Είστε εδώ

Test Drive

Νέα Subaru Forester και XV 2.0i e-Boxer: Υβριδική γνωριμία σε άσφαλτο και χώμα

του Γιώργου Ψαρρά

H παράδοση παίζει τεράστιο ρόλο για τη Subaru, η οποία εδώ και χρόνια μένει πιστή στις αξίες της, ωστόσο πλέον αρχίζει σταδιακά και μελετημένα τον εξηλεκτρισμό στη γκάμα της.

Σε εγχώριο έδαφος λοιπόν είχαμε μια πρώτη σύντομη γνωριμία με τις νέες ήπιες υβριδικές εκδόσεις e-Boxer των Forester και XV.

Ας ξεκινήσουμε με το νέο Forester e-Boxer, το οποίο απαρτίζεται από βελτιωμένο τετρακύλινδρο δίλιτρο boxer βενζινοκινητήρα απόδοσης 150 ίππων και 194 Nm ροπής, μπαταρία ιόντων λιθίου 118V και ηλεκτροκινητήρα 12,3 KW ισχύος 16,7 ίππων και 66 Nm που ενσωματώνει το αυτόματο κιβώτιο CVT των 7 σχέσεων.

Σημειώνεται ότι ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται πολύ κοντά στο κέντρο βάρους του οχήματος, ενώ η μπαταρία και τα υπόλοιπα εξαρτήματα τοποθετούνται πάνω από τον πίσω άξονα, χαμηλώνοντας περαιτέρω το κέντρο βάρους και δίνοντας ακόμα πιο ισορροπημένη κατανομή του βάρους εμπρός/πίσω.

Παράλληλα, όπως προαναφέραμε, η ενσωμάτωση του αυτόματου κιβωτίου CVT στον ηλεκτροκινητήρα συνέβαλε στην εφαρμογή της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας e-Βoxer χωρίς να χρειάζεται να αλλάξει τη βασική δομική διάταξη της γνωστής συμμετρικής τετρακίνησης S-AWD της Subaru.

Στόχος του Forester e-Boxer δεν είναι να βάζει «φωτιά» στην άσφαλτο, με τις επιδόσεις του βέβαια να χαρακτηρίζονται αξιοπρεπείς (επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,8 δευτ. και τελική ταχύτητα 188 χλμ.), αλλά επικεντρώνεται στην απόδοση. Η επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου αναφέρει 8,1 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές C02 βρίσκονται στα 185 γρ./χλμ (μετρήσεις WLTP).

Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα Subaru Global Platform της ιαπωνικής εταιρείας το νέο e-Boxer Forester έχει πλέον μεγαλύτερες διαστάσεις, οι οποίες σε μήκος, πλάτος και ύψος ανέρχονται στα 4.625 χλστ., 1.815 χλστ. και 1.730 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το συνολικό βάρος (με απόβαρο και οδηγό) βρίσκεται στα 1.656 κιλά, δηλαδή είναι μόνο 110 κιλά βαρύτερο σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο.

Οδηγήσαμε κυρίως σε αυτοκινητόδρομο το νέο Forester e-Boxer για περίπου 110 χλμ, ενώ μας ικανοποίησε πλήρως με το αρχοντικό του πάτημα και τη σταθερότητα του. Κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι ήταν αναμενόμενοι λόγω ύψους και όγκου του οχήματος, αλλά και εξαιτίας των μεγάλων πλευρικών καθρεπτών, ωστόσο η ηχομόνωση της καμπίνας είναι καλή.

Το τιμόνι αν και ελαφρύ δε «χάνει» σε αίσθηση, ενώ το χαρακτηριστικό βουητό που παράγουν τα αυτόματα κιβώτια CVT όταν πατάς βαθιά το γκάζι, παρατηρήσαμε ότι έχει μειωθεί σημαντικά. Η ανάρτηση (ανεξάρτητη τύπου ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω) έχει μεγάλη διαδρομή, με αποτέλεσμα να περνάει «για πλάκα» πάνω από λακκούβες που συναντήσαμε στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, ενώ επιτρέπει λογικές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.

Τηρώντας τα όρια ταχύτητας δε ξεπεράσαμε τα 130 χλμ./ώρα στον ανοιχτό δρόμο, ενώ καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου κοντά στα 9 λίτρα/100 χλμ. Οι ιθύνοντες της Subaru μας επισήμαναν ότι το ήπιο υβριδικό σύστημα e-Boxer αποδίδει καλύτερα εντός της πόλης, καθώς μπορεί να δεις μέση κατανάλωση καυσίμου περίπου 7,0 λίτρα/100 χλμ.

Όταν φτάσαμε στον προορισμό μας, την πίστα “Argos Motocross Park” στα Φίχτια Αργολίδας, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Forester e-Boxer σε off-road διαδρομές, όπου κατέβηκε και ανέβηκε πανεύκολα εδάφη με έντονη κλίση, δε φοβήθηκε να γείρει σε ανισόπεδα κομμάτια, να περάσει μέσα από νεροφαγώματα και να ξεπεράσει κάθε είδους εμπόριο.

Πέρα από την τετρακίνηση στη φαρέτρα του έχει τη σημαντική απόσταση των 220 χλστ. από το έδαφος και το στρογγυλό χειριστήριο του Χ-Mode από τον οποίο επιλέγεις ανάμεσα στα προγράμματα Snow/Dirt ή D.Snow/Mud.

Στην ελληνική αγορά η αρχική τιμή του νέου Forester e-Boxer διαμορφώνεται στα 39.950 ευρώ για την έκδοση L Free, στα 43.950 ευρώ για την έκδοση S Style και στα 48.950 ευρώ για την έκδοση S Premium.

Στο δρόμο της επιστροφής για την Αθήνα οδηγήσαμε για λίγο και το νέο XV e-Boxer, το οποίο χρησιμοποιεί το ίδιο ήπιο υβριδικό σύστημα με το Forester e-Boxer. Οι επιδόσεις του είναι ελαφρώς καλύτερες με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 193 χλμ./ώρα. Εκπέμπει 180 γρ./χλμ. C02 και καταναλώνει 7,9 λίτρα/100 χλμ. (μετρήσεις WLTP), ενώ στην πράξη είδαμε και πάλι κοντά στα 9 λίτρα/100 χλμ., όπως και με το Forester e-Boxer.

Το σύστημα διεύθυνσης του XV e-Boxer είναι πιο μεστό σε αίσθηση με λίγο πιο βαρύ τιμόνι, ενώ το χαρακτηριστικό βουητό του αυτόματου κιβώτιού CVT ακούγεται περισσότερο σε σύγκριση με το Forester e-Boxer.

Στις μεγάλες ευθείες «καταπίνει» εύκολα τα χιλιόμετρα, έχει επάρκεια σε δύναμη με άμεση απόκριση στο γκάζι, ταξιδεύει ακλόνητο, ενώ οι πιο συμπαγείς εξωτερικές του διαστάσεις το κάνουν πιο οδηγοκεντρικό.

Πιο προσιτό το νέο XV e-Boxer στη χώρα μας ξεκινάει από τα 37.500 ευρώ στην έκδοση L Style, ενώ στις εκδόσεις S Style Navi και S Premium οι τιμές διαμορφώνονται στα 39.500 ευρώ και 40.950 ευρώ αντίστοιχα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.