Είστε εδώ

Test Drive

SEAT Tarraco 1.5 ΤSI ACT: Mιλούν οι χώροι

του Γιώργου Ψαρρά

Αρχικά νομίζαμε ότι τα αυτοκίνητα επιβράδυναν και μας κοίταζαν, καθώς σταματήσαμε πάνω σε μια στροφή (είχαμε πάρει μέτρα ασφαλείας, καθώς υπήρχε άνθρωπος που έλεγχε την κυκλοφοριακή ροή) προκειμένου να έχουμε τη μαγευτική θέα που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία.

Γρήγορα όμως καταλάβαμε ότι το νέο Seat Tarraco ήταν αυτό που τραβούσε τα βλέμματα. Ένας διερχόμενος οδηγός μάλιστα κατέβασε το παράθυρο και μας ρώτησε «ποιο είναι αυτό το μεγάλο SUV με το σήμα της Seat;».

Επειδή λοιπόν το νέο Tarraco τώρα κάνει τα πρώτα του βήματα στη χώρα μας, επιβάλλεται να κάνουμε τις απαραίτητες συστάσεις. Πρόκειται για τη ναυαρχίδα στη γκάμα SUV της ισπανικής εταιρείας και οι σεβαστές του διαστάσεις το μαρτυρούν.

Ας μιλήσουμε όμως καλύτερα με αριθμούς. Χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα MQB έχει μήκος 4.735 χλστ., πλάτος 1.839 χλστ. και ύψος 1.674 χλστ. Πάντως δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αναγνωρίσεις την καταγωγή του, καθώς εκφράζει αρκετά τη σχεδιαστική ταυτότητα της Seat, διαθέτοντας όμως στοιχεία εκμοντερνισμού κυρίως στην όψη του, όπως οι κομψοί full-Led εμπρός προβολείς και η εξάγωνη μάσκα με το χρωμιωμένο πλαίσιο, ενώ τα επίσης Led πίσω φωτιστικά σώματα επικοινωνούν μεταξύ τους.

Οι γραμμές του γενικότερα είναι «καθαρές» και δεν προσπαθούν να κάνουν «θόρυβο». Έτσι το πληθωρικό του αμάξωμα καταφέρνει έντεχνα να κρύψει τον όγκο του. Με μια μικρή «γκαρσονιέρα» θα μπορούσαμε να παρομοιώσουμε το εσωτερικό του νέου Tarraco, καθώς οι χώροι του είναι κάτι παραπάνω από γενναιόδωροι.

Ειδικά οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.790 χλστ.) και μεγάλο κενό ανάμεσα στα κεφάλια τους και την οροφή. Χαρακτηριστικά που συναντάμε σε πολυχρηστικά μοντέλα αποτελούν τα πτυσσόμενα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, τα συρόμενα έδρανα των πίσω καθισμάτων και η ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης τους, ενώ υπάρχει μέχρι και οθόνη για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας στην πίσω σειρά καθισμάτων.

Ανοίγοντας το πορτμπαγκάζ των 760 λίτρων το μάτι «χάνεται», ενώ τραβώντας απλά ένα μοχλό οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται και η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.920 λίτρα. Μην πάει το μυαλό σας στο πονηρό, αλλά ο διαθέσιμος χώρος που δημιουργείται θυμίζει διπλό κρεβάτι…

Σημειώστε ακόμα ότι η πλάτη του συνοδηγού αναδιπλώνονται, ώστε να διευκολύνεται η μεταφορά μακριών αντικειμένων. Για τους πολύτεκνους φίλους μας να πούμε ότι το νέο Tarraco διατίθεται και με επταθέσια διάταξη καθισμάτων.

Πάμε τώρα στο εμπρός αριστερό κάθισμα με τη θέα του οδηγού να περιλαμβάνει στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών και τρία διαφορετικά προγράμματα προβολών ενδείξεων, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη αφής 8 ιντσών.

Στο θέμα της ποιότητας των υλικών το νέο Tarraco δε αισθάνεται σε καμία περίπτωση μειονεκτικά, καθώς στην πλειοψηφία τους τα πλαστικά είναι μαλακά, ενώ δεν εντοπίσαμε αστοχίες στη συναρμογή και στο φινίρισμα.

Το μπλε Tarraco που βλέπετε στις φωτογραφίες έχει κάτω από εμπρός καπό του το βασικό βενζινοκινητήρα της γκάμας του, ο οποίος είναι ο γνωστός άμεσου ψεκασμού 1.5 TSI των 150 ίππων (5.000-6.000 σ.α.λ.) με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT).

Έχει πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία χωρίς ξεσπάσματα, με τη ροπή των 250 Nm να δίνει «νεύρο» από τις 1.500-3.500 σ.α.λ. Αυτό που πρέπει να επισημάνουμε για το βενζινοκινητήρα είναι ότι καταφέρνει να κινεί χωρίς διαμαρτυρία τα σχεδόν 1.600 κιλά (μαζί με τον οδηγό) του Tarraco, ενώ αν του ζητήσεις περισσότερη δύναμη θα στη δώσει.

Κάπου εδώ να πούμε ότι για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9,7 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 201 χλμ./ώρα. Η δίψα του για καύσιμο εξαρτάται όπως πάντα από το πόσο βαρύ δεξί πόδι έχει κανείς, με το «ταβάνι» της μέσης κατανάλωσης να είναι 10.1 λίτρα/100 χλμ. και το κατώτατο όριο τα 8 λίτρα/100 χλμ. (εκπομπές C02 147 γρ./χλμ.).

Το μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο έχει άψογα κουμπώματα και αραιή κλιμάκωση που δε «θίγει» τα προσόντα του βενζινοκινητήρα. Σε διαδρομές με ανηφορική κλίση θα χρειαστεί να έχεις πιο στενή επαφή με το λεβιέ ταχυτήτων, λόγω της μακριάς κλιμάκωσης του κιβωτίου. Αν θέλετε το Tarraco να συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης θα πρέπει να διαλέξετε το δίλιτρο κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου, αλλά σίγουρα ο 1.5 TSI ταιριάζει καλύτερα στα ελληνικά δεδομένα.

Στην αρχή είπαμε ότι το νέο Tarraco ξέρει να κρύβει τον όγκο του οπτικά, ενώ μπορούμε να επαναλάβουμε την ίδια έκφραση καθώς το οδηγούμε. Δεν «πνίγεσαι» από τις αναλογίες του, με τη θέση οδήγησης να προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα. Σύντομα συνειδητοποιείς ότι η άνεση και η ασφάλεια αποτελούν προτεραιότητες για το Tarraco, η ανάρτηση του οποίου ξέρει να «χαδεύει» τις λακκούβες, να απαγορεύει ταλαντώσεις του μεγάλου αμαξώματος και να το συγκρατεί ικανοποιητικά στις στροφές.

Το απολαμβάνεις κυρίως στις μεγάλες ευθείες όπου παραμένει «βράχος» ακόμα και πάνω από το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, με αεροδυναμικούς θορύβους να λάμπουν με την απουσία τους και με την ποιότητα κύλισης να διεκδικεί δάφνες και να τις κερδίζει στο τέλος της διαδρομής. Καλός «πληροφοριοδότης» για τις κινήσεις των εμπρός τροχών χαρακτηρίζεται το τιμόνι, το οποίο δε χάνει σε αίσθηση στο μεγαλύτερο εύρος περιστροφής του.

Συνοψίζοντας, το νέο Tarraco δεν είναι ένα αυτοκίνητο για αυτόν που κινείται καθημερινά και ψάχνει να παρκάρει στο κέντρο της Αθήνας, αλλά είναι κατάλληλο για όποιον έχει οικογένεια ή μεγάλες μεταφορικές ανάγκες ή του αρέσουν τα μακρινά και ξεκούραστα ταξίδια, ενώ στις απαιτήσεις του περιλαμβάνεται η ποιότητα, η καλαισθησία, οι χώροι σε αφθονία, τα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας και η δύναμη σε επαρκές επίπεδο.

Στην έκδοση Style το νέο Tarraco με το βενζινοκινητήρα 1.5 ΤSI των 150 ίππων ζητά 28.600 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.