Είστε εδώ

Νομικά Ζητήματα

Ευθύνη κατόχου «Parking» και ζημία σε όχημα

Όπως έχουμε αναφέρει και σε άλλα άρθρα μας στο περιοδικό, οι παράγοντες διαμόρφωσης της συμβατικής σχέσης είναι πολλοί, γεγονός που σε πολλές περιπτώσεις καθιστά αβέβαιη την ακριβή οριοθέτηση των υποχρεώσεων και δικαιωμάτων των εμπλεκομένων μερών. Μια από αυτές τις περιπτώσεις είναι και η οριοθέτηση, αν εξ αρχής υφίσταται, της ευθύνης κατόχου parking, σε περίπτωση που ζημιωθεί το αυτοκίνητο ή το περιεχόμενο που υπάρχει σε αυτό, πελάτη.

Αναφερόμαστε εν προκειμένω, στο ζήτημα της διαπίστωσης ευθύνης επαγγελματία, ο οποίος είτε κατά αποκλειστική δραστηριότητα εκμεταλλεύεται χώρο με διάθεση θέσεων στάθμευσης με αντίτιμο, είτε εκμεταλλεύεται χώρο με διάθεση θέσεων στάθμευσης με και άνευ αντίτιμου, αλλά με κύριο σκοπό την προσέλκυση πελατείας στην κύρια δραστηριότητά του η οποία είναι διαφορετική (εμπορικά κέντρα, καταστήματα εν γένει κ.α.), σε περίπτωση που λάβει χώρα ζημιογόνο γεγονός στον εν λόγω χώρο.

Η νομολογία, μέχρι στιγμής, εντοπίζει ως καθοριστικό παράγοντα διαμόρφωσης της συμβατικής ευθύνης, το εάν παραδίδονται τα κλειδιά του οχήματος στον κάτοχο του χώρου στάθμευσης, προκειμένου εκείνος να το τοποθετήσει σε κατάλληλη θέση ή εάν ο πελάτης αφήνεται ελεύθερος να επιλέξει το χώρο που θα σταθμεύσει το όχημά του. Στην πρώτη περίπτωση θα πρέπει να είναι δεδομένη η ευθύνη του κατόχου parking, εάν λάβει χώρα ζημιογόνο γεγονός, καθότι μιλάμε για τη σύναψη σύμβασης παρακαταθήκης, ενώ, στη δεύτερη περίπτωση, κατ’ αρχήν δεν υφίσταται ευθύνη, καθότι μιλάμε ως επί το πλείστον για μίσθωση χώρου. Σχετικά με την τελευταία περίπτωση, αυτό δεν σημαίνει βεβαίως ότι στα πλαίσια αναφοράς των παραγόντων διαμόρφωσης της συμβατικής σχέσης δεν μπορεί τελικά να δεχθεί ένα δικαστήριο πως ο κάτοχος ανέλαβε επιπροσθέτως και την ευθύνη φύλαξης του οχήματος εκτός από αυτής της παραχώρησης του χώρου.

Η απόφαση περί ανυπαρξίας ευθύνης, ενδυναμώνεται δε, εάν ο κάτοχος του χώρου στάθμευσης δεν ασκεί την άμεση ως προς το χώρο οικονομική αξιοποίηση ως κύρια δραστηριότητα, αλλά χρησιμοποιεί την προσφορά χώρου στάθμευσης ως μέσο προσέλκυσης πελατών. Η ανυπαρξία ευθύνης, θα πρέπει να είναι δεδομένη σε τέτοια περίπτωση, εάν η στάθμευση γίνεται άνευ αντιτίμου. Και εδώ, όμως, αξίζει να αναφέρουμε πως αμφισβητείται η θέση δικαστηρίων περί μη ύπαρξης ευθύνης, εάν ο κάτοχος του χώρου δεν ασκεί τη σχετική με το χώρο οικονομική αξιοποίηση ως κύρια δραστηριότητα.

Στο ζήτημα της τοποθέτησης ενημερωτικών πινακίδων στους εν λόγω χώρους περί του ότι «το parking δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση κλοπής, φθορά, πυρκαγιάς, κλπ», και κατά πόσο αυτό είναι δεσμευτικό, θα αναφερθούμε σε άλλο άρθρο.

Πάνος Κορκόβελος

 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.