
Για τη Hyundai ήρθε η ώρα να ανανεώσει το i20 ώστε να το κάνει πιο φρέσκο και πιο ελκυστικό απέναντι στα μάτια του αγοραστικού κοινού.
Στο αισθητικό κομμάτι, εξωτερικά το μάτι πέφτει πρώτα στην καινούρια πολυγωνική μάσκα την οποία οι Κορεάτες ονομάζουν Cascading Grille και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος έχει αλλάξει η θέση της πινακίδας ενώ πλέον στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκουν τα φώτα LED.
Στο εσωτερικό ίσως η πιο μεγάλη αλλαγή είναι το νέο infotainment με την οθόνη των 7 ιντσών με συμβατότητα σε Android Auto και AppleCarPlay. Στα θετικά είναι και η ύπαρξη δύο θυρών USB για τη φόρτιση των διάφορων ηλεκτρονικών συσκευών όπως smartphones και tablets.
Σκληρά είναι τα πλαστικά αλλά οι καλοί χώροι επισκιάζουν το θέμα αυτό με το πορτ – παγκάζ να προσφέρει 326 λίτρα αλλά με κιτ επισκευής ελαστικού και όχι ρεζέρβα.
Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί ο τρικύλινδρος χιλιάρης κινητήρας turbo ο οποίος αποδίδει 100 ίππους και 172 Nm ροπής κάνοντας το ελαφρύ αμάξωμα (1.065 κιλά) να γράφει για τα 0-100 χλμ./ώρα 10.8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 188 χλμ./ώρα. Όσο για τη μέση κατανάλωση αυτή κυμάνθηκε 7.4 λίτρων/100 χλμ.
Το μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων που διακρίνεται για το ιδιαίτερα σαφές και εύκολο κούμπωμα των σχέσεων και για τη σωστή κλιμάκωσή του με έναν μικρό αστερίσκο για την πέμπτη σχέση η οποία προσπαθώντας να παίξει και το ρόλο της έκτης που λείπει είναι πιο μακριά από όσο θα έπρεπε.
Η αίσθηση που σου δίνει ο κινητήρας είναι το νεύρο που έχει στις πρώτες τρεις σχέσεις του κιβωτίου με τις άλλες δύο (και ειδικά την πέμπτη) να στοχεύουν ξεκάθαρα στην εξοικονόμηση καυσίμου στο ταξίδι. Ακόμα, λόγω του turbo το τράβηγμα του μοτέρ εντοπίζεται κυρίως από τις 1.700 μέχρι τις 5.500 στροφές καθώς από εκεί και πάνω αρχίζει να “κρεμάει”.
Φυσικά το i20 με το μοτέρ του ενός λίτρου δεν είναι για αγώνες, ούτε για κόντρες . Για τέτοια είναι το i30 N. Το στήσιμο του i20 στοχεύει στη φιλική συμπεριφορά του εντός και εκτός πόλης, όμως οι κάπως πιο σφιχτές αναρτήσεις μπορούν να δώσουν τη συγκατάθεσή τους ώστε να το πιέσεις κάπως παραπάνω έχοντας ως σύμμαχο τα πολύ καλά του φρένα τα οποία εκτός από καλή απόδοση έχουν και καλή αίσθηση στο πάτημα.
Τομέας στον οποίο διακρίνεται το μικρό της Hyundai είναι τα συστήματα ασφαλείας αφού μεταξύ άλλων θα συναντήσουμε, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, προειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, αποφυγής σύγκρουσης, αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού και αυτόματη λειτουργία της μεγάλης δέσμης των προβολέων.
Ένσταση αποτελεί το γεγονός ότι το αυτοκίνητο δεν διέθεσε κανονική ρεζέρβα ή έστω ρεζέρβα έκτακτης ανάγκης αλλά κιτ επισκευής ελαστικού το οποίο δεν το θεωρούμε ενδεδειγμένη λύση για την Ελλάδα δεδομένης της κακής κατάστασης μεγάλου τμήματος του οδικού δικτύου.
Πέραν τούτου, το i20 πλέον απέκτησε μια φρέσκια και σύγχρονη εικόνα, ενώ το βασικό του ατού είναι ότι προσφέρει πολύ περισσότερα από όσα ζητάει.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 11.090 ευρώ.