motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Citroen Activa:Το 1988 έστριβαν και οι πίσω τροχοί

Γιώργος Ψαρράς by Γιώργος Ψαρράς
7 Ιουνίου 2020
in CLASSIC CARS
Citroen Activa:Το 1988 έστριβαν και οι πίσω τροχοί

Παρατηρώντας μετά από 32 ολόκληρα χρόνια τη σχεδίαση του Citroen Activa σου είναι δύσκολο να πιστέψεις την ηλικία του.

ADVERTISEMENT

Ωστόσο είναι αλήθεια ότι η γαλλική εταιρεία παρουσίασε σε πρωτότυπη μορφή το Activa το 1988 στο Σαλόνι του Παρισιού, ενώ με δεδομένο ότι οι γραμμές και οι τεχνολογίες του εντυπωσιάζουν μέχρι σήμερα, φανταστείτε τι συνέβη εκείνη την εποχή.

Το Activa διακρίνονταν για το αεροδυναμικό του αμάξωμα και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες του, ενώ οι αναλογίες του σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονταν στα 4.75 μ., 1.90 μ. και 1.27 μ. αντίστοιχα.

Τροφοδοτούταν από V6 κινητήρα 3.0 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 200 ίππους (6.000 σ.α.λ.) και 260 Nm ροπής (3.600 σ.α.λ.), ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει ήταν 219 χλμ./ώρα. Συνδυάζονταν με αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων, το οποίο μετέδιδε την κίνηση στους εμπρός και πίσω τροχούς.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι το ιστορικό Activa, διέθετε καινοτόμο σύστημα που επέτρεπε και στους πίσω τροχούς να στρίβουν, καθώς και υδραυλική ανάρτηση.

Όπως θα δείτε και στο παρακάτω video,  που προέρχεται από το αρχείο της Citroen, ακόμα ένα φουτουριστικό χαρακτηριστικό του Activa ήταν το τηλεχειριστήριο που επέτρεπε το αυτόματο εξ αποστάσεως άνοιγμα των εμπρός θυρών, από τις οποίες παρατηρούμε ότι απουσίαζαν οι παραδοσιακοί ενσωματωμένοι πλευρικοί καθρέπτες.

Μόλις έθετε ο οδηγός σε λειτουργία τον κινητήρα ρυθμίζονταν αυτόματα η θέση του καθίσματος και του τιμονιού, το οποίο είχε ιδιαίτερο σχήμα και ενσωμάτωνε χειριστήρια.

Μπορεί σήμερα να γνωρίζουμε από τα σύγχρονα αυτοκίνητα τι είναι το head-up display όμως τότε το Activa άφηνε τα στόματα ανοιχτά με την προβολή ενδείξεων πάνω στο διαφανές μικρό πάνελ μπροστά από τον οδηγό. Μια τεχνολογία που προέρχεται από τα μαχητικά αεροσκάφη και επιτρέπει στον οδηγό να έχει διαρκώς στραμμένη την προσοχή του στο δρόμο.

Ψηλά στην κεντρική κονσόλα υπήρχε μια οθόνη υγρών κρυστάλλων, η οποία πρόβαλε ενδείξεις για τα διάφορα συστήματα, όπως αυτό της τετρακίνησης. To εμπρός τμήμα του Activa ενέπνευσε σχεδιαστικά τα ΧΜ και Xantia, ενώ αμφότερα του οφείλουν και την υδραυλική τους ανάρτηση.

Tags: ACTIVACITROENΑΝΑΡΤΗΣΗΤΡΟΧΟΙ
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS