
Ίσως να έχετε αγοράσει κάποια στιγμή μια απομίμηση επώνυμης τσάντας, κάποια μπλούζα που απλά αναγράφει πάνω της το όνομα μιας διάσημης εταιρείας ή γυαλιά ηλίου όχι από κατάστημα οπτικών.
Οι απομιμήσεις αφορούν πολλά προϊόντα ακόμα και αυτά της Porsche, η οποία όμως δεν κάθεται με σταυρωμένα τα χέρια. Προκειμένου να βάλει φρένο σε όσους κατασκευάζουν προϊόντα με το έμβλημα της έχει δημιουργήσει μια ειδική ομάδα που ασχολείται με το εν λόγω θέμα.
Αποστολή της είναι να εντοπίζει τα «μαϊμού» προϊόντα της Porsche και να τα θέτει εκτός αγοράς. Ενδεικτικό του μεγέθους του προβλήματος αλλά και της αποτελεσματικότητας της ομάδας είναι ότι μόνο πέρυσι κατασχέθηκαν πάνω από 200.000 μη αυθεντικά προϊόντα της Porsche, η αξία των οποίων εκτιμάται περίπου στα 60 εκατομμύρια ευρώ.
Τα 33.000 ήταν ανταλλακτικά αυτοκίνητων με την αξία τους να ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια ευρώ. Ανάμεσα τους μπορεί να βρεις αερόσακους, δίσκους φρένων και ζάντες που εγείρουν σοβαρά προβλήματα ασφαλείας, καθώς δεν έχουν περάσει από τους απαιτούμενους ελέγχους.
Με τη ραγδαία άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι εύκολο να διεισδύσουν στις αγορές αντιγραφές προϊόντων, ωστόσο η Porsche επισημαίνει ότι δεν είναι μόνο το διαδίκτυο ο χώρος διακίνησης τους. Τονίζεται επίσης πως είναι εύκολο να αναγνωρίσεις μια απομίμηση από την αρκετά χαμηλότερη τιμή του προϊόντος, αλλά και από την κακή αντιγραφή του που συνήθως είναι ορατή κυρίως στο έμβλημα της Porsche.
Εντύπωση προκαλεί ένα περιστατικό από την Τουρκία, όπου η Porsche εντόπισε χάπια στυτικής δυσλειτουργίας με το σήμα της. Σχεδόν όμως το 80% από τις απομιμήσεις προϊόντων προέρχονται από την Κίνα.