Είστε εδώ

Test Drive

Mitsubishi Outlander PHEV: Παντρεύει ρεύμα και καύσιμο

του Γιώργου Ψαρρά

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκολο να γίνει ακαριαία, ειδικά στην Ελλάδα, όπου οι υποδομές είναι σχεδόν ανύπαρκτες.

Επομένως τα plug-in υβριδικά οχήματα, όπως το νέο Mitsubishi Outlander PHEV, είναι σίγουρα πιο «εύπεπτα» για όσους δε θέλουν, αλλά και δε μπορούν, να είναι πλήρως εξαρτημένοι από την πρίζα για τις μετακινήσεις τους.

Εμείς είχαμε μια σύντομη επαφή με το Outlander PHEV σε μια διαδρομή μέχρι το Λαύριο και έτσι έχουμε αποκομίσει μια πρώτη εντύπωση.

Το ιαπωνικό SUV έχει σεβαστές διαστάσεις με το μήκος, το πλάτος και το ύψος του να διαμορφώνονται στα 4.695 χλστ., στα 1.800 χλστ. και 1.710 χλστ. αντίστοιχα, ενώ ξεχωρίζει με την επανασχεδιασμένη χαρακτηριστική μάσκα της Mitsubishi, την καινούργια αεροτομή οροφής, το λογότυπο plug-in hybrid ΕV στα εμπρός φτερά και τις νέες ζάντες των 18 ιντσών.

Απλές αλλά όχι βαρετές οι γραμμές στο εσωτερικό του με τον πήχη της ποιότητας στα υλικά να βρίσκεται αρκετά ψηλά και την ευρυχωρία να έχει τον πρώτο λόγο με τους πίσω επιβάτες να κάθονται ακόμα και σταυροπόδι (μεταξόνιο 2.670 χλστ.).

Το τεχνολογικό υπόβαθρο όμως του νέου Outlander PHEV έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Στο δάπεδο του ενσωματώνεται μπαταρία ιόντων λιθίου 13,8 kWh. Από παροχή ρεύματος  AC 230V 16A φορτίζει σε 3,5 ώρες, από AC 230V 10A σε 5,5 ώρες και από ταχυφορτιστή σε ποσοστό 80% εντός 25 λεπτών, αλλά και μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά τη διάρκεια της πέδησης.

Αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας το νέο Outlander PHEV μπορεί να κινηθεί για 57 χλμ. (πατώντας το κουμπί με την ένδειξη EV) και η μέγιστη ταχύτητα του δε ξεπερνά τα 135 χλμ./ώρα. Παράλληλα με το Save mode προστατεύεται η φόρτιση της μπαταρίας και με το Charge mode μπορεί να ξεκινήσει η φόρτιση όταν καμία πηγή ισχύος δεν είναι διαθέσιμη.

Το νέο Outlander PHEV χρησιμοποιεί αυτόματο κιβώτιο CVT και δυο ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους στους άξονες του. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας παράγει 82 ίππους και 137 Nm ροπής, ενώ ο πίσω 95 ίππους και 195 Nm ροπής. Ωστόσο κάτω από το εμπρός καπό το «παρών» δίνει και ένας βενζινοκινητήρας 2.4 λίτρων, ο οποίος έχει ισχύ 135 ίππων και ροπή 211 Nm. Η συνδυαστική ισχύ φτάνει τους 224 ίππους και η ροπή τα 338 Nm.

Οι επιδόσεις του, για την κατηγορία πάντα, χαρακτηρίζονται αξιοπρεπείς, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 10,5 δευτ. και τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τη Mitsubishi η μέση κατανάλωση καυσίμου δε ξεπερνά τα 2,0 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές C02 περιορίζονται σημαντικά στα 46 γρ./χλμ.

To νέο Outlander PHEV προσφέρει τρία Drive Modes, και όλα ενεργοποιούνται αυτόματα, ενώ προσφέρουν μόνιμη ηλεκτρική τετρακίνηση. Αναλυτικότερα, το Pure EV Mode όπως προαναφέραμε είναι διαθέσιμο μέχρι τα 135 χλμ./ώρα, κίνηση δίνεται αποκλειστικά από τους δυο ηλεκτροκινητήρες, ενώ η ενέργεια προέρχεται από τη μπαταρία.

Με το Series Hybrid Mode τώρα εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται οι δυο ηλεκτροκινητήρες και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται ως γεννήτρια, για φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το Series Hybrid Mode ενεργοποιείται αυτόματα για 3-10 λεπτά το μέγιστο, σε ταχύτητες άνω των 135 χλμ./ώρα και σε ξαφνική απαίτηση ισχύος.

Με το Parallel Hybrid Mode ο κινητήρας εσωτερικής καύσης κινεί τους εμπρός τροχούς, υποστηριζόμενος από τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα και ο πίσω ηλεκτροκινητήρας εξακολουθεί να κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ ενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 135 χλμ./ώρα.

Στα λίγα χιλιόμετρα που διανύσαμε πίσω από το τιμόνι του νέου Outlander PHEV μας έκανε εντύπωση η προσεγμένη του ποιότητα κύλισης, καθώς είναι ταυτόχρονα στιβαρό αλλά και «αέρινο» πάνω στην άσφαλτο. Η ανάρτηση του είναι μαλακή χωρίς να επιφέρει τάσεις πλεύσης του μεγάλου αμαξώματος, στις στροφές γέρνει εντός του αποδεκτού πλαισίου, ενώ το πέρασμα πάνω από λακκούβες είναι ανεπαίσθητο. Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ και συνάμα πολύ άνετο, όμως θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση στην θέση της ευθείας. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, ενώ ακόμα και όταν πατάς απότομα το δεξί πεντάλ απουσιάζει το έντονο βουητό που ακούς από οχήματα αυτού του είδους.

Το μόνο που μπορεί να προκαλέσει «βραχυκύκλωμα» του νέου Outlander PHEV στην ελληνική αγορά είναι η «αλμυρή» του τιμή, καθώς ξεκινά από τα 45.900 ευρώ στην έκδοση Intense Plus και από 54.900 στην έκδοση Instyle Plus Navi…

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.