Είστε εδώ

Test Drive

Mercedes B200: Με έμφαση στην άνεση

του Γιώργου Ψαρρά

H αδιάφορη έως άχαρη σχεδίαση, οι ασθενικές επιδόσεις, η στέρηση υψηλής τεχνολογίας, ποιότητας και οδηγικού ενδιαφέροντος είναι απλά μύθοι για τα πολυχρηστικά μοντέλα, τους οποίου καταρρίπτει όλους η Mercedes B200.

Σαφέστατα το καλούπι της προδίδει άμεσα την κατηγορία στην οποία ανήκει, ωστόσο η νέα B-Class είναι πιο όμορφη, πιο μυώδης, πιο κομψή και με περισσότερες καμπύλες.

Η ψηλή οροφή δίνει το πρόσταγμα για την κατηγοριοποίηση της B-Class, ωστόσο ακολουθεί πλέον μια ελαφρώς χαμηλότερη γραμμή, ενώ στο τελείωμα της φιλοξενεί μια διακριτική αεροτομή.

Σε σύγκριση τώρα με την A-Class, στην οποία και βασίζεται, είναι κατά 90 χλστ. ψηλότερη. Για να γίνουμε πιο ακριβείς, η νέα B-Class έχει ύψος 1.562 χλστ., ενώ το μήκος και το πλάτος της διαμορφώνονται στα 4.419 χλστ. και 1.796 χλστ. αντίστοιχα. Αξίζει να αναφέρουμε και το συντελεστή αεροδυναμικής της αντίστασης (cw 0.24), ο οποίος για τα δεδομένα είναι αρκετά χαμηλός.

Ένας ακόμα κοινός παρονομαστής με την A-Class είναι το εσωτερικό, το οποίο πλην ελάχιστων διαφορών είναι σχεδόν ίδιο. Επομένως το σκηνικό είναι γνώριμο και ίσως να γνωρίζετε ήδη ότι οι δυο εφαπτόμενες λεπτές οθόνες εξυπηρετούν το ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience), το οποίο πρωτογνωρίσαμε στην A-Class και μας κέρδισε (αλλά και όσους το βλέπουν) τόσο λόγω σχήματος, όσο και με τις φωνητικές εντολές που εκτελεί.

Σημειώστε ότι η δεξιά οθόνη του συστήματος πολυμέσων είναι αφής, αν και μπορείς να τη χειριστείς και από το touchpad που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Οι ενδείξεις τώρα του ψηφιακού πίνακα οργάνων είναι προσαρμόσιμες, επιλέγοντας ανάμεσα στα προφίλ Classic/Sport/Progressive.

Σε σύγκριση με την A-Class η θέση οδήγησης είναι σαφώς πιο ψηλή και έχει καλύτερη περιμετρική ορατότητα. Σημεία αναφοράς αποτελούν επίσης οι αεραγωγοί σε σχήμα τουρμπίνας, οι χειρολαβές των θυρών κυλινδρικού σχήματος και τα ενσωματωμένα στο τιμόνι κουμπιά αφής.

Σχετικά με την ποιότητα αυτή είναι εφάμιλλη του ονόματος Mercedes με το μαλακό πλαστικό να κυριαρχεί όχι μόνο στο επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και σε χαμηλότερα σημεία. Η ευρυχωρία είναι ένα από τα δυνατά «χαρτιά» της B-Class, με τους πίσω επιβάτες να έχουν αρκούντος ικανοποιητικό (για ένα συμπαγών διαστάσεων μοντέλο) χώρο και αέρα για τα πόδια (μεταξόνιο 2.729 χλστ.) και τα κεφάλια τους αντίστοιχα. Βέβαια το υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο θα ενοχλήσει τα πόδια του πίσω μεσαίου επιβάτη.

Αυτό που θα θέλαμε να είναι στάνταρ και όχι προαιρετικό στη B-Class είναι τα συρόμενα πίσω καθίσματα και η ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης τους, καθώς είναι βασικά χαρακτηριστικά στην κατηγορία που κατατάσσεται. Ο χώρος αποσκευών έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, μεγάλο άνοιγμα, πλήρως εκμεταλλεύσιμο τετραγωνισμένο σχήμα, ενώ προσφέρει 455 λίτρα έως 1.540 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Η B200 που είχαμε στη διάθεση μας τροφοδοτείται από το turbo τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των μόλις 1.332 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής. Πρόκειται για την ισχυρότερη έκδοση του εν λόγω κινητήρα, καθώς προσφέρεται και με 136 ίππους στη Β180. Αυτό που άρεσε ήταν ότι μπορεί να σε εκπλήξει ευχάριστα η άμεση απόκριση στο γκάζι και να κινηθείς σβέλτα ξεχνώντας σχεδόν ότι οδηγείς ένα πολυχρηστικό μοντέλο.

Οι επιδόσεις που προσφέρει άλλωστε μιλούν από μόνες τους. Επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,2 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 223 χλμ./ώρα. Ειδικά όταν επιλέξεις από το διακόπτη Dynamic Select το πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχουν επίσης τα Individual, Comfort και Eco) η Β200 γίνεται πιο επιθετική κάθε φορά που πιέζεις το δεξί πεντάλ.

Ταυτόχρονα αλλάζει η κλιμάκωση στο αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο ταχυτήτων 7G-DCT, εκτελώντας τις αλλαγές των σχέσεων πιο ψηλά και κάνοντας λίγο απότομα κατεβάσματα, ενώ ο ήχος που παράγεται είναι πιο αυξημένος. Γενικότερα πάντως η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου είναι πολιτισμένη.

Αυτό δε μας επηρέασε από το να έχουμε σχεδόν συνέχεια επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport, επομένως αναμενόμενο ήταν να δούμε μέση κατανάλωση κοντά στα 10 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 126 γρ./χλμ.).

Είναι αυτονόητο ότι η B-Class, λόγω σχήματος κυρίως, έχει λιγότερο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα σε σχέση με την A-Class. Αυτό το αντιλαμβάνεσαι από τις λίγο εντονότερες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι παρουσιάζει συμπτώματα πλεύσης. Το τιμόνι που δεν έχει την ίδια ακρίβεια σε αίσθηση, αλλά εξακολουθεί να πληροφορεί ικανοποιητικά.

Στις ευθείες η B-Class είναι σταθερή και ήσυχη, ενώ η ποιότητα κύλισης της είναι αντάξια του ονόματος Mercedes. Η ανάρτηση έχει φροντίσει να δώσει περισσότερη έμφαση στην άνεση για αυτό και η ρύθμιση της είναι μαλακή, κάνοντας τα περάσματα πάνω από λακκούβες λιγότερο ταραχώδη.

Σε μια εποχή όπου τα SUV κυριαρχούν, όχι επειδή το αγοραστικό κοινό αναζητά εκτός δρόμους ικανότητας αλλά πρακτικότητα και χώρους, το άστρο της B-Class φωτίζει έναν εναλλακτικό δρόμο της παρεξηγημένης στη χώρα μας κατηγορίας των πολυχρηστικών. Μπορεί εύκολα να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες ενός οικογενειάρχη, χωρίς ταυτόχρονα να του στερεί πολυτέλεια και δύναμη. Η αρχική τιμή της B200 διαμορφώνεται στα 32.900 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.