Είστε εδώ

Ενέργεια

Προς πώληση το 20% : Αποχωρούν οι Νορβηγοί από τον ΤΑΡ

Aποχωρεί η  νορβηγική εταιρία Statoil από τον αγωγό  αερίου Transadriatic Pipeline,  TAP, καθώς σκοπεύει να πουλήσει το μερίδιο 20% που κατέχει, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της SOCAR, της κρατικής εταιρία αερίου του Αζερμπαϊτζάν, σύμφωνα με  το πρακτορείο Reuters. 

O αγωγός ΤΑΡ, ο οποίος θα ξεκινά από τα ελληνο-τουρκικά σύνορα, θα περνά στην Αλβανία και θα καταλήγει στην Ιταλία, σχεδιάζεται για τη μεταφορά του αερίου του Αζερμπαϊτζάν και της Κασπίας στην Ευρώπη.  

“H Statoil αποφάσισε να αποσυρθεί ολοκληρωτικά από το πρότζεκτ ΤΑΡ και υπάρχει μία εταιρία που είναι έτοιμη να αγοράσει το μερίδιό της” δήλωσε ο Rovnag Abdullayev, σε τηλεοπτικό δίκτυο του Αζερμπαϊτζάν. “Αρκετές εταιρίες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για να αγοράσουν το μερίδιο του νορβηγικού ομίλου και θα ήταν καλύτερο το 20%  να το αγοράσουν πολλές εταιρίες” πρόσθεσε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγες ημέρες νωρίτερα, ο επικεφαλής της ιταλικής εταιρίας δικτύων Snam είχε εκφράσει το ενδιαφέρον του για την εξαγορά του  20% στον TAP.  

H Statoil  απέφυγε να σχολιάσει τις δηλώσεις του προέδρου της Socar. Ομως ο νορβηγικός όμιλος έχει ήδη πουλήσει τις μετοχές που κατείχε στο κοίτασμα αερίου Σαχ Ντενίζ, καθώς και στον Αγωγό του Νοτίου Καυκάσου (SCP) στις εταιρίες  Socar, ΒΡ και τη μαλαισιανή  Petronas.

O αγωγός ΤΑΡ είναι μέρος ενός ευρύτερου πρότζκετ για την μεταφορά 16 δισ. κυβικών μέτρων αερίου ετησίως από το υπό ανάπτυξη κοίτασμα Σαχ Ντενίζ ΙΙ του Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη. Ο ΤΑΡ, μήκους 870 χλμ θα συνδέεται στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα,  με  τον υπό κατασκευή αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP).

Επίσημες εκτιμήσεις  για την αξία του 20% των μετοχών του ΤΑΡ δεν έχουν δοθεί, αλλά ανεπισήμως το τίμημα για το εν λόγω πακέτο τοποθετείται κοντά στα 400 εκατ. ευρώ.  

Μέτοχοι του ΤΑΡ σήμερα είναι η BP με 20%, η SOCAR με 20%, η  Statoil με 20%, η βελγική Fluxys με 19%, η ισπανική Enagas με 16%  και η ελβετική Axpo με 5%. 

Ο νέος υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Πάνος Σκουρλέτης δεν έχει ακόμα δώσει το στίγμα ων προθέσεών του για τον αγωγό, αλλά ο προκάτοχός του Παναγιώτης Λαφαζάνης, παρότι είχε διακηρύξει τη στήριξή του στο έργο, επέμενε σε όλο το διάστημα της θητείας του  στο υπουργείο, να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη διοίκηση της εταιρίας του ΤΑΡ. Οπως επανέλαβε μάλιστα τη Δευτέρα κατά την τελετή παράδοσης- παραλαβής του υπουργείου, οι διαπραγματεύσεις αυτές αφορούν τέσσερα βασικά θέματα: Tις αποζημιώσεις των αγροτών  για τα εδάφη  απ' όπου θα διέρχεται ο αγωγός, τον ανασχεδιασμό της όδευσης σε ορισμένα σημεία με βάση τα αιτήματα των κατοίκων της περιοχής, τα αντισταθμιστικά οφέλη και τον τρόπο φορολόγησης των κερδών. 

Ας σημειωθεί ότι η συμφωνία με το ελληνικό δημόσιο για τον ΤΑΡ είχε υπογραφεί πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου. Η κατασκευή του αγωγού πρόκειται να ξεκινήσει το 2016 με στόχο ολοκλήρωσης το 2020, οπότε και θα αρχίσει η εμπορική λειτουργία, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

περισσότερα:

http://www.businessenergy.gr/articlenews/4462/προς-πώληση-το-20-αποχωρούν-οι-νορβηγοί-από-τον-ταρ

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.