Είστε εδώ

Test Drive

Suzuki Vitara 1.4 140 ίπποι: Για κάθε μέρα και το week end

του Σωτήριου Χάλλα

H κακοκαιρία των ημερών μας βρήκε με το 4κίνητο  Suzuki Vitara.

Στην προκειμένη περίπτωση πρόκειται για την αυτόματη τετρακίνηση με πολύδισκο συμπλέκτη, η οποία εμπλέκεται μόλις καταλάβουν οι αισθητήρες ότι υπάρχει μειωμένη πρόσφυση. Υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης ο κινητήριος άξονας είναι ο μπροστά, προκειμένου να εξοικονομείται καύσιμο.

Πέρα από την αυτόματη λειτουργία, όμως, υπάρχουν ακόμα τρεις επιλογές. Η μία είναι η Sport, στην οποία το αυτοκίνητο σου επιτρέπει να κινηθείς πιο σβέλτα, αφού εκτός από τη μετάδοση, επηρεάζονται κινητήρας και τιμόνι. Η δεύτερη είναι η Snow η επιλογή της οποίας γίνεται όταν το έδαφος είναι γλιστερό.

Τέλος, η πιο σημαντική επιλογή είναι η Lock και ενδείκνυται για πολύ δύσκολες καταστάσεις. Πατώντας αυτό το κουμπί η μετάδοση της κίνησης, “κλειδώνει” ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό 50:50 και παραμένει έτσι μέχρι τα 60 χλμ./ώρα.

Στο πλαίσιο αυτό υπάρχει και το σύστημα ελέγχου σε κατηφόρα. Με το συγκεκριμένο σύστημα, όταν ο οδηγός έχει να περάσει από μια απότομη –γλιστερή- κατηφόρα δε χρειάζεται να κάνει τίποτα, πέρα από το να ελέγχει το τιμόνι. Η ταχύτητα ελέγχεται αυτόματα από το αυτοκίνητο με τέτοιο τρόπο ώστε η κατάβαση να γίνεται αργά και με ασφάλεια.

Όλες οι παραπάνω παράμετροι, σε συνδυασμό με την οδική συμπεριφορά που βιώσαμε, τόσο σε ασφάλτινες διαδρομές, όσο και σε τερέν με χώμα και πέτρες, δείχνουν ότι το Vitara διαθέτει πολλά πρόσωπα, ώστε να μπορεί να δείχνει στον οδηγό κάθε φορά αυτό που εκείνος επιθυμεί να δει.

Εκτός από την προσαρμοστικότητα στα θέλω μας, με το βενζινοκίνητο Vitara των 1.400 κ.εκ. με τους 140 ίππους με 200 Nm ροπής και το αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, είχαμε ένα αυτοκίνητο το οποίο  σε επίπεδο μέσης κατανάλωσης έγραψε 8 λίτρα/100, ενώ τα C02 βρίσκονται στα 143 γρ./χλμ. οπότε τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας φτάνουν τα 265 ευρώ .

Όσο για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 10,2 δευτ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.

Πλέον το Vitara είναι από τα λίγα SUV που συνεχίζουν να προσφέρονται με τετρακίνηση, χαρακτηριστικό που τείνει να εκλείψει στην κατηγορία.  Οι Ιάπωνες εξακολουθούν να στηρίζουν την άποψη “Vitara” διατηρώντας στην αγορά ένα αυτοκίνητο, το οποίο ταιριάζει σε αυτόν που θα πατάει κάθε Σαββατοκύριακο το Lock, αλλά και σε εκείνον που δε θα χρησιμοποιήσει ποτέ άλλη λειτουργία εκτός από το Auto.

Οι τιμές του Vitara με την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο ξεκινάνε από τις 24.070 ευρώ .

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.