Είστε εδώ

Ενέργεια

Μήπως υπολογίζει χωρίς τον 'ξενοδόχο" (την τρόικα); : Η κυβέρνηση σχεδιάζει να κάνει τον AΔMHE και πάλι ΔΕΣΜΗΕ

Yπεραμύνθηκε του δημόσιου χαρακτήρα της ΔΕΗ και των θυγατρικών της, συμπεριλαμβανομένου του ΑΔΜΗΕ, ο νέος υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Πάνος Σκουρλέτης, κρατώντας επί της ουσίας κλειστά τα χαρτιά του ως προς την ενεργειακή πολιτική που θα εφαρμόσει. Έσπευσε μάλιστα κατά την ομιλία του στην τελετή παράδοσης- παραλαβής του υπουργείου να διασκεδάσει τις εντυπώσεις όσων είχαν προεξοφλήσει μία διαφορετική, εντός των επιταγών του μνημονίου, πολιτική από τον κ.Σκουρλέτη, δηλώνοντας “ας μην προτρέχουν διάφοροι να προδικάσουν ....και ο νοών νοείτω”......

Η ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, του Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρισμού, που σήμερα ανήκει κατά 100% στη ΔΕΗ αποτελεί προαπαιτούμενο για τη  συμφωνία, εκτός και αν βρεθεί ένα “ισοδύναμο” μέτρο, που να διασφαλίζει τον ανταγωνισμό στην αγορά.

Το εναλλακτικό ισοδύναμο που, σύμφωνα με ορισμένους κύκλους μπορεί να εξεταστεί, δεν είναι άλλο από την επιστροφή στο παλαιό σχήμα του ΔΕΣΜΗΕ, δηλαδή την ανάληψη της πλειοψηφίας των μετοχών του Διαχειριστή από το Δημόσιο. Σε αυτή όμως την περίπτωση, το χρεωκοπημένο δημόσιο  πρέπει να βρει τους πόρους για να αγοράσει τις μετοχές από τη ΔΕΗ, έχοντας προηγουμένως εξασφαλίσει το πράσινο φως από την τρόικα.

O νέος υπουργός δήλωσε ότι,  “θα πρέπει να προσπαθήσουμε να βάλουμε μπρος ώριμα επενδυτικά πακέτα, έτσι ώστε στον αντίποδα του αρνητικού, υφεσιακού καθεστώτος που θα υπάρξει ως άμεση επίπτωση εφαρμογής αυτής της συμφωνίας, να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια διαφορετική νότα” .

Ο κ. Σκουρλέτης δεν θέλησε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Ασαφής υπήρξε και για το ζήτημα της συμφωνίας με τους Ρώσους, όσον αφορά στην επέκταση επί ελληνικού εδάφους του αγωγού Turkish Stream. Xαρακτήρισε μεν τη συμφωνία ως μεγάλο επίτευγμα, με διαστάσεις που πρέπει να αξιοποιηθούν, - σε μία δήλωση που έμοιαζε όμως περισσότερο σαν  απάντηση σε όσα είχε αναφέρει λίγο νωρίτερα ο προκάτοχός του Παναγιώτης Λαφαζάνης.  Απέφυγε να δεσμευτεί για τις περαιτέρω κινήσεις του, ενώ έγκυρες πηγές αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη συμφωνία θα αφεθεί να ατονήσει ή να παγώσει, στο πλαίσιο της ευρύτερης συμφωνίας με τους δανειστές, καθώς υπήρξε αντικείμενο των τελικών σταδίων της διαπραγμάτευσης.

Σχετικά με τις έρευνες για τον εντοπισμό πετρελαίου και φυσικού αερίου, ο νέος υπουργός δήλωσε ότι σκοπεύει να κινηθεί  “με συγκρατημένα, σταθερά βήματα”

Την περασμένη Τρίτη, 14 Ιουλίου, κατατέθηκαν τρεις προσφορές στον διαγωνισμό για την έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στα 20 μπλοκ του Ιονίου και της θαλάσσιας περιοχής νότια της Κρήτης. Παράλληλα σε φάση αξιολόγησης – και μάλιστα σε προχωρημένο στάδιο όπως υποστήριξε ο Παναγιώτης Λαφαζάνης στη χθεσινή ομιλία – βρίσκονται οι προσφορές που είχαν κατατεθεί για τις τρεις χερσαίες περιοχές στη Δυτική Ελλάδα, με δύο βασικούς διεκδικητές τα EΛΠΕ και την Energean Οil & Gas.

To βέβαιο είναι ότι από τα πρώτα ζητήματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο νέος υπουργός είναι όσα περιλαμβάνονται στη λίστα με τα προαπαιτούμενα, από την κατάργηση της έκπτωσης του 20% στα τιμολόγια της ΔΕΗ για τη βιομηχανία στην υψηλή τάση, ως το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου, την ισχυροποίηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και τα μέτρα για τη αγορά ηλεκτρισμού.

Ακόμα και το μέτρα που πρότεινε η Επιτροπή, την οποία συνέστησε ο ίδιος ο πρώην υπουργός, για τη μείωση του ενεργειακού κόστους έχουν μείνει στο συρτάρι, αφού το πόρισμά με τις απαιτούμενες δράσεις ποτέ δεν ανακοινώθηκε. 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.