Είστε εδώ

Test Drive

Seat Arona 1.0 TGI: Με φυσικό αέριο κίνησης

του Γιώργου Ψαρρά

Ένα σημαντικό προνόμιο στην κατηγορία των crossover διαθέτει το Arona, καθώς μπορεί να καταναλώνει και φυσικό αέριο (CNG).

Ο λόγος για την έκδοση TGI, την οποία έχουμε γνωρίσει και στο Ibiza, όπως μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ. Ελάτε λοιπόν να δούμε τα οφέλη του Arona TGI με την εναλλακτική αυτή μορφή ενέργειας.

Κάτω από το εμπρός καπό στεγάζεται ο τρικύλινδρος «χιλιάρης» TSI άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρας, απόδοσης 90 ίππων (4.500-5.500 σ.α.λ.) και 160 Nm ροπής (1.800-3.800 σ.α.λ.), ο οποίος με τις κατάλληλες τροποποιήσεις που έχει δεχτεί μπορεί να καταναλώνει και φυσικό αέριο, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Η αποθήκευση του φυσικού αερίου γίνεται σε τρεις δεξαμενές χωρητικότητας 14,3 κιλών, οι οποίες βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Φυσικά υπάρχει και ρεζερβουάρ βενζίνης, το οποίο όμως έχει μικρότερη χωρητικότητα, καθώς περιορίζεται στα μόλις 9 λίτρα.

Όπως θα δείτε και στη σχετική φωτογραφία με γεμάτες τις δεξαμενές φυσικού αερίου και γεμάτο το ρεζερβουάρ βενζίνης η συνολική αυτονομία του Arona TGI βρίσκεται στα 330 χλμ. Τα 240 χλμ. προέρχονται από το φυσικό αέριο και τα 90 χλμ. από τη βενζίνη.

Στο σημείο αυτό να πούμε ότι ο κινητήρας εκκινεί πάντα με φυσικό αέριο (εξαίρεση μόνο όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι αρκετά χαμηλή), ενώ όταν αυτό τελειώσει, αυτόματα γίνεται η μετάβαση στη βενζίνη. Διευκρινίζουμε ότι ο οδηγός δε μπορεί χειροκίνητα να πραγματοποιεί την εναλλαγή των καυσίμων, καθώς επίσης ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως πτώση στις επιδόσεις του Arona TGI όταν κινείται με φυσικό αέριο. Επίσης η εναλλαγή από φυσικό αέριο σε βενζίνη είναι ανεπαίσθητη και ο οδηγός ενημερώνεται απλά με μια ειδοποίηση στον πίνακα οργάνων.

Προφανώς στόχος του Arona TGI δεν είναι να βάζει «φωτιά» στην άσφαλτο, αλλά να επιτυγχάνει οικονομικές μετακινήσεις. Έτσι λοιπόν αποδεκτή για τα δεδομένα είναι η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 13,2 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα των 176 χλμ./ώρα.

Γενικότερα ο οδηγικός χαρακτήρας του Arona παραμένει αναλλοίωτος, καθώς δεν αντιλαμβάνεσαι το επιπλέον βάρος, το πλαίσιο εμπνέει στιβαρότητα, τα φρένα εμπιστοσύνη, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και ακρίβεια, ενώ η ανάρτηση εξασφαλίζει άνεση και σταθερότητα στο μικρό ισπανικό crossover.

Σε δρομολόγια κυρίως εντός της πόλης, με τη βοήθεια του συστήματος Start/Stop, καταγράψαμε κατανάλωση φυσικού αερίου 7,0 κιλά/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 3,7 κιλά/100 χλμ.) και κατανάλωση βενζίνης περίπου 7,5 λίτρα/100 χλμ. Σημειώστε ότι οι εκπομπές C02 περιορίζονται στα 98 γρ./χλμ.

Εξωτερικά η μοναδική ειδοποιός διαφορά είναι το λογότυπο TGI στο πίσω δεξί τμήμα του Arona. Παράλληλα όταν ανοίγεις το κάλυμμα για τον ανεφοδιασμό βενζίνης, βλέπεις ότι υπάρχει ακόμα ένα μικρότερο στόμιο αριστερά για το φυσικό αέριο. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ο ανεφοδιασμός με φυσικό αέριο διαρκεί λίγα λεπτά και δε διαφέρει σε κάτι σε σύγκριση με τον ανεφοδιασμό βενζίνης.

Εκεί που υπάρχει σημαντική διαφορά είναι στην τιμή, καθώς τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές η τιμή του φυσικού αερίου κίνησης βρίσκεται στα 0,834 ευρώ/κιλό στα πρατήρια της Αττικής, ενώ της αμόλυβδης βενζίνης (95 οκτανίων) στα 1,601 ευρώ/λίτρο και του πετρελαίου κίνησης στα 1,358 ευρώ/λίτρο.

Άρα το Arona TGI με μόλις 12 ευρώ περίπου γεμίζει τις δεξαμενές φυσικού αερίου του και η σχετική αυτονομία, όπως προαναφέραμε, φτάνει τα 240 χλμ. Δυστυχώς ακόμα το δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού φυσικού αεριού κίνησης είναι αρκετά περιορισμένο στην Ελλάδα, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Στα ενδότερα τώρα του Arona TGI δεν υπάρχει καμία αλλαγή, εκτός από το ότι στον πίνακα οργάνων υπάρχουν δυο ενδείξεις για τη στάθμη του φυσικού αερίου (αριστερά στο στροφόμετρο) και για της βενζίνης (δεξιά στο ταχύμετρο). Παράλληλα λόγω των δεξαμενών φυσικού αερίου η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ μειώνεται από 400 στα 282 λίτρα.

Συνοψίζοντας, το Arona TGI αποτελεί μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους διανύουν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα, καθώς αποδεικνύεται ιδιαίτερο οικονομικό, αν και προτιμότερο είναι να υπάρχει κοντά σας κάποιος από τους ελάχιστους στη χώρα μας σταθμούς ανεφοδιασμού φυσικού αερίου κίνησης.

Διαθέσιμο αποκλειστικά στην έκδοση Style η τιμή του Arona TGI διαμορφώνεται στα 17.190 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.