Είστε εδώ

Ενέργεια

ΕΛΠΕ: Iσχυρά λειτουργικά αποτελέσματα το 2014

του Γιάννη Κανουπάκη

Στην ανταγωνιστικότητα, τη βέλτιστη λειτουργική απόδοση και την προσεκτική διαχείριση των επιχειρηματικών και χρηματοοικονομικών κινδύνων, αποβλέποντας σε βιώσιμα οφέλη για τους μετόχους, τους εργαζόμενους και την ευρύτερη κοινωνία, εστιάζει ο Όμιλος Ελληνικά Πετρέλαια, το τρέχον έτος, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλό του, Γιάννη Κωστόπουλο. Με αφορμή τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2014, ο ίδιος  έδωσε έμφαση στην ισχυρή λειτουργική κερδοφορία του Δ΄ Τριμήνου, λόγω του ευνοϊκότερου διεθνούς περιβάλλοντος διύλισης και των βελτιωμένων επιδόσεων σε όλες τις δραστηριότητες του Ομίλου και στην ωφέλεια από τα στρατηγικά έργα μετασχηματισμού, που, υλοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια.
 
Βεβαίως, τα δημοσιευμένα αποτελέσματα, σε ετήσια βάση  (2014) επηρεάστηκαν σημαντικά από την πτώση των τιμών αργού πετρελαίου, με αντίκτυπο στην αποτίμηση αποθεμάτων. Λόγω των υψηλών αποθεμάτων ασφαλείας που τηρούν τα διυλιστήρια, η συνολική ζημία λόγω πτώσης τιμών ανήλθε στα 484 εκ. ευρώ, μετατρέποντας τα θετικά λειτουργικά αποτελέσματα 2014 σε δημοσιευμένα. Τα καθαρά αποτελέσματα ήταν ζημιές 365 εκ. Ο τζίρος έφθασε το περασμένο έτος τα 9,47 δις μειωμένος κατά 2% σε σχέση με το 2013, αλλά, τα συγκρίσιμα EBITDA ήταν 417 εκ. έναντι 178 εκ. αντιστοίχως, ως αποτέλεσμα της υψηλότερης λειτουργικής κερδοφορίας  όλων των εποχών, που, δημοσίευσε ο Όμιλος για Δ’ τρίμηνο, οδηγώντας έτσι και στα θετικά Συγκρίσιμα Καθαρά Αποτελέσματα, σε ετήσια βάση (5 εκ. έναντι ζημιών 117 εκ. το 2013).
 
Ειδικότερα, ο κ.Κωστόπουλος καταγράφει, ως καθοριστικούς παράγοντες στην πορεία των ΕΛ.ΠΕ. την αναβάθμιση των διυλιστηρίων, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και την αναδιάρθρωση του μοντέλου λειτουργίας της λιανικής εμπορίας. Ενδεικτικά των παραπάνω επιδόσεων, όπως αναφέρει, είναι η υψηλότερη παραγωγή και εξαγωγές στην ιστορία του Ομίλου, καθώς και σημαντική υπεραπόδοση των διυλιστηρίων,  έναντι των ενδεικτικών περιθωρίων. «Επιπλέον, -προσθέτει-, το 2014 πετύχαμε την ολοκλήρωση της στρατηγικής αναχρηματοδότησης και τη διαχείριση των πιστωτικών κινδύνων και της ρευστότητας, παρά τις συνεχείς προκλήσεις και τη μεταβλητότητα που αντιμετώπισαν οι Ελληνικές επιχειρήσεις.
Όπως όλες οι εταιρείες διύλισης που διατηρούν υψηλά αποθέματα, η αρνητική επίπτωση των διεθνών τιμών αργού ήταν ουσιαστική στα ισχυρά λειτουργικά αποτελέσματά μας. Για το 2015, είμαστε προετοιμασμένοι για ένα περιβάλλον προκλήσεων, καθώς η μεταβλητότητα στις τιμές αργού και προϊόντων, το ξεκίνημα νέων ανταγωνιστικών διυλιστηρίων στη Μέση Ανατολή και η αβεβαιότητα του οικονομικού περιβάλλοντος, αναμένεται να διατηρηθούν». 
Είναι γεγονός ότι κατά την προηγηθείσα περίοδο όλες οι δραστηριότητες του Ομίλου βελτίωσαν τις επιδόσεις τους, με ορισμένους κλάδους να επιτυγχάνουν ρεκόρ συνεισφοράς. Πέραν των άλλων, μεγάλο ρόλο έπαιξαν στα αποτελέσματα οι προσπάθειες ελέγχου των εξόδων και η αύξηση των εξαγωγών, όπως υπογράμμισε και ο κ.Κωστόπουλος, που, ανήλθαν στο 50% των συνολικών πωλήσεων. Σε ότι αφορά, εξ άλλου, την αύξηση της συνεισφοράς του κλάδου Εμπορίας, σημειώνεταο ότι στην Ελλάδα, οι επιτυχημένες προσπάθειες αναδιοργάνωσης των τελευταίων δύο ετών οδήγησαν τη λειτουργική κερδοφορία σε υψηλό τετραετίας, ενώ και οι θυγατρικές εξωτερικού κατέγραψαν την υψηλότερη συνεισφορά όλων των εποχών, παρά το δυσμενές εξωτερικό περιβάλλον στις τοπικές αγορές τους. Ο κλάδος Πετροχημικών βελτίωσε επίσης τις επιδόσεις του, επιτυγχάνοντας ιστορικό υψηλό κερδοφορίας.
 
Στο μεταξύ, θετικές ήταν και οι ταμειακές ροές του Ομίλου καθώς, τα τελευταία τρίμηνα, η αυξημένη κερδοφορία σε συνδυασμό με τις ομαλοποιημένες πλέον επενδύσεις, οδήγησαν σε μείωση του δανεισμού. Η χρηματοοικονομική θέση του Ομίλου εμφανίζεται ισχυροποιημένη, μετά από τις εκδόσεις διεθνών ομολόγων και την επαναδιαπραγμάτευση υφιστάμενων πιστωτικών γραμμών, παρά τις συνεχιζόμενες εξωτερικές προκλήσεις. Οι στρατηγικοί στόχοι, τόσο αναφορικά με τη διάρκεια (χρόνος λήξης) όσο και με τις πηγές χρηματοδότησης (ευρωομόλογα έναντι τραπεζικών δανείων) επετεύχθησαν, και, επιπλέον, τα χρηματοοικονομικά έξοδα έχουν αρχίσει να εμφανίζουν μείωση. Δεδομένης της συνεχιζόμενης μεταβλητότητας στις αγορές, η διαχείριση των κινδύνων ρευστότητας και η ομαλή τροφοδοσία των βασικών αγορών των ΕΛ.ΠΕ. παραμένουν κύριες προτεραιότητες οδηγώντας, έτσι, στη διατήρηση σχετικά αυξημένων ταμειακών διαθεσίμων, με αντίστοιχη αρνητική επίπτωση στο χρηματοοικονομικό κόστος. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες ανήλθαν στο επίπεδο των 136 εκ. ευρώ.
 
 Όσον αφορά, τέλος, την έρευνα και παραγωγή υδρογονανθράκων στην Ελλάδα, υπενθυμίζεται ότι τα ΕΛ.ΠΕ. κατέθεσαν στις 6 Φεβρουαρίου 2015 προσφορές για τις υπό παραχώρηση  περιοχές της Άρτας-Πρέβεζας  και της ΒΔ Πελοποννήσου, στο πλαίσιο σχετικού διαγωνισμού του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι ερευνητικές εργασίες στη θαλάσσια περιοχή του Δυτικού Πατραϊκού κόλπου, όπου τα ΕΛ.ΠΕ. ηγούνται κοινοπραξίας με την Ιταλική Edison και την Ιρλανδική Petroceltic. ​

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.