Η ομορφιά είναι κάτι το υποκειμενικό, ωστόσο οι περισσότεροι μάλλον θα συμφωνήσετε ότι το Audi Q4 e-tron, με Sportback αμάξωμα, κάνει τις κόρες των οφθαλμών να διαστέλλονται.
Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι το Q4 e-tron με το παραδοσιακό και πιο τετραγωνισμένο SUV αμάξωμα χαρακτηρίζεται άχαρο. Είναι όμως αυτές οι προκλητικές καμπύλες, η μυώδης και πληθωρική sexy σιλουέτα του Q4 e-tron Sportback που μαγνητίζει το βλέμμα, αλλά και τη σκέψη, όταν αναλογιστείς ότι μπροστά σου έχεις την ισχυρότερη έκδοση του ηλεκτρικού coupe-SUV, όπως στην προκειμένη περίπτωση.

Audi Q4 e-tron Sportback 55 quattro: Γραμμή που σαγηνεύει
Σαφέστατα σημείο αναφοράς αποτελεί η μακρύτερη και κεκλιμένη γραμμή της οροφής, η οποία σβήνει περίτεχνα στο πίσω τμήμα. Στην προκειμένη περίπτωση έξτρα σπορ πινελιές προσδίδει η S Line έκδοση, η οποία φέρνει μπρονζέ ζάντες 21 ιντσών, σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα (Matrix Led τα μπροστινά και τα πίσω επικοινωνούν μεταξύ τους), μαύρο χρώμα περιμετρικά στις γυάλινες επιφάνειες, στους πλευρικούς καθρέπτες και στα λογότυπα της Audi. Σε σχέση και πάλι με το κλασσικό Q4 e-tron το Sportback αμάξωμα μειώνει λίγο το ύψος του στα 1.614 χλστ., ενώ το μήκος και το πλάτος παραμένουν στα 4.588 και 1.865 χλστ. αντίστοιχα.

Audi Q4 e-tron Sportback 55 quattro: Ποιότητα και χώροι
Περνώντας στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις στο Sportback αμάξωμα, καθώς το σκηνικό παραμένει ίδιο. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι υψηλής ποιότητας, με άφθονα μαλακά πλαστικά. Η κεντρική κονσόλα είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, φιλοξενώντας την οθόνη αφής των 11,6 ιντσών, ενώ το «παρών» δίνει ο ψηφιακός και διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών.

Το δερμάτινο τιμόνι με τις ρετρό τέσσερις ακτίνες και την επίπεδη βάση, ενσωματώνει φωτιζόμενα κουμπιά με απαλή απτική ανάδραση όταν πατηθούν, αλλά συχνά η χρήση τους σε μπερδεύει. Τα εμπρός καθίσματα με το λογότυπο S Line στις πλάτες του προσφέρουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη του σώματος.

Παρά την κλίση της οροφής, δεν «κόβεται» ο «αέρας» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ενώ υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.764 χλστ.) και το κεντρικό δάπεδο είναι επίπεδο. Το πορτμπαγκάζ ανοίγει ηλεκτρικά με το πάτημα ενός κουμπιού, ενώ η χωρητικότητά του βρίσκεται στα 535 λίτρα και αυξάνεται μέχρι τα 1.460 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Audi Q4 e-tron Sportback 55 quattro: Στην κορυφή της γκάμας
Όπως προαναφέραμε το εικονιζόμενο γκρι Q4 e-tron Sportback 55 quattro, αποτελεί την ισχυρότερη έκδοση της γκάμας. Το ζεύγος των ηλεκτροκινητήρων του παράγει συνδυαστικά 340 ίππους και 545 Nm ροπής, επιτρέποντας, παρά το βάρος των 2.235 κιλών, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,4 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, καθώς αυτή περιορίζεται ηλεκτρονικά για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου, μέγιστης χωρητικότητας 82 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh) υπόσχεται με μια πλήρη φόρτιση 530 χλμ. αυτονομία (σε πραγματικές συνθήκες είδαμε κοντά στα 490 χλμ.) και κατανάλωση ενέργειας 16,5 kWh/100 χλμ. (καταγράψαμε 19,6 kWh/110 χλμ.). Μπορεί να υποστηρίξει ταχεία φόρτιση DC έως 175 kW και φορτίζει από 10-80% εντός 28 λεπτών.

Audi Q4 e-tron Sportback 55 quattro: Οδηγώντας
Η πιο αεροδυναμική σιλουέτα του Q4 e-tron Sportback δεν εξυπηρετεί μόνο αισθητικούς, αλλά και αεροδυναμικούς σκοπούς, με ότι αυτό θετικό συνεπάγεται σε οδηγικά χαρακτηριστικά, κατανάλωση ενέργειας και αυτονομία. Πράγματι, στον ανοιχτό δρόμο ταξιδεύει με ασφάλεια, σταθερότητα, απομονωμένο από αεροδυναμικούς θορύβους, ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες.

Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση, δίνει τον απαραίτητο σπορ τόνο αποτρέποντας αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και διατηρώντας την άνεση που επιθυμείς και χρειάζεσαι στις καθημερινές μετακινήσεις. Η ηλεκτρική τετρακίνηση εξασφαλίζει υψηλή πρόσφυση όταν το απαιτούν οι συνθήκες, αν και ο πίσω ηλεκτροκινητήρας κάνει κυρίως «παιχνίδι», καθώς ο μπροστινός εμπλέκεται όταν κριθεί αναγκαίο.

Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει από τα paddles πίσω από το τιμόνι το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας σε τρία επίπεδα, ενώ σε κάθε περίπτωση τα φρένα είναι αποτελεσματικά και με φυσική αίσθηση. Από το Audi Drive Select, όταν θέλαμε να χαρούμε περισσότερο την πλουσιοπάροχη ροπή και τις δυναμικές επιταχύνσεις, διαλέγαμε το πρόγραμμα dynamic (υπάρχουν επίσης τα efficiency, comfort, auto και individual). Η απόκριση στο γκάζι γίνονταν ακόμα πιο άμεση, ωστόσο το βάρος και η αίσθηση του ελαφριού τιμονιού μεταβάλλονταν ανεπαίσθητα.

Συμπέρασμα-τιμή
Κομψή δύναμη, είναι η πιο περιεκτική φράση που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να περιγράψουμε το Q4 e-tron Sportback 55 quattro. Ένα πολυτελές και τεχνολογικά προηγμένο ηλεκτρικό coupe SUV, το οποίο δε θυσιάζει την οδηγική απόλαυση. Η αρχική τιμή του, χωρίς την κρατική επιδότηση, διαμορφώνεται στα 68.980 ευρώ.
