Είστε εδώ

Super Cars

Aspark Owl: Το ταχύτερο 0-100 χλμ./ώρα στον κόσμο

του Σωτήριου Χάλλα

Η ιαπωνική Aspark παρουσίασε ένα “τέρας” ισχύος με την ονομασία Owl, το οποίο σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία έχει την ταχύτερη επιτάχυνση στον κόσμο και μία από τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες.

Συγκεκριμένα, το ιαπωνικό ηλεκτροκίνητο hypercar διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό, η συνολική απόδοση των οποίων είναι 2012 ίπποι και 2.000 Nm ροπής, με το βάρος του να φτάνει τα 1.900 κιλά.

Ο αρχικός στόχος της εταιρείας ήταν να καταφέρει την επιτάχυνση 0-60 μίλια/ώρα, δηλαδή 0-96 χλμ./ώρα,, σε 1.9 δευτερόλεπτα. Τελικά με αυτό που δημιούργησαν πέτυχαν χρόνο 1.69 δευτερολέπτων. Ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι χρειάζεται μόλις 10.6 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει μέχρι τα 300 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνάει τα 400 χλμ./ώρα.

Φυσικά για να ελεγχθεί όλη αυτή η δύναμη χρειάζονται και τα ανάλογα φρένα, οπότε η Aspark έχει τοποθετήσει στο Owl δεκαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω.

Εκτός από τις επιδόσεις, το Owl εντυπωσιάζει με τις διαστάσεις του και κυρίως με το ύψος το οποίο είναι μόλις 99 εκατοστά, κάτι που το κάνει ίσως το χαμηλότερο αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί νόμιμα σε δημόσιο δρόμο σε όλο τον κόσμο. Στις άλλες διαστάσεις το μήκος είναι 4.791 χλστ. και το πλάτος 1.935 χλστ., με το μεταξόνιο στα 2.750 χλστ. Φυσικά η διάσταση των ζαντών είναι αρκετά μεγάλη και συγκεκριμένα οι μπροστινές αγγίζουν τις 20 ίντσες και οι πίσω τις 21 ίντσες.

Η ανάρτηση είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και ρυθμίζεται αυτόματα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με τη ρύθμιση του ύψους να κυμαίνεται από τα 80, μέχρι τα 160 χλστ.

Η σχεδίαση του Owl είναι ιδιαίτερα αρμονική και στο πίσω μέρος υπάρχει αεροτομή που απλώνεται σε όλο το πλάτος, η οποία κάνει την εμφάνισή της μετά τα 150 χλμ./ώρα και κρύβεται ξανά στο αμάξωμα, κάτω από τα 100 χλμ./ώρα.

Η μπαταρία του ιαπωνικού hypercar έχει χωρητικότητα 64 kWh οι οποίες επαρκούν για 450 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο NEDC, όμως αναμένεται ότι θα υπάρξει έκδοση με μεγαλύτερη χωρητικότητα.

Η παραγωγή του Aspark Owl θα περιοριστεί στις 50 μονάδες. Η τιμή του θα ξεκινάει από τα 2.9 εκατομμύρια ευρώ, με την προκαταβολή να ορίζεται στις 50.000 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.