Ίσως το πιο χαρακτηριστικό μοντέλο της Citroen, η DS κλείνει γίνεται φέτος 70 ετών, με την DS Automobiles πλέον, να μας το θυμίζει.
H DS δεν ήταν ένα απλό αυτοκίνητο. Ήταν συνώνυμο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τον επαναστατικό του σχεδιασμό και το πλήθος των καινοτομιών που είχε υιοθετήσει. Αποτέλεσε δε, σύμβολο της κομψότητας και της γαλλικής φινέτσας με το αεροδυναμικό του σχήμα, αποτέλεσε ακόμα και αυτοκίνητο του Προέδρου της Γαλλίας, ενώ πρωταγωνίστησε σε πλήθος ταινιών.

Βέβαια το ξεκίνημα της DS μόνο ιδανικό δεν ήταν, αφού το αρχικό σχέδιο για την παραγωγή ενός μοντέλου μαζικής παραγωγής, είχε ξεκινήσει το 1938, αλλά προφανώς δεν ήταν εφικτό να υλοποιηθεί εν μέσω πολέμου. Ουσιαστικά ήταν η αντικαταστάτρια της Traction Avant και αποτέλεσε δημιουργία των Flaminio Bertoni και Andre Lefebre. Ήταν δε τόσο καινοτομική για την εποχή της, που τις 10 πρώτες μέρες της παρουσίασής της, απέσπασε… 80.000 παραγγελίες, ρεκόρ που κράτησε 60 χρόνια
Citroen DS: 1.455.746 μονάδες σε 20 χρόνια
Στα 20 χρόνια που κράτησε η παραγωγή της DS, μέχρι το 1975, κατασκευάστηκαν 1.455.746 μονάδες σε έξι χώρες, με την τελευταία να εξέρχεται από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου του Quai στη Γαλλία στις 24 Απριλίου του 1975, με τον αριθμό 1.330.755. Επρόκειτο για μία DS 23 Pallas με ηλεκτρονικό ψεκασμό που κατέληξε σε έναν πιστό πελάτη της Citroen, έχοντας στην κατοχή του άλλες 8 DS.

Αν και ακόμα και για τα δεδομένα της εποχής, η DS δεν εντυπωσίαζε με την ισχύ (75 ίπποι) του κινητήρα των 1.911 κ.εκ., άλλα ήταν χαρακτηριστικά που την έκαναν τόσο ξεχωριστή, όπως το αεροδυναμικός σχεδιασμός της και φυσικά η απαράμιλλη άνεση που προσέφερε, χάρη στην υδροπνευματική ανάρτρηση, που ακόμα και σήμερα αποτελεί σημείο αναφοράς.

Βέβαια κατά τη διάρκεια των είκοσι ετών απέκτησε κινητήρες με μεγαλύτερη χωρητικότητα που έφτασε τα 2.347 κ.εκ, με την στους 141 ίππους και τελική ταχύτητα στα 190 χλμ./ώρα, χάρη στην εξαιρετική της αεροδυναμική.

Εκτός από κλασική λιμουζίνα η DS είχε και ανοιχτή έκδοση, που πλέον είναι πολύ σπάνια και αλλάζει χέρια ως κλασικό αυτοκίνητο σε πολύ υψηλές τιμές, καθώς θεωρείται ένα από τα πιο… άνετα, τετραθέσια ανοιχτά μοντέλα

Φυσικά η Citroen DS αποτέλεσε και το έναυσμα να δημιουργηθεί μία ξεχωριστή εταιρεία, η DS Automobiles, που συνεχίζει επάξια την παράδοση που είχε δημιουργήσει ττο αυθεντικό μοντέλο στους τομείς της άνεσης, της πολυτέλειας και της καινοτομίας.