Είστε εδώ

WRC

WRC - Κάρλος ντελ Μπάριο: Αυτές τις ημέρες…

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Μέχρι τις 31 Μαΐου το WRC βρίσκεται σε «ύπνωση» καθώς όλα είναι κλειστά και τα πληρώματα περνούν τις ημέρες με τα δικά τους πρόσωπα, περιμένοντας στο τηλέφωνο το πότε ο θίασος θα ξεκινήσει τις παραστάσεις σύμφωνα με τη FIA. 

Να θυμίσουμε ότι φέτος, πριν η πανδημία «χτυπήσει» τον πλανήτη, έχουν γίνει μόνο τρείς αγώνες, σε Μόντε Κάρλο (νικητές Νεβίλ-Γκιλσούλ, Hyundai i20 WRC), Σουηδίας(Έβανς-Μπάριτ, Toyota Yaris WRC), Μεξικό (Οζιέ-Ινγκρασιά, Toyota Yaris WRC), ενώ ακυρώθηκαν σε Αργεντινή, Πορτογαλία, Ιταλία. 

Ας γνωρίσουμε λοιπόν πως περνάει τις ημέρες του ο Ισπανός Κάρλος ντελ Μπάριο, συνοδηγός του επίσης Ισπανού Ντάνι Σόρδο, στην εργοστασιακή ομάδα της Hyundai Motorsport με τα i20 WRC.  

Κάρλος πως αντιμετωπίζεις την κατάσταση που βιώνουμε;

Ντελ Μπάριο :Η Ισπανία ήταν σε lockdown για αρκετές μέρες πριν επιστρέψω από το ράλι Μεξικού, αλλά περάσαμε αρκετό καιρό στο σπίτι οπότε ήταν σημαντικό να παραμείνουμε σε φόρμα, με υπομονή και αισιοδοξία. Παρόλο που η κατάσταση εδώ πήγε από το κακό στο χειρότερο τις προηγούμενες εβδομάδες, έχουμε αρχίσει να βλέπουμε το φως στην άκρη του τούνελ.

Τι είδους δραστηριότητες έκανες στο σπίτι;

Ντελ Μπάριο: Μου αρέσουν οι ξένες γλώσσες και προσπάθησα να βελτιώσω το επίπεδο των γαλλικών μου, που δεν ήταν σε καλό επίπεδο (πρν από ένα χρόνο) καθώς και τα ιταλικά. Έκανα και κάποιες προπονήσεις, ενώ ακολούθησα διατροφή χαμηλών θερμίδων ώστε να διατηρήσω το βάρος μου.

Είναι η εκμάθηση ξένων γλωσσών ένα είδος εξάσκησης του μυαλού;

Ντελ Μπάριο: Ακριβώς. Λατρεύω τις γλώσσες και τώρα έχω την ευκαιρία και τον χρόνο να το κάνω. Γαλλικά, Ιταλικά ενώ «δουλεύω» και τα Αγγλικά μου. Βέβαια θα μου άρεσε να περάσω χρόνο προετοιμάζοντας το επόμενο ράλι, αλλά δεν γνωρίζουμε ποιο θα είναι, άρα δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά. Τώρα πρέπει να περιμένουμε να δούμε πως θα εξελιχθεί η όλη κατάσταση.

Είσαι εθελοντής στην Πολιτική Προστασία στην Ισπανία;  

Ντελ Μπάριο: Ναι φυσικά. Δίνουμε μάσκες, ψωνίζουμε για ηλικιωμένους και ψεκάζουμε με ειδικά υγρά προσπαθώντας να σταματήσουμε την εξάπλωση του ιού. Επειδή ζω μόνος μου έθεσα τον εαυτό μου στη διάθεση της κοινότητας. Είναι καταπληκτικό ότι στο μέρος όπου κατοικώ όλοι βοηθούν ο ένας τον άλλο. Έχουμε αρκετούς αγρότες αλλά και ηλικιωμένους, και το πιο σημαντικό είναι  ότι δεν αισθάνονται μόνοι. Με βοηθά πολύ να αισθάνομαι χρήσιμος. Σαν επαγγελματίες άνθρωποι των αγώνων, κανονικά πρέπει να είμαστε αρκετά εγωιστές αν θέλουμε να νικήσουμε, αλλά τώρα είναι κάτι το εντελώς αντίθετο. Πρέπει να βοηθάμε τους ανθρώπους και να μην σκεφτόμαστε μόνο τον εαυτό μας αλλά και τους άλλους.

Τι είδους προπόνηση μπορείς να κάνεις με τις απαγορεύσεις που ισχύουν;

Ντελ Μπάριο: Το πιο σημαντικό για μένα είναι το τρέξιμο που δεν μας επιτρέπεται να βγούμε έξω και να το κάνουμε. Ήταν πολύ ενοχλητικό αλλά έπρεπε να σεβαστούμε τους κανόνες και να παίξουμε το δικό μας ρόλο  για να βοηθήσουμε την κατάσταση. Μπόρεσα όμως και χρησιμοποίησα όργανα γυμναστικής στο σπίτι.

Πως αντέχεις πνευματικά και ψυχικά χωρίς τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων;

Ντελ Μπάριο: Ο τελευταίος μαραθώνιος όπου συμμετείχα ήταν μετά το rally show της Μόντσα. Τελευταία στιγμή όμως έμαθα ότι υπήρχε και ένας μαραθώνιος στην νότια Ισπανία στην Μάλαγα. Δήλωσα συμμετοχή την Δευτέρα και πέταξα την Παρασκευή για να διαγωνιστώ. Έτρεξα 42χλμ. σε 4 ώρες κάτι που είναι ΟΚ. Ο καλύτερος χρόνος μου ήταν 3 ώρες και 11 λεπτά πριν από εννέα χρόνια. Ποτέ δεν αρχίζω έναν μαραθώνιο με το να σκέφτομαι ολόκληρη την  απόσταση. Εστιάζω στα πρώτα δέκα χιλιόμετρα και μόλις τα ολοκληρώσω σκέφτομαι τα επόμενα δέκα και ούτω καθεξής. Η κατάσταση με το lockdown χρειάζεται έναν παρόμοιο τρόπο σκέψης. Σκέψου το σήμερα μετά το αύριο και όχι πιο μακριά γιατί έτσι είναι εύκολο να τρελαθείς. Πρέπει να αξιολογείς το  χρόνο διαφορετικά και να παίρνεις τα γεγονότα ένα- ένα.

Ασχολείσαι με τα on-line προγράμματα;   

Είδα κάποια πράγματα στο you-tube. Μερικές φορές ήταν καλύτερα αντί να παρακολουθώ τις ειδήσεις που φυσιολογικά μιλούσαν συνεχώς για τον ιό. Παρακολούθησα on-line κάποια παλιά ράλι από τις δεκαετίες του ‘70 και του ‘80. Επίσης ασχολήθηκα με κάτι γραφειοκρατικά θέματα και διάβασα τα τεχνικά εγχειρίδια της Hyundai. Είναι σημαντικό να κρατάς το μυαλό σου απασχολημένο.

Είσαι σε τακτική επαφή με τα μέλη της ομάδα;   

Ντελ Μπάριο: Είμαστε σε τακτική επικοινωνία με την ομάδα, ενώ κάθε δυο-τρείς μέρες υπάρχει ένα μήνυμα από τον Αντάμο. Επίσης έχουμε δημιουργήσει και διάφορα διαδικτυακά γκρουπ συζήτησης μεταξύ της ομάδας, με τους οδηγούς και τους συνοδηγούς, και φυσικά με τον Σόρδο. Διαφορετικά θα βαριόμουν.

Κάποιες συμβουλές για τους πολλούς οπαδούς των ράλι που περιμένουν να ξαναρχίσει η δράση;

Ντελ Μπάριο: Δεν είμαι φυσικά ο ειδικός για συμβουλές σε αυτήν την κατάσταση αλλά πρέπει να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι. Όταν επιστρέψουμε στην καθημερινότητα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε ότι μας προκύψει. Να επιστρέψουμε στη δράση σαν την καλύτερη ομάδα του κόσμου, όπως είμαστε τώρα. Για τους οπαδούς σε όλον τον κόσμο συστήνω ψυχραιμία, ώστε να επιστρέψουμε νωρίτερα που είναι το ιδανικό, παρά αργότερα, κάνοντας υπομονή ενώ είναι σημαντικό να παραμείνουμε αισιόδοξοι.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.