
Με το Grandland X έχουμε έρθει σε επαφή αρκετές φορές στο παρελθόν.
Μάλιστα την τελευταία φορά ήταν στη διάθεσή μας για αρκετό καιρό. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τη συμβίωσή μας μαζί του πατώντας εδώ.
Όμως ήταν η έκδοση με το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το μπορντό των φωτογραφιών με τη μαύρη οροφή, είναι μεν με το ίδιο μοτέρ βενζίνης (1.2 λίτρων με τους 130 ίππους) αλλά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο φέρει την ονομασία EAT8 και προέρχεται από την PSA, καθώς πλέον η Opel ανήκει στον γαλλικό όμιλο.
Το συγκεκριμένο κιβώτιο καταφέρνει λόγω των πολλών σχέσεων να έχει το μοτέρ στις σωστές στροφές για καλύτερη οικονομία καυσίμου και εκπομπών ρύπων, όμως τι σημαίνει αυτό στην πράξη;
Στην άδεια Αθήνα και οδηγώντας με σύνεση το trip computer δεν έδειξε πάνω από 7.8 λίτρα/100 χλμ. ενώ όταν «πήραμε τα βουνά», και γίναμε πιο επιθετικοί με το πεντάλ του γκαζιού, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε το ψυχολογικό όριο των 10 λίτρων/100 χλμ.
Mε το ίδιο μοτέρ, αλλά με το χειροκίνητο κιβώτιο η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8.7 λίτρα/100 χλμ.
Nα αναφέρουμε επίσης ότι οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 120 γρ. C02/χλμ., η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 196 χλμ./ώρα, ενώ για τα 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος που απαιτείται φτάνει τα 10.4 δευτερόλεπτα.
Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο διακρίνεται για την ποιότητα κατασκευής, τους χώρους, την ασφαλή συμπεριφορά και την καλή περιμετρική ορατότητα.
Επίσης στη διάθεση του οδηγού είναι η οθόνη αφής 8 ιντσών και ο χώρος των αποσκευών 514 λίτρων με τη ρεζέρβα να βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό.
Ειδικά στη χώρα μας η ύπαρξη ρεζέρβας σε SUV είναι κάτι περισσότερο από αναγκαία και αυτό για δύο λόγους.
Πρώτον, επειδή οι περισσότεροι ελληνικοί δρόμοι είναι γεμάτοι λακκούβες και κακοτεχνίες και δεύτερον, επειδή τα SUV λόγω της αυξημένης απόστασης από το δρόμο, σας δίνουν τη δυνατότητα να αφήσετε την άσφαλτο και να ακολουθήσετε τον χωμάτινο δρόμο που βρίσκεται μπροστά σας.
Στο θέμα των τιμών η βασική έκδοση του Grandland X 1.2 Turbo ξεκινάει από τις 21.950 ευρώ ενώ με τον κινητήρα 1.2 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 από 26.000 ευρώ.
Το τι θα διαλέξετε είναι θέμα προσωπικής επιλογής. Πάντως είτε με το χειροκίνητο, είτε με το αυτόματο κιβώτιο, θα έχετε στην κατοχή σας ένα αυτοκίνητο που «κινείται» στις σημερινές παραμέτρους.