
Συνεχίζοντας την πτωτική πορεία που έχει ξεκινήσει τα τελευταία δύο χρόνια, η τιμή της μετοχής της Nissan σημειώνει χαμηλό δεκαετίας, με αποτέλεσμα βάσει χρηματιστηριακής αξίας να βρεθεί στην πέμπτη θέση ανάμεσα στους Ιάπωνες κατασκευαστές.
Μπροστά της πλέον βρίσκονται οι Subaru, Suzuki, Honda και στην κορυφή η Toyota. Το 2018 έκλεισε με πτώση 22%, το 2019 με 28% ενώ φέτος, μέχρι τώρα οι απώλειες φτάνουν το 19%.
Σημαντικό ρόλο σε αυτές τις απώλειες έχουν παίξει μια σειρά γεγονότων που έχουν συμβεί σε αυτό το διάστημα όπως η σύλληψη του Γκον και η απόδρασή του στη συνέχεια, η προσέγγιση της FCA στη συμμαχία για συγχώνευση και το ναυάγιο στο οποίο οδηγήθηκαν οι συνομιλίες και η κατάρτιση πλάνου σχετικά με τον περιορισμό των εξόδων στο οποίο περιλαμβάνεται η απόλυση 12.500 εργαζομένων σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, η εταιρεία αναθεώρησε τις προβλέψεις της για το 2020, ανακοινώνοντας ότι τα κέρδη θα φτάσουν τα 85 δισεκατομμύρια γιεν (713 εκατομμύρια ευρώ), ενώ αρχικά έκαναν λόγο για 150 δισεκατομμύρια γιεν (1.26 δισεκατομμύρια ευρώ).
Εκτός από τις απολύσεις, στο πλαίσιο του περιορισμού των εξόδων η Nissan έχει μειώσει και το μέρισμα που δίνει στους μετόχους, στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2009. Όλα τα παραπάνω είναι στοιχεία που δεν αρέσουν στους επενδυτές, οπότε δικαιολογούν σε μεγάλο βαθμό τη μείωση της χρηματιστηριακής αξίας. Ωστόσο, αν το πρόγραμμα περικοπών επιτύχει και η εταιρεία αρχίσει να αυξάνει τα κέρδη της, είναι πολύ πιθανό ότι η τιμή της μετοχής της θα ανέβει εκ νέου.