Είστε εδώ

News

Κορωνοϊός-Ευρώπη:Απειλεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες

του Σωτήριου Χάλλα

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ίσως χρειαστούν ενίσχυση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές επιπτώσεις του κορωνοϊού.

Μεταξύ των μέτρων που έχουν αναγκαστεί να πάρουν πολλές χώρες της Γηραιάς Ηπείρου προκειμένου να περιορίσουν την εξάπλωση του Covid-19, είναι το κλείσιμο όλων των εργοστασίων ανεξαρτήτως τομέα δραστηριοποίησης, οπότε αυτό περιλαμβάνει και εκείνα που κατασκευάζουν αυτοκίνητα. Επιπλέον, το κλίμα αβεβαιότητας και οι περιορισμοί στην κυκλοφορία των πολιτών έχουν μειώσει κατακόρυφα και τις πωλήσεις.

Έτσι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν βρεθεί σε θέση να μην παράγουν νέα οχήματα, να μην κάνουν πωλήσεις, όμως να έχουν τρέχοντα έξοδα τα οποία μπορεί να είναι πολύ μεγάλα. Η ένωση ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτου (ACEA) αναφέρει ότι τα μέλη της, οι προμηθευτές τους, αλλά και οι αντιπρόσωποι, θα χρειαστούν σημαντική βοήθεια καθώς πλέον αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα, από αυτό το pause που έχει πατηθεί στην παγκόσμια οικονομία. Μάλιστα, συμπληρώνει ότι ο κορωνοϊός έχει οδηγήσει στη μεγαλύτερη κρίση που έχει αντιμετωπίσει ποτέ ο κλάδος.

Τα νούμερα δείχνουν ότι μέχρι στιγμής έχει “χαθεί” η παραγωγή 1.23 εκατομμυρίων οχημάτων και 1.1 εκατομμύρια είναι οι εργαζόμενοι που έχουν επηρεαστεί, χωρίς να υπολογίζονται εκείνοι που εργάζονται στην εφοδιαστική αλυσίδα. Να αναφέρουμε ότι στον κλάδο του αυτοκινήτου απασχολούνται 13.8 εκατομμύρια εργαζόμενοι σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο επικεφαλής του ACEA, Έρικ-Μαρκ Χουιτέμα, αναφέρει ότι αρχικά πρέπει να εξασφαλιστεί ο μετριασμός των επιπτώσεων στις εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων, ώστε να μην καταστραφεί εντελώς ο κλάδος και να εξασφαλιστεί ότι θα περιοριστούν κατά το δυνατόν οι χαμένες θέσεις εργασίας. Ο λόγος είναι ότι αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταφέρουν να σταθούν, θα αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης της οικονομίας όλων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τέλος, ο ACEA εκτιμά ότι αρκετές εταιρείες θα έχουν πρόβλημα ρευστότητας το επόμενο διάστημα, οπότε προτείνει να καθυστερήσει η εφαρμογή ορισμένων νέων κανονισμών (όπως ο περιορισμός των ρύπων), ειδικά εκείνων που απαιτούν πολύ μεγάλες επενδύσεις ώστε να υλοποιηθούν.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.