Είστε εδώ

Test Drive

Νέο Opel Grandland X Hybrid4: Στην Ελβετία με την έκδοση των 300 ίππων

του Γιώργου Ψαρρά

Στο «σταυροδρόμι» τριών χωρών είχαμε την πρώτη μας γνωριμία με τη νέα plug-in υβριδική έκδοση του γνωστού Opel Grandland X.

Με αφετηρία τη Βασιλεία της Ελβετίας, οδηγήσαμε σε γερμανικό και γαλλικό έδαφος, καθώς τα σύνορα εκεί είναι «ρευστά».

Αρχικά να πούμε ότι ο εξηλεκτρισμός στη γκάμα της Opel έχει ήδη ξεκινήσει δυναμικά και θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2024.

«Καλός αγωγός ρεύματος» για τη γερμανική εταιρεία έγινε αρχικά το νέο Corsa (νικητής του βραβείου Best Buy Car of Europe 2020, του ανεξάρτητου δημοσιογραφικού οργανισμού AutoBest) μέσα από την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του, ενώ το μεγαλύτερο SUV της Opel, το Grandland X, έχει την τιμή να είναι το πρώτο που αποκτά plug-in υβριδική έκδοση.

Οι διαστάσεις του τετρακίνητου plug-in υβριδικού Grandland X σε μήκος, πλάτος, ύψος και μεταξόνιο είναι 4.477 χλστ., 1.906 χλστ., 1.609 χλστ. και 2.675 χλστ. αντίστοιχα.

Οπτικά ξεχωρίζει με τη διχρωμία που σχηματίζει το μαύρο εμπρός καπό, η οροφή και οι πλευρικοί καθρέπτες. Πατάει σε όμορφες μαύρες ζάντες 19 ιντσών με σατινέ φινίρισμα. Πέρα από το λογότυπο Hybrid4 στο πίσω δεξί τμήμα και χαμηλά στις εμπρός πόρτες δεν υπάρχει καμία άλλη σχεδιαστική διαφορά από τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα Grandland X.

Ίδιο παραμένει το σκηνικό και στα ενδότερα του Grandland X Hybrid4. Η μοναδική διαφορά εντοπίζεται στον πίνακα οργάνων, όπου στο αριστερό τμήμα το στροφόμετρο έχει αντικατασταθεί με τις ενδείξεις charge, eco και power, ώστε να έχεις οπτική επαφή με το στυλ οδήγησης σου.

Από πλευράς ποιότητας ο πήχης παραμένει ψηλά με μαλακό πλαστικό να κυριαρχεί στο επάνω τμήμα του ταμπλό, χαμηλά στη βάση της κεντρικής κονσόλας και στα πάνελ των εμπρός θυρών.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι αρκετά ικανοποιητικοί, ενώ μείωση υπέστη μόνο ο χώρος των αποσκευών, λόγω της πίσω διάταξης της υβριδικής τεχνολογίας, ωστόσο επαρκούν τα 390 λίτρα που απομένουν.

Πάμε όμως να δούμε τώρα την «ακτινογραφία» του νέου Grandland X Hybrid4. Χρησιμοποιεί έναν τετρακύλινδρο άμεσου ψεκασμού υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων απόδοσης 200 ίππων (6.000 σ.α.λ.) και 300 Nm ροπής (3.000 σ.α.λ.) που εναρμονίζεται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP, μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,2 kWh ( βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα), έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον εμπρός άξονα (110 ίππων και 320 Nm ροπής) και έναν ακόμα στον πίσω άξονα (113 ίππων και 116 Nm ροπής).

Συνδυαστικά η ισχύς του Grandland X Hybrid4 αγγίζει τους 300 ίππους και η ροπή τα 520 Nm. Πέρα από δύναμη (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,1 δευτ./μέγιστη ταχύτητα 235 χλμ./ώρα) το Grandland X Hybrid4 υπόσχεται ασυναγώνιστη απόδοση, καθώς η επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται σημαντικότατα στα μόλις 1,3-1,4 λίτρα/100 χλμ., η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στα 15.3-15.9 kWh/100 χλμ. και οι εκπομπές C02 δεν υπερβαίνουν τα 36 γρ./χλμ (μετρήσεις WLTP).

Σημειώστε ότι ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας είναι συνδεδεμένος με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων μεταδίδοντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας μαζί με το μετατροπέα και το διαφορικό είναι ενσωματωμένος στον πίσω άξονα.

Η μπαταρία του Grandland X Hybrid4 φορτίζει μέσω σύνδεσης καλωδίου στην πρίζα και για το λόγο αυτό μιλάμε για plug-in υβριδική έκδοση. H αυτονομία που προσφέρεται αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας (επομένως με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικές εκπομπές ρύπων), ανέρχεται στα 59 χλμ. (μέτρηση WLTP).

Σχετικά τώρα με τη φόρτιση της μπαταρίας, από οικιακό επιτοίχιο φορτιστή (wallbox) 7,4 kW γεμίζει πλήρως σε περίπου δύο ώρες, ενώ ενέργεια ανακτάται επίσης κατά τη διάρκεια της πέδησης και της επιβράδυνσης.

Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τα εξής τέσσερα προγράμματα λειτουργίας: “Electric”, “Hybrid”, “AWD” και “Sport”, ώστε να προσαρμόζει το χαρακτήρα του Grandland X Hybrid4 ανάλογα με τις συνθήκες και τις επιθυμίες του.

Στο πρόγραμμα “Hybrid”, όπως προδίδει το όνομα του, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν μαζί ή εναλλακτικά με στόχο τη βελτιστοποίηση κατανάλωσης καυσίμου, ενώ επιτρέπει την αυτόματη αλλαγή σε “Electric”, δηλαδή σε αμιγώς ηλεκτροκίνητη λειτουργία, όπου η μέγιστη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 135 χλμ.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, παρέχεται ισχύς από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, ενώ ο μπροστινός κινητήρας ενεργοποιείται όταν απαιτείται, για παράδειγμα εάν ο οδηγός βυθίσει με το πόδι του το πεντάλ του γκαζιού.

Το πρόγραμμα “Sport” υπόσχεται πιο δυναμική οδήγηση, συνδυάζοντας την ισχύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα, ενώ το πρόγραμμα “AWD” παρέχει μέγιστη ελκτική πρόσφυση σε απαιτητικά εδάφη.

Το νέο Grandland X Hybrid4 θα διατίθεται και ως προσθιοκίνητο (δεν υπήρχε διαθέσιμο στο πλαίσιο της παρουσίασης). Αυτό διότι ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας που κινεί τον πίσω άξονα θα είναι προαιρετικός.

Το προσθιοκίνητο plug-in υβριδικό Grandland X χρησιμοποιεί και αυτό τετρακύλινδρο άμεσου ψεκασμού τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων απόδοσης 180 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων, οι οποίοι κινούν τους εμπρός τροχούς.

Συνδυαστικά το προσθιοκίνητο plug-in υβριδικό Grandland X αποδίδει 224 ίππους. Ο ηλεκτροκινητήρας συνδέεται με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων και η μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 13,2 kWh, παραμένει στο πόστο της. Αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας το προσθιοκίνητο plug-in υβριδικό Grandland X έχει αυτονομία 57 χλμ. Οι επιδόσεις αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτ. και τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα.

Οδηγήσαμε το νέο Grandland X Hybrid4 σε αυτοκινητόδρομους και σε ορεινές διαδρομές με αρκετές στροφές. Η υποδειγματικη ποιότητα κύλισης του, οφείλεται και στη ρύθμιση της ανάρτησης με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, καθώς δεν επιτρέπει αναταράξεις, ούτε έντονες κλίσεις στις στροφές πάρα τον όγκο και το ύψος του αμαξώματος (188 χλστ. απόσταση από το έδαφος).

Τα περιθώρια πρόσφυσης ενισχύονται ακόμα περισσότερο όταν επιλέξεις το πρόγραμμα της τετρακίνησης. Το σύστημα διεύθυνσης μπορεί να μην είναι το ατού του Grandland X, η αίσθηση του τιμονιού πάντως βρίσκονται εντός του αποδεκτού πλαισίου για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Σύντομα συνηθίζεις την προοδευτικότητα από το πεντάλ του φρένου, η οποία οφείλεται προφανώς στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Υψηλή βαθμολογία δίνουμε στο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο εκτελούσε έγκαιρα και απαλά τις αλλαγές σε κάθε περίπτωση, ενώ συνοδεύεται από paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητη χρήση.

Με επιλεγμένο το πρόγραμμα Electric και τηρώντας ευλαβικά τα όρια ταχύτητας, λόγω των πολλών καμερών, δε ξεπεράσαμε τα 2,7 λίτρα/100 χλμ. Ακόμα όμως και όταν ενεργοποιήσαμε το πρόγραμμα Sport, με την απόκριση στο γκάζι να γίνεται σαφώς αμεσότερη, δε ξεπεράσαμε τα 5,6 λίτρα/100 χλμ.

Με δύο λόγια, μπορείς να κινηθείς χαλαρά και άκρως οικονομικά με το Grandland X Hybrid4, αλλά και αρκετά δυναμικά, χωρίς να «στραγγίζεις» το ρεζερβουάρ.

Στην ελληνική αγορά αρχικά θα καταφτάσει το τετρακίνητο plug-in υβριδικό Grandland X τον ερχόμενο Μάιο, ενώ θα ακολουθήσει και η προσθιοκίνητη έκδοση.

Η τιμή του Grandland X Hybrid4 στη χώρα μας θα αγγίζει τα 49.900 ευρώ στην πλούσια έκδοση Exclusive.

Προφανώς δε μιλάμε για ένα προσιτό μοντέλο, όμως με μια δεύτερη πιο προσεκτική προσέγγιση διαπιστώνεις ότι μειώνει σημαντικότατα το κόστος χρήσης, λόγω της εξαιρετικά χαμηλής κατανάλωσης, συνδυάζοντας δύναμη, τετρακίνηση, ποιότητα και χώρους.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.