Είστε εδώ

Test Drive

Opel Corsa 1.2Τ: Η ενδιάμεση βενζινοκίνητη πρόταση

του Γιώργου Ψαρρά

Οι πετρελαιοκινητήρες δεν έχουν πεθάνει, όπως επιμένουν ορισμένοι κάποιοι, σαφέστατα όμως οι βενζινοκινητήρες έχουν προβάδισμα λόγω μιας νέας γενιά κινητήρων με λιγότερα κ.εκ. και κυλίνδρους, κάτι που ισχύει και στη γκάμα του νέου Opel Corsa.

Μετά τη γνωριμία μας λοιπόν με το πετρελαιοκίνητο νέο Corsa (διαβάστε σχετικά πατώντας εδώ), στη διάθεση μας είχαμε την ενδιάμεση βενζινοκίνητη έκδοση του. Ο λόγος για τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα των 1.2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 205 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.).

Στο σημείο αυτό να πούμε ότι εν λόγω βενζινοκινητήρας στην ισχυρότερη έκδοση του παράγει 130 ίππους, ενώ ίδιο κυβισμό έχει και ο ατμοσφαιρικός των 75 ίππων. Δεν πρέπει να παραλείψουμε επίσης να πούμε ότι ο βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων αποτελεί «προίκα» από το γάμο της Opel με τον Όμιλο PSA. To ίδιο βέβαια ισχύει και για την πλατφόρμα CMP, πάνω στην οποία είναι δομημένο το Corsa έκτης γενιάς.

Πάμε όμως να δούμε πώς κινείται το μικρό γερμανικό μοντέλο με το βενζινοκινητήρα των 100 ίππων; Μια συνοπτική απάντηση είναι σβέλτα, καθώς σε συνδυασμό με το χαμηλότερο βάρος (ένα από τα οφέλη της πλατφόρμας CMP), οι επιδόσεις του κρίνονται ικανοποιητικές, με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,9 δευτ. και αρκετά καλές ρεπρίζ, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 194 χλμ./ώρα.

Η πλούσια ροπή είναι άμεσα διάθεση και η απόκριση στο γκάζι δεν εμφανίζει καμία υστέρηση, ενώ ο ψυχωμένος βενζινοκινητήρας τραβάει γενναία από χαμηλά, είναι ελαστικός και ανεβάζει εύκολα ρυθμούς.

Παράλληλα χαρακτηρίζεται πολιτισμένος, καθώς αν και τρικύλινδρος δεν κροταλίζει ενοχλητικά ούτε ευθύνεται για κραδασμούς. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (προαιρετικά με αυτόματο 8 σχέσεων), ο λεβιές του οποίου είναι μαλακός σε αίσθηση και τα κουμπώματα του δεν παιδεύουν καθόλου.

Τώρα από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου επιτεύξιμα είναι τα 6,5 έως 7,0 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 96 γρ./χλμ.).

Όπως προαναφέραμε το χαμηλότερο βάρος του νέου Corsa γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα χιλιόμετρα που διανύεις μαζί του. Με μήκος 4.060 χλστ. είναι αρκετά ευέλικτο μέσα την πόλη, όπου η ανάρτηση, η οποία δεν είναι ιδιαίτερα μαλακή ούτε όμως σκληρή, ξέρει να ξεφεύγει από τις πολλές «παγίδες» της ασφάλτου, χάρη στην καλή της απόσβεση.

Το τιμόνι έχει κάπως «λαστιχένια» αίσθηση, ωστόσο η ακρίβεια του είναι ικανοποιητική, ενώ τα φρένα κρίνονται αποτελεσματικά. Το νέο Corsa αποδεικνύει την εξέλιξη του και στον αυτοκινητόδρομο, όπου παραμένει σταθερό ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, με χαμηλούς αεροδυναμικούς θορύβους και βελτιωμένη ποιότητα κύλισης.

Υπενθυμίζουμε ότι το νέο Corsa έχει αποσπάσει το βαρύτιμο τρόπαιο “Best Buy Car of Europe” για το 2020 από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό δημοσιογραφικό οργανισμό AutoBest.

Στη ελληνική αγορά το νέο Corsa με το βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων, σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων ξεκινάει από τα 14.380 ευρώ στην έκδοση Edition.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.