Είστε εδώ

Νομικά Ζητήματα

Άσχημα νέα για όσους εμπλακούν με το «Επικουρικό Κεφάλαιο»

Με τροπολογία, που ήρθε στις αρχές Οκτωβρίου στη Βουλή, σε Νομοσχέδιο άσχετο με την ασφάλιση αστικής ευθύνης από προκαλούμενα με αυτοκίνητα ατυχήματα, περιορίζονται οι περιπτώσεις αποζημίωσης των ζημιωθέντων από το Επικουρικό Κεφάλαιο.

Το εν λόγω Νομοσχέδιο εκκρεμεί ήδη στη διαρκή επιτροπή οικονομικών υποθέσεων της Βουλής και μένει να δούμε αν θα ψηφιστεί η τροπολογία που αφορά το Επικουρικό Κεφάλαιο.

Οι ουσιαστικότερες αλλαγές που εισάγει η τροπολογία είναι οι εξής :

Πλέον, το Επικουρικό Κεφάλαιο δεν θα αποζημιώνει τους συγγενείς των θυμάτων από τροχαίο ατύχημα λόγω ψυχικής οδύνης.

Δεν θα καταβάλλεται αποζημίωση λόγω θανάτωσης ή σωματικών βλαβών ή υλικών ζημιών από αυτοκινητιστικά ατυχήματα που προκαλούνται από πρόθεση του οδηγού, υπό την προϋπόθεση ότι αυτό αποδεικνύεται.

Πλέον, όπου το Επικουρικό Κεφάλαιο αποζημίωνε λόγω πτώχευσης ασφαλιστικής Εταιρείας ή ανάκλησης άδειας αυτής, τίθεται πλαφόν  και ποσόστωση αποζημίωσης.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, για αποζημίωση ύψους από 60.001€ έως 100.000€ θα καταβάλλεται συνολικό ποσό ίσο προς το 70% αυτής και με κατώτατο όριο τα 48.000.

Για αποζημίωση,  το ύψος της οποίας υπερβαίνει το ποσό των 100.000€, θα καταβάλλεται συνολικό ποσό ίσο με το 70 % αυτής, με ανώτατο όριο τις 100.000 ευρώ.

Σε ότι αφορά αυτή τη ρύθμιση, η τροπολογία  καταλαμβάνει και τις αξιώσεις κατά του Επικουρικού Κεφαλαίου που έχουν γεννηθεί κατά την έναρξη ισχύος της. Οι αξιώσεις που έχουν επιδικαστεί με τελεσίδικες αποφάσεις δεν θίγονται.

Καθορίζονται κατηγορίες ατυχημάτων (όταν το όχημα είναι ανασφάλιστο ή  όταν αυτός που υπέχει ευθύνη παραμένει άγνωστος), για τις οποίες προβλέπονται τα προβλεπόμενα κατώτατα όρια αποζημιώσεων.

Πλέον, για να στραφεί κάποιος με αγωγή κατά του Επικουρικού Κεφαλαίου, θα πρέπει να  έχει  υποβάλει πρώτα  σε αυτό έγγραφη αίτηση αποζημίωσης,  με συνημμένα έγγραφα που αποδεικνύουν την απαίτηση του, και θα πρέπει να παρέλθουν τρεις μήνες εντός των οποίων το Επικουρικό Κεφάλαιο θα απαντήσει με πρόταση του προς αποζημίωση  ή δεν θα απαντήσει καθόλου.

Απαγορεύεται πλέον η κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων του Επικουρικού Κεφαλαίου,  είτε εις χείρας του είτε εις χείρας τρίτων.

Σύμφωνα με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, η τροπολογία επιβάλλεται προκειμένου να εξυγιανθούν τα οικονομικά του Επικουρικού Κεφαλαίου και  να περιοριστεί το έλλειμμά του. Λόγω του ελλείμματος αυτού, που ξεπερνά σήμερα τα 600 εκατ. ευρώ, υπάρχει  καθυστέρηση των πληρωμών η οποία υπερβαίνει τα 2 χρόνια (μετά την έκδοση της τελεσίδικης απόφασης), για το σύνολο των δικαιούχων αποζημίωσης από το Επικουρικό Κεφάλαιο. Σε ότι αφορά τη ρύθμιση που περιλαμβάνεται στην τροπολογία και προωθεί τη θέσπιση ανώτατου ορίου ευθύνης του Επικουρικού Κεφαλαίου για τις περιπτώσεις που αυτό καταβάλλει αποζημίωση λόγω ανάκλησης της άδειας λειτουργίας ή πτώχευσης ασφαλιστικής επιχείρησης, ελήφθησαν υπόψη από το νομοθέτη τα στοιχεία του Επικουρικού Κεφαλαίου, σύμφωνα με τα οποία μόλις το 2% των διεκδικούμενων αποζημιώσεων υπερβαίνουν το ποσό αυτό, παρόλα αυτά απορροφούν τα μισά περίπου χρήματα που καταβάλλει κάθε χρόνο ο φορέας (Επικουρικό Κεφάλαιο).

Οι Δικηγόροι  μέσω των φορέων τους έχουν ήδη εκφράσει την αντίθεση τους στα παραπάνω, υπερασπιζόμενοι τους πολίτες, αφού επί της ουσίας με τη μή κάλυψη της ψυχικής οδύνης, οικογένειες στερούνται της οικονομικής έστω, αποκατάστασης  του πόνου από την απώλεια των οικείων προσώπων τους λόγω θανάτου σε τροχαίο ατύχημα, κάτι το οποίο είναι πολύ επικίνδυνο σε ότι αφορά την αποκατάσταση του κοινού περί δικαίου αισθήματος. Επίσης όποιος είναι ασφαλισμένος σε ασφαλιστική εταιρεία η οποία τυχόν πτωχεύει ή της ανακαλείται η άδεια λειτουργίας, «τιμωρείται», μέσω του  «πλαφόν» και της ποσόστωσης σε ότι αφορά την αποζημίωση του. Επί της ουσίας με αυτή τη διάταξη καλείται να πληρώσει ο ασφαλισμένος πολίτης τα «σπασμένα» ασφαλιστικών εταιρειών, στις οποίες το κράτος έδωσε άδεια λειτουργίας και όφειλε να ελέγξει τη βιωσιμότητα τους ή τέλοσπαντων την αποκατάσταση των ασφαλισμένων παθόντων σε αυτές, πράγμα που έκανε έως τώρα με το θεσμό του Επικουρικού Κεφαλαίου.

Νικόλαος Σταυρόπουλος

 

 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.