Είστε εδώ

Test Drive

Volkswagen Golf: Αφίχθη η 8η ψηφιακή γενιά

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Το πιο σημαντικό μοντέλο στην ιστορία της Volkswagen, μετά το Beetle, είναι το Golf. Το αυτοκίνητο που με την υπογραφή του Ιταλού σχεδιαστή Giorgetto Giugiaro, του οίκου Italdesign, άλλαξε εντελώς τη ρότα της γερμανικής εταιρίας παρουσιάζοντας το 1974 ένα έξυπνο σχεδιαστικά αυτοκίνητο, κυρίως πρακτικό, όμορφο, αλλά κυρίως άφηνε πολύ πίσω το ήδη παρωχημένο, αλλά επιτυχημένο Beetle. 

Όμως το «κλειδί» στην επιτυχία του Golf, που τάραξε τα νερά και έγινε το σημείο αναφορά της κατηγορίας, δεν ήταν το ίδιο αυτοκίνητο, αλλά στον άνθρωπο που επέλεξε την Italdesign και τον Giorgetto Giugiaro να πάρουν την τύχη της Volkswagen στα χέρια τους. 

Και αυτή η επιτυχία μεταφράζεται σε περισσότερα από 35 εκατομμύρια Golf στους δρόμους του πλανήτη.  Η 8η γενιά λοιπόν αφίχθηκε στη χώρα μας διατηρώντας τις ίδιες διαστάσεις με το απερχόμενο.  

Μήκος 4.284 χλστ., πλάτος 1.789 χλστ. ύψος 1.456 χλστ. και μεταξόνιο 2.636 χλστ. με 380 λίτρα αποσκευών.  

Σχεδιαστικά δεν ανοίγει νέους δρόμους. Εξάλλου η Volkswagen μας έχει συνηθίσει το κάθε νέο Golf να ακολουθεί (ελάχιστες οι εξαιρέσεις) τη γραμμή του προηγούμενου. Έτσι αν δείτε το νέο Golf με το απερχόμενο (της 7ης γενιάς) από το πλάι, θα πρέπει το «μάτι» να ψάξει πολύ για να βρει διαφορές. 

Οι πιο έντονες διαφορές βρίσκονται στο μπροστινό μέρος, με το πιο κυρτό καπό (σημειώστε νέα μάσκα, προβολείς, προφυλακτήρας, φώτα ομίχλης) ενώ για πίσω σχεδιαστικές  επεμβάσεις έχουν γίνει στα φωτιστικά σώματα, στον προφυλακτήρα ενώ η διακριτική αεροτομή αποτελεί προέκταση της οροφής.

Στο εσωτερικό η Volswagen σας καλωσορίζει στον ψηφιακό κόσμο της, καθώς όλα είναι καινούργια.

Από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων μέχρι την οθόνη αφής, με ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, που όμως θα πρέπει να διαθέσετε αρκετή ώρα για να μάθετε στο πως λειτουργεί. Σε όλες τις εκδόσεις ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι στάνταρ ενώ οι οθόνες αναλόγως της έκδοσης είναι 8.25 και 10 ιντσών. 

Στο άκρο του ανασχεδιασμένου ταμπλό, με τα μαλακά υλικά βρίσκονται μια σειράς διακοπτών επαφής που έχουν να κάνουν με τα φώτα και τα αντιθαμφωτικά συστήματα των κρυστάλλων. 

Να σημειωθεί ότι ως στάνταρ παρέχονται 10 διαφορετικά χρώματα κρυφού φωτισμού για το εσωτερικό (ως εξτρά και επιπλέον χρωματισμοί). Όσο για τον ήχο, το προηγμένο σύστημα Harman – kardon 480 W, μετατρέπει το εσωτερικό σε αίθουσα μουσικής.  

Από πλευράς κινητήρων το Golf είναι διαθέσιμο με 3κυλινδρο ενός λίτρου με 110 ίππους με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, 1.5 με 130 και 150 ίππους με μηχανικό 6άρι και αυτόματο DSG 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη. 1.5 λίτρων με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και αυτόματο κιβώτιο DSG ενώ ως diesel ο κινητήρα είναι 2λιτρος 150 ίππων με αυτόματο κιβώτιο. 

Κατά την πρώτη επαφή μας στους ελληνικούς δρόμους οδηγήσαμε μέχρι το Μέτσοβο την ήπια υβριδική έκδοση 1.5 με τους 150 ίππους και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο DSG με τον πολύ μικρό επιλογέα. 

Οδηγικά το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά (από θέμα αναρτήσεων έως του 150 ίππους ο πίσω άξονας είναι ημιάκαμπτος, πάνω από αυτους τους ίππους πολλαπλών συνδέσμων), με άμεσο σύστημα διεύθυνσης.

Το κιβώτιο άμεσο στις αλλαγές και το υβριδικό σύστημα κάνει το Golf πιο άμεσο στις εκκινήσεις. Χωρίς να ξεφύγουμε πολύ από τα όρια ταχύτητας, στον καινούργιο δρόμο Αντιρρίου –Ιωαννίνων το κομπιούτερ ταξιδιού έδειξε 5.8 λίτρα/100 χλμ. 

Όμως πέρα από την κατανάλωση που φυσικά παίζει ρόλο στις ημέρες καθώς το χρήμα έχει γίνει πολύ ακριβό, είναι η άνεση που το Golf «καταπίνει» τα χλμ. Εδώ να συμπληρώσουμε τα άνετα καθίσματα, το χώρο ποιου υπάρχει μεταξύ οδηγού-συνοδηγού, την καλή ορατότητα.

Κατά την επιστροφή είχαμε την έκδοση 1.5 με τους 150 ίππους με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο. 

Γνωστός ο κινητήρας για την απόδοσή του σε όλο το φάσμα των στροφών, βελτιωμένος ο επιλογέας κατά τις αλλαγές ενώ η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6.3 λίτρα/100 χλμ. οδηγώντας στο ίδιο μοτίβο κατά την επιστροφή. 

 Στον στάνταρ εξοπλισμό της βασικής έκδοσης υπολογίστε επιπλέον ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κλιματισμό, προβολείς LED( για το πιο προηγμένο σύστημα φωτισμού LED Matrix θα πρέπει να υπολογίσετε γύρω στα 2.000 ευρώ επιπλέον) επαγωγική φόρτιση του smartphone, το σύστημα Volkswagen We (σύνδεση του ιδιοκτήτη με τον ηλεκτρονικό κόσμο με μια σειρά λειτουργιών όπως κλείδωμα/ξεκλείδωμα με το smartphone, δεδομένα οδήγησης, ενημέρωσης κατάστασης οχήματος, θέσεις στάθμευσης).

Για τις τιμές θα δείτε σε φωτογραφία τον πίνακα με όλες τις εκδόσεις που αρχικά θα είναι διαθέσιμο το Golf 8ης γενιάς στη χώρα μας. 

Συμπερασματικά, το νέο Golf κάνει μια τεράστια αγκαλιά στην ψηφιακή-ηλεκτρονική τεχνολογία, στον μαγικό κόσμο των gadget ακολουθώντας πιστά την τάση της εποχής, μέσα από ένα συμπαγές «πακέτο» κατασκευής, με πολύ προσεγμένη ποιότητα στο εσωτερικό όπου εκτός όλων των άλλων ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη στη ασφαλή οδική συμπεριφορά. 

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.