Πρέπει να πατάμε συμπλέκτη όποτε βάζουμε μπροστά το αμάξι ή όχι;

8 Ιανουαρίου 2021

Εάν έχετε οδηγήσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο, θα παρατηρήσατε πως δεν παίρνει μπροστά εάν δεν έχετε πατημένο το συμπλέκτη όταν γυρνάτε το κλειδί στην μίζα. Κάτι που στα παλαιότερα αυτοκίνητα δεν ήταν απαραίτητο, μήπως όμως πρέπει να πατάμε;

Η αλήθεια είναι πως κάθε φορά που πρόκειται να εκκινήσουμε ένα ι.χ. Πρέπει να πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη και ο λόγος είναι διπλός. ‘Ένας λογικής και ένας μηχανικής.

  • Είναι πολύ εύκολο μέσα το πανικό, το πρωινό ξύπνημα και τις σκοτούρες της καθημερινότητας να έχουμε ξεχάσει πως έχουμε αφήσει ταχύτητα στο κιβώτιο με αποτέλεσμα μόλις βάλουμε μπροστά να κλωτσήσει απότομα και να σβήσει. Ακούγεται σχεδόν αστείο αλλά οι ασφαλιστικές λένε πως δεν είναι λίγες οι φορές που ένα τέτοιο συμβάν προκαλεί ζημιά στο μπροστά παρκαρισμένο όχημα με αποτέλεσμα να χρειάζεται μέχρι και δήλωση. Παραδεχτείτε το, και εσάς σας έχει σβήσει επειδή έχετε ξεχάσει ταχύτητα στο κιβώτιο.
  • Στον τομέα της μηχανική τώρα, όταν θέτουμε σε λειτουργία τον κινητήρα, ακόμα και αν έχουμε τον λεβιέ στην Νεκρά, τα γρανάζια του κιβωτίου περιστρέφονται (χωρίς να μεταφέρουν κίνηση) προκαλώντας απώλειες ενέργειας και μεγαλώνοντας το έργο που πρέπει να φέρει εις πέρας η μίζα. Μάλιστα, εάν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές και το μοτέρ κρύο, έχετε πολλές περισσότερες πιθανότητες να βάλετε μπροστά το κινητήρα πατώντας το συμπλέκτη παράλληλα, παρά χωρίς. Δίνοντας την ευκαιρία να δοθεί όλη η ενέργεια εκεί που πρέπει και να μη χαθεί θερμική σε περιφερειακά που εκείνη την στιγμή είναι άχρηστα.

 

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 8 Ιανουαρίου 2021

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Πρίγκηπες στο Μόντε Κάρλο Οζιέ-Ινγκρασιά με Toyota Yaris WRC

Πρίγκηπες στο Μόντε Κάρλο Οζιέ-Ινγκρασιά με Toyota Yaris WRC

H πρεμιέρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, το ράλι Μόντε Κάρλο, είχε τη σφραγίδα των Οζιέ-Ινγκρασιά, με Toyota Yaris WRC. Ήταν η 8η νίκη του Γαλλικού πληρώματος, 4η με  διαφορετική ομάδα. Με Volkswagen Polo WRC 2013,2014, 2015, 2016, Ford Fiesta WRC 2017, 2018, Citroen...

Διαβάστε Περισσότερα
Yπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Νέες οδηγίες για πτήσεις εσωτερικού, οι περιορισμοί συνεχίζονται

Yπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Νέες οδηγίες για πτήσεις εσωτερικού, οι περιορισμοί συνεχίζονται

Μέχρι την Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021 συνεχίζονται οι περιορισμοί στις αεροπορικές μετακινήσεις εσωτερικού για λόγους προστασίας επιβατών και πολιτών από την νόσο Covid-19. Ειδικότερα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει στο επιβατικό κοινό την παράταση,...

Διαβάστε Περισσότερα
WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Το GR Yaris και σε ρόλο πλοηγού

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Το GR Yaris και σε ρόλο πλοηγού

Η μικρή βόμβα της Toyota, το GR Yaris έχει το ρόλο του τελευταίου πλοηγού αυτοκινήτου για το ράλι Μόντε Κάρλο, πριν τα πληρώματα αρχίσουν τη μάχη με τα χρονόμετρα στις Ειδικές Διαδρομές. Σε αποκλειστικά 2θυρο αμάξωμα, με 3κύλινδρο μοτέρ turbo 1.6 λίτρων, απόδοσης 261...

Διαβάστε Περισσότερα