Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Seat Arona 1.0 ECO TSI DSG: Στην Κόρινθο με θέα το γαλάζιο

του Γιώργου Ψαρρά

Εάν θέλετε να δώστε περισσότερο χρώμα σε μια διαδρομή, όπως για παράδειγμα η διαδρομή μέχρι την Κόρινθο, που τα περισσότερα γίνονται με θέα το γαλάζιο της θάλασσας, η λύση της λεγόμενης «παλιάς Εθνικής Οδού» είναι μονόδρομος.

Μπορεί να είναι και η πιο οικονομική λύση καθώς το αντίτιμο των διοδίων είναι 7,80 ευρώ χωρίς να υπολογιστεί η Αττική Οδός.

Ακριβά διόδια για μια απόσταση 165 χλμ. (μετ’ επιστροφής).

Εμείς τη διαδρομή την κάναμε με το βενζινοκίνητο Seat Arona του ενός λίτρου με τους 115 ίππους. 

Η παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών-Πατρών λοιπόν αποτέλεσε «μονόδρομο» για το ισπανικό crossover προκειμένου να ξεφύγει από τα «μπλόκα» των διοδίων, ωστόσο η εν λόγω διαδρομή σε καμία περίπτωση δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα.

Η πρώτη δυσάρεστη έκπληξη μας περίμενε όταν κατευθυνθήκαμε δεξιά στα διόδια της Ελευσίνας. Όπως θα δείτε και στη σχετική φωτογραφία, λίγα μέτρα παρακάτω οι οδηγοί πρέπει να επιβραδύνουν αρκετά, καθώς ο δρόμος στο συγκεκριμένο σημείο μοιάζει να έχει «βομβαρδιστεί». Μεγάλες και βαθιές λακκούβες μπορεί να προκαλέσουν ζημιές στο αυτοκίνητο αν δεν περάσεις με ιδιαίτερη προσοχή.

Απαράδεχτη εικόνα για έναν ελληνικό δημόσιο δρόμο, από τον οποίο περνούν δεκάδες αυτοκίνητα. Κάπου εδώ να επισημάνουμε ότι δεν είμασταν οι μόνοι που επιλέξαμε την παλαιά Εθνική Οδό, καθώς συναντήσαμε αρκετά οχήματα.

Εμείς μπορεί να την επιλέξαμε για συγκεκριμένους λόγους, αλλά κάτι σημαίνει αυτό. Μήπως τα διόδια είναι τελικά πολύ ακριβά….

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να σχηματίζονται ακόμα και ουρές (ειδικά αν τύχεις πίσω από φορτηγό) σε ορισμένα σημεία της παλαιά Εθνικής Οδού, όπου είναι άκρως επικίνδυνο να προσπεράσεις.

Υπάρχει μόνο μια στενή λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και η πιθανότητα μετωπικής σύγκρουσης είναι αυξημένη, ειδικά όταν δεν έχεις ορατότητα στις πολλές και επαναλαμβανόμενες στροφές. Τα αρκετά εικονοστάσια που αντικρύζεις στην άκρη του δρόμου, υπενθυμίζουν σιωπηλά την επικινδυνότητα. Παράλληλα λόγω της παλαιότητας του οδικού δικτύου δεν υπάρχει Λ.Ε.Α (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης).

Ακόμα όμως και όταν συναντάς ευθείες πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός, καθώς αναγκαστικά περνάς μέσα από κατοικημένες περιοχές. Τα πράγματα σίγουρα είναι πιο δύσκολα τους καλοκαιρινούς μήνες, καθώς αρκετοί Αθηναίοι πηγαίνουν για μπάνιο προς Κινέτα, Άγιους Θεόδωρους και σε άλλες κοντινές παραθαλάσσιες περιοχές. Θλίψη και προβληματισμό προκαλούν επίσης οι σπασμένες και παρατημένες προστατευτικές μπάρες, οι οποίες δεν έχουν απομακρυνθεί, ούτε αντικατασταθεί.

Αρκετές φορές κινείσαι παράλληλα με τη νέα Εθνική Οδό. Ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας, Λ.Ε.Α, σωστή διαγράμμιση και σήμανση, όπου μπορείς να αναπτύξεις μεγαλύτερες ταχύτητες (πάντα σεβόμενοι τα όρια, γιατί δεν είναι εποχές για πρόστιμα) και να φτάσεις πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ασφάλεια στον προορισμό σου. Δυστυχώς όμως ο Έλληνας αναγκάζεται ακόμα να κάνει περικοπές σε όλα του τα έξοδα και οι μετακινήσεις δεν αποτελούν εξαίρεση.

Πόσο όμως καύσιμο «έκαψε» το Arona;

Όπως κινηθήκαμε με χαλαρή οδήγηση και φιλικότητα προς το γκάζι μπορείς να δεις τιμές μέσης κατανάλωσης κοντά στην επίσημη (μέτρηση WLTP) των 5,6 λίτρων/100 χλμ. (εκπομπές C02 112 γρ./χλμ).

Η μέση κατανάλωση καυσίμου όπως κινηθήκαμε δύσκολα ξεπέρασε τα 5,8 λίτρα/100 χλμ. 

Για τον κινητήρα να προσθέσουμε ότι γνωστός υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρας TSI αποδίδει 115 ίππους (5.000-5.500 σ.α.λ.) και 200 Nm ροπής (2.000-3.500 σ.α.λ), κινεί με σπιρτάδα το Arona, έχει πολιτισμένη και ήσυχη λειτουργία στο μεγαλύτερο εύρος στροφών του και μόνο όταν ζοριστεί λίγο (π.χ σε μια ανηφόρα) θα προδώσει ηχητικά την τρικύλινδρη φύση του. Οι επιδόσεις αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.

Στην προκειμένη περίπτωση τον απολαύσαμε σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων, το οποίο κράτησε ξεκούραστο το αριστερό μας πόδι καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού και μας ικανοποίησε με τις έγκαιρες και ομαλές αλλαγές των σχέσεων που εκτελούσε.

Προφανώς το Arona δε μπορεί να κάνει κάτι για να βελτιώσει την άσχημη ποιότητα πολλών ελληνικών δρόμων, καθώς αυτό είναι δουλειά των αρμόδιων φορέων. Μπορεί όμως να περνάει από πάνω τους με σχετική άνεση λόγω της ρύθμισης της ανάρτησης που δύσκολα προκαλεί αναταράξεις και της μεγαλύτερης του απόστασης από το έδαφος, χάρη στον crossover χαρακτήρα του.

Στην έκδοση Style το Arona με το βενζινοκινητήρα 1.0 ECO TSI των 115 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο DSG, ξεκινάει από τα 19.055 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.