Είστε εδώ

Test Drive

Seat Ibiza 1.0 ECO TSI: Δε φυλακίζεται στα αστικά σύνορα

του Γιώργου Ψαρρά

Έχουμε πλέον εμπεδώσει ότι το Seat Ibiza είναι μια από τις πιο αξιόλογες προτάσεις στην κατηγορία του.

Επειδή όμως η επανάληψη είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως, ελάτε να κάνουμε για ακόμα μια φορά βόλτα με το μικρό ισπανικό μοντέλο. Το λευκό Ibiza που βλέπετε στις φωτογραφίες φέρει κάτω από το εμπρός καπό του τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα της γκάμας του.

Ο λόγος για το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο άμεσου ψεκασμού τρικύλινδρο ECO TSI του ενός λίτρου, ο οποίος αποδίδει 115 ίππους (5.000-5.500 σ.α.λ.) και 200 Nm ροπής (2.000-3.500 σ.α.λ.).

 Στην προκειμένη περίπτωση συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο έχει σχετικά σφιχτή κλιμάκωση και λεβιέ με θετικά κουμπώματα, ενώ για πιο ξεκούραστη οδήγηση ενδείκνυται το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 σχέσεων.

Υπενθυμίζουμε ότι ο εν λόγω βενζινοκινητήρας προσφέρεται και με 95 ίππους. Οι προαιρετικοί 20 παραπάνω ίπποι μας απέδειξαν για ακόμα μια φορά ότι μπορούν να διευρύνουν τα σύνορα του Ibiza, καθώς του επιτρέπουν να ταξιδεύει με μεγαλύτερη άνεση εκτός πόλης, ενώ ταυτόχρονα το κάνουν πιο σβέλτο με τις επίσημες επιδόσεις να αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,3 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 193 χλμ./ώρα. Για τη σύγκριση να πούμε ότι οι αντίστοιχοι αριθμοί με τον 1.0 ECO TSI των 95 ίππων είναι 10,9 δευτ. και 182 χλμ./ώρα.

Πόσο διψασμένοι είναι όμως οι 115 ίπποι για καύσιμο; Αυτό προφανώς εξαρτάται και από το πόσο βαρύ δεξί πόδι έχει ο εκάστοτε οδηγός, εμείς πάντως με εναλλασσόμενους ρυθμούς είδαμε από 7,0 μέχρι 7,4 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,3 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 108 γρ./χλμ.).

Το οδηγικό ταπεραμέντο του Ibiza συνθέτει η ήπια σπορ αίσθηση που αποπνέει το συνολικό του στήσιμο, με την ανάρτηση να μην είναι ιδιαίτερα μαλακή, χωρίς βέβαια να «κοπανάει» σε λακκούβες, διατηρώντας αποδεκτές αναλογίες στη «ζυγαριά» άνεσης και κρατημάτων στις στροφές, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι από τα πιο επικοινωνιακά της κατηγορίας.

Στο εσωτερικό τώρα οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερις ενήλικες επιβάτες, το πορτμπαγκάζ των 355 λίτρων ικανοποιεί με το εκμεταλλεύσιμο σχήμα και το βάθος του. Τα πλαστικά είναι όλα σκληρά, αλλά έχουν στιβαρή συναρμογή, ενώ στη κεντρική κονσόλα βρίσκεται η οθόνη αφής των 6,5 ιντσών.

Στην έκδοση Style η αρχική τιμή του Ibiza με το βενζινοκινητήρα 1.0 ECO TSI των 115 ίππων, συνοδεία μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου, διαμορφώνεται στα 14.555 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.