Είστε εδώ

Test Drive

Opel Grandland X 1.2 Turbo EAT8: Πώς είναι με το αυτόματο κιβώτιο;

του Σωτήριου Χάλλα

Με το Grandland X έχουμε έρθει σε επαφή αρκετές φορές στο παρελθόν.

Μάλιστα την τελευταία φορά ήταν στη διάθεσή μας για αρκετό καιρό. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τη συμβίωσή μας μαζί του πατώντας εδώ.

Όμως ήταν η έκδοση με το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το μπορντό των φωτογραφιών με τη μαύρη οροφή, είναι μεν με το ίδιο μοτέρ βενζίνης (1.2 λίτρων με τους 130 ίππους) αλλά  με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο φέρει την ονομασία EAT8 και προέρχεται από την PSA, καθώς πλέον η Opel ανήκει στον γαλλικό όμιλο.

Το συγκεκριμένο κιβώτιο καταφέρνει λόγω των πολλών σχέσεων να έχει το μοτέρ στις σωστές στροφές για καλύτερη οικονομία καυσίμου και εκπομπών ρύπων, όμως τι σημαίνει αυτό στην πράξη;

Στην άδεια Αθήνα και οδηγώντας με σύνεση το trip computer δεν έδειξε πάνω από 7.8 λίτρα/100 χλμ. ενώ όταν «πήραμε τα βουνά», και γίναμε πιο επιθετικοί με το πεντάλ του γκαζιού, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε το ψυχολογικό όριο των 10 λίτρων/100 χλμ.

Mε το ίδιο μοτέρ, αλλά με το χειροκίνητο κιβώτιο η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8.7 λίτρα/100 χλμ.

Nα αναφέρουμε επίσης ότι οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 120 γρ. C02/χλμ., η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 196 χλμ./ώρα, ενώ για τα 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος που απαιτείται φτάνει τα 10.4 δευτερόλεπτα.

Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο διακρίνεται για την ποιότητα κατασκευής, τους χώρους, την ασφαλή συμπεριφορά και την καλή περιμετρική ορατότητα.

Επίσης στη διάθεση του οδηγού είναι η οθόνη αφής 8 ιντσών και ο χώρος των αποσκευών 514 λίτρων με τη ρεζέρβα να βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό.

Ειδικά στη χώρα μας η ύπαρξη ρεζέρβας σε SUV είναι κάτι περισσότερο από αναγκαία και αυτό για δύο λόγους.

Πρώτον, επειδή οι περισσότεροι ελληνικοί δρόμοι είναι γεμάτοι λακκούβες και κακοτεχνίες και δεύτερον, επειδή τα SUV λόγω της αυξημένης απόστασης από το δρόμο, σας δίνουν τη δυνατότητα να αφήσετε την άσφαλτο και να ακολουθήσετε τον χωμάτινο δρόμο που βρίσκεται μπροστά σας.           

Στο θέμα των τιμών η βασική έκδοση του Grandland X 1.2 Turbo ξεκινάει από τις 21.950 ευρώ ενώ με τον κινητήρα 1.2 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 από 26.000 ευρώ.

Το τι θα διαλέξετε είναι θέμα προσωπικής επιλογής. Πάντως είτε με το χειροκίνητο, είτε με το αυτόματο κιβώτιο, θα έχετε στην κατοχή σας ένα αυτοκίνητο που «κινείται» στις σημερινές παραμέτρους.  

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.