Είστε εδώ

Test Drive

Peugeot 208 1.2 PureTech: Πόλος έλξης το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς»

του Γιώργου Ψαρρά

Η αλήθεια είναι ότι δυσκολευτήκαμε να βρούμε ένα ήσυχο μέρος για να φωτογραφίσουμε το νέο Peugeot 208.

Ο λόγος ήταν ότι όπου το τοποθετούσαμε να «ποζάρει» μπροστά από το φωτογραφικό φακό, οι ερωτήσεις έπεφταν βροχή. Μπορεί η ομορφιά να είναι καθαρά υποκειμενική, ωστόσο το νέο 208 όπου και αν το παρκάραμε, όπου και αν κινηθήκαμε, μαγνήτιζε τα βλέμματα.

Βέβαια δεν ήταν μόνο η εξωτερική του εικόνα η αιτία που πρόσφατα ανακηρύχτηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020» για την Ελλάδα. Υπάρχουν πολλοί ακόμα και σημαντικοί λόγοι, τους οποίους θα σας εξηγήσουμε στις παρακάτω παραγράφους.

Επειδή η πρώτη εντύπωση παίζει πάντα σημαντικό ρόλο, μόλις κοιτάξεις την όψη του νέου 208 καθηλώνεσαι. Η πλατιά και χαμηλά τοποθετημένη μάσκα, τα λεπτά κάθετα τοποθετημένα Led φώτα ημέρας στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα «δημιουργούν» μια άκρως δυναμική εικόνα.

To σχήμα στα πίσω φωτιστικά με τις τρεις κάθετες Led μονάδες σε κάνουν να φαντάζεσαι ότι είναι «νυχιές» που άφησε με το πόδι του ο λέοντας της Peugeot, αγγίζοντας κάπως άγαρμπα το νέο του καμάρι. Παράλληλα τα Led πίσω φωτιστικά σώματα επικοινωνούν μεταξύ τους με ένα μαύρο γυαλιστερό ένθετο, το οποίο τονίζει το πλάτος του νέου 208, ενώ είναι ασορτί με τη διακριτική αεροτομή οροφής και τον πίσω τύπου διαχύτη.

Στη δεύτερη γενιά του το δημοφιλές μικρό γαλλικό μοντέλο πόλης έχει τις κατάλληλες αναλογίες με μήκος 4.055 χλστ., πλάτος 1.745 χλστ. και ύψος 1.430 χλστ.

Επιτρέψτε μας την έκφραση, αλλά το εσωτερικό του νέου 208, το οποίο δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, «δίνει ρέστα». Η χαρακτηριστική οδηγοκεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία i-cockpit της Peugeot διατηρείται με το μικρής διαμέτρου τιμόνι των δυο ακτινών και την επίπεδη βάση του να βρίσκεται χαμηλότερα τοποθετημένο από το πίνακα οργάνων, ο οποίος είναι πλέον ψηφιακός, με τρισδιάστατες μάλιστα ενδείξεις και με προσαρμόσιμο μενού για τις προβολές των πολλαπλών του ενδείξεων στην οθόνη των 10 ιντσών.

Στο κέντρο του ταμπλό «καμαρώνει» η οθόνη με την άμεση απόκριση αφής και την εύκολη περιήγηση στο σύστημα πολυμέσων. Χαμηλότερα βρίσκονται τοποθετημένοι μερικοί διακόπτες που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου και ακριβώς από πάνω τους κουμπιά αφής για βασικές λειτουργίες.

Παράπονο για θήκες μικροαντικειμένων δε μπορούμε να κάνουμε, καθώς εξυπηρετεί απόλυτα ο χώρος στη βάση της κεντρικής κονσόλας και το ντουλαπάκι από πάνω του. Αν πρέπει οπωσδήποτε να βρούμε κάποιο εργονομικό ψεγάδι, να πούμε ότι θα θέλαμε λίγο φαρδύτερες τις ποτηροθήκες.

Ακόμα ένας τομέας που το νέο 208 έχει ανεβάσει αρκετά ψηλά τον πήχη είναι η ποιότητα. Στη «φάτσα» του ταμπλό υπάρχει διακοσμητικό υλικό τύπου carbon, ενώ στη βάση και στην προέκταση της κεντρικής κονσόλας μαύρο γυαλιστερό ένθετο.

Το πλαστικό που ντύνει το επάνω τμήμα του ταμπλό έχει σχετικά μαλακή υφή, ενώ γενικότερα η προσεγμένη συναρμογή και το φινίρισμα όλων των υλικών σε κάνει να νομίζεις ότι βρίσκεσαι στην καμπίνα μοντέλου ανώτερης κατηγορίας.

Συνειδητοποιείς όμως ότι αυτό δεν ισχύει για τους χώρους στην πίσω σειρά καθισμάτων. Ο χώρος για τα πόδια (μεταξόνιο 2.540 χλστ.) και ο «αέρας» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών κρίνονται απλά επαρκής. Δυο επιβάτες πάντως θα βολευτούν, ενώ ένας ενδιάμεσος ίσως ενοχληθεί από το κάπως ψηλό κεντρικό δάπεδο. Σημειώστε ότι για τους πίσω επιβάτες προσφέρονται δυο ξεχωριστές θύρες USB.

Όταν κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ υπάρχει κανονική ρεζέρβα, η χωρητικότητα του είναι 265 λίτρα, ενώ με κιτ επισκευής ελαστικού διαμορφώνεται στα 309 λίτρα. Το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ είναι λίγο στενό, όμως ικανοποιεί με το βάθος και το εκμεταλλεύσιμο σχήμα του.

Στην προσωπικότητα του νέου 208 και στα ελληνικά δεδομένα ταιριάζει «γάντι» ο συγκεκριμένος κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό του. Ο λόγος για το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο βενζίνης PureTech, ο οποίος πλέον αποδίδει 100 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 205 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.).

Η τρικύλινδρη φύση του μπορεί να γίνεται ορισμένες φορές ηχητικά αντιληπτή, αλλά όχι μόνο δεν ενοχλεί αντιθέτως, εμείς τουλάχιστον, τη βρίσκουμε και εύηχη. Ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας έχει αρκετά ελαστική λειτουργία, τραβάει από χαμηλά, παραμένει «κεφάτος» στο μεγαλύτερο εύρος του, κάτι για το οποίο φροντίζει και η πυκνή κλιμάκωση (κυρίως στις τρεις πρώτες σχέσεις) του μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου. Ο λεβιές του κιβωτίου έχει μαλακή αίσθηση στις διαδρομές του και εύκολα κουμπώματα.

Από ένα διακόπτη που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης Eco και Νormal. Δε διαπιστώσαμε διαφορά στην απόκριση του γκαζιού (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 188 χλμ./ώρα) ούτε στη μέση κατανάλωση, η οποία κυμάνθηκε από 7,5 έως 7,8 λίτρα/100 χλμ. σε διαδρομές όμως κυρίως εντός της πρωτεύουσας.

Ο συνδυασμός της θέσης οδήγησης, του μικρού τιμονιού και του σπιρτόζικου βενζινοκινητήρα σε προδιαθέτουν να κινείσαι διαρκώς λίγο πιο σβέλτα με το νέο 208. Καθώς αναφερθήκαμε και πάλι στο τιμόνι να πούμε ότι διαθέτει μεταβλητή υποβοήθηση, με αποτέλεσμα εντός της πόλης να είναι πιο ελαφρύ διευκολύνοντας τις μανούβρες, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες είναι πιο βαρύ με ακρίβεια που ξαφνιάζει ευχάριστα.

Μας άρεσε και η αίσθηση του μεσαίου πεντάλ, το οποίο «πιάνει» ψηλά, με τα φρένα να είναι αρκούντος αποτελεσματικά. Ένα μπράβο αξίζει και στην ανάρτηση που δε μπορείς να τη χαρακτηρίσεις ιδιαίτερα μαλακή αλλά ούτε και σφιχτή, καθώς έχει βρει την ιδανική ισορροπία, κάτι που διαπιστώναμε κάθε φορά που συναντούσαμε λακκούβες στο δρόμο και δε διαταράσσονταν την άνεση μας. Θα επιτρέψει μια μικρή κλίση στις στροφές, η οποία όμως δεν αγχώνει τον οδηγό. Η γαλλική άνεση στα καλύτερά της…

Τα οφέλη της πλατφόρμας CMP πάνω στην οποία είναι δομημένο το νέο 208 εντοπίζονται στο σταθερό του πάτημα στην άσφαλτο, στα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και στην ποιότητα κύλισης που είναι ανώτερη των προσδοκιών.

Η καριέρα του νέου 208 στην Ελλάδα ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, καθώς απέσπασε ένα σημαντικό εγχώριο βραβείο. Μένει να αποδειχτεί από το αγοραστικό κοινό ότι η φινέτσα, η σημαντικά αναβαθμισμένη ποιότητα, η σπορ αύρα, η τεχνολογική άνοδος και ο ωριμότερος οδηγικός χαρακτήρας, δίνουν προβάδισμα στο νέο 208.

Η τιμή του με τον 1.2 PureTech βενζινοκινητήρα των 100 ίππων σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο στη έκδοση Active, διαμορφώνεται στα 16.200 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.