
Πολύ χρώμα και συναγωνισμό προσφέρουν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας R5, όπου συμμετέχουν πολλά ονόματα κορυφής όπως Όστμπεργκ, Καμιλί, Σαραζέν, Γκριάζιν, Μπονατό, αλλά και νέοι οδηγοί που το μέλλον τους διαγράφεται λαμπρό, όπως Σόλμπεργκ, Βέιμπυ.
Όλες σχεδόν οι εταιρίες έχουν κατασκευάσει στα αγωνιστικά τους τμήματα αυτοκίνητα προδιαγραφών R5, όπως η Ford το Fiesta, η Citroen το C3, η Hyundai το i20, η Volkswagen το Polo, η Skoda το Fabia, η Peugeot το 208, η Mitsubishi το Mirage.
Tα αυτοκίνητα αυτά φέρουν μοτέρ 1.600 κ.εκ. turbo απόδοσης 280 ίππων περίπου με περιοριστή 32 χλστ. που συνδικάζεται με κιβώτιο σειριακό 5 σχέσεων με την κίνηση να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς. Δύο διαφορικά υπάρχουν, ένα στο μπροστινό άξονα και ένα στον πίσω με τροχούς 15 ιντσών για χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές και 18 ιντσών για ασφάλτινες διαδρομές με ελάχιστο βάρος τα 1.230 κιλά.
Τα αυτοκίνητα αυτά αποτελούν κατά κάποιον τρόπο «πεδίο» εξετάσεων, όπου τα πληρώματα με αντίπαλο τα χρονόμετρα αναδεικνύουν το ταλέντο τους και την ταχύτητά τους στα μάτια των «σκάουτερς», πριν πάρουν το διαβατήριο ως επίσημα μέλη των εργοστασιακών ομάδων με αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC.
Δείτε λοιπόν μια σειρά από αυτοκίνητα της κατηγορίας R5 που βλέπουμε πιο συχνά στους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, όπως και στο ERC, καθώς σε αυτό το πρωτάθλημα απαγορεύονται να συμμετέχουν αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC.