Είστε εδώ

News

Nissan: Η "βουτιά" και οι αιτίες

του Σωτήριου Χάλλα

Συνεχίζοντας την πτωτική πορεία που έχει ξεκινήσει τα τελευταία δύο χρόνια, η τιμή της μετοχής της Nissan σημειώνει χαμηλό δεκαετίας, με αποτέλεσμα βάσει χρηματιστηριακής αξίας να βρεθεί στην πέμπτη θέση ανάμεσα στους Ιάπωνες κατασκευαστές.

Μπροστά της πλέον βρίσκονται οι Subaru, Suzuki, Honda και στην κορυφή η Toyota. Το 2018 έκλεισε με πτώση 22%, το 2019 με 28% ενώ φέτος, μέχρι τώρα οι απώλειες φτάνουν το 19%.

Σημαντικό ρόλο σε αυτές τις απώλειες έχουν παίξει μια σειρά γεγονότων που έχουν συμβεί σε αυτό το διάστημα όπως η σύλληψη του Γκον και η απόδρασή του στη συνέχεια, η προσέγγιση της FCA στη συμμαχία για συγχώνευση και το ναυάγιο στο οποίο οδηγήθηκαν οι συνομιλίες και η κατάρτιση πλάνου σχετικά με τον περιορισμό των εξόδων στο οποίο περιλαμβάνεται η απόλυση 12.500 εργαζομένων σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, η εταιρεία αναθεώρησε τις προβλέψεις της για το 2020, ανακοινώνοντας ότι τα κέρδη θα φτάσουν τα 85 δισεκατομμύρια γιεν (713 εκατομμύρια ευρώ), ενώ αρχικά έκαναν λόγο για 150 δισεκατομμύρια γιεν (1.26 δισεκατομμύρια ευρώ).

Εκτός από τις απολύσεις, στο πλαίσιο του περιορισμού των εξόδων η Nissan έχει μειώσει και το μέρισμα που δίνει στους μετόχους, στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2009. Όλα τα παραπάνω είναι στοιχεία που δεν αρέσουν στους επενδυτές, οπότε δικαιολογούν σε μεγάλο βαθμό τη μείωση της χρηματιστηριακής αξίας. Ωστόσο, αν το πρόγραμμα περικοπών επιτύχει και η εταιρεία αρχίσει να αυξάνει τα κέρδη της, είναι πολύ πιθανό ότι η τιμή της μετοχής της θα ανέβει εκ νέου.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.