Είστε εδώ

Ενέργεια

Ελληνικά Πετρέλαια: Στα 224 εκατ. τα καθαρά κέρδη

Ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ανακοίνωσε οικονομικά αποτελέσματα, Α’ Εξαμήνου και Τριμήνου: 

- Tα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA του Β’ Τριμήνου ανέρχονται στα €228 εκατ., έναντι €156 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016 (αυξημένα κατά 46%), οδηγώντας τα αντίστοιχα για το Α’ Εξάμηνο στα €457 εκατ. έναντι €326 εκατ.(+40%). Η επίδοση αυτή αποτελεί διαχρονικά την ισχυρότερη επίδοση του Ομίλου για το Β’ Τρίμηνο. 

- Τα Συγκρίσιμα Καθαρά Κέρδη του Β’ Τριμήνου ανήλθαν στα €98 εκατ. έναντι €38 εκατ. το αντίστοιχο Τρίμηνο του 2016, οδηγώντας τα αντίστοιχα για το Α’ Εξάμηνο 2017 στα  €224 εκατ, έναντι €108 εκατ. (αύξηση 107% για το εξάμηνο). Οι επιδόσεις του κλάδου Διύλισης, Εφοδιασμού και Εμπορίας ήταν ο σημαντικότερος παράγοντας βελτίωσης των αποτελεσμάτων, ενώ και η Εμπορία σημείωσε βελτιωμένες επιδόσεις.

Κύριοι λόγοι για τα πολύ καλά αποτελέσματα, αποτελούν τα υψηλά περιθώρια διύλισης, η αυξημένη υπερ-απόδοση σε σχέση με τα ενδεικτικά περιθώρια, λόγω κυρίως εκμετάλλευσης ευκαιριών στην αγορά αργών, αλλά και της βελτιωμένης λειτουργίας και υψηλής παραγωγής των διυλιστηρίων. Ενδεικτικά, η παραγωγή και οι πωλήσεις των διυλιστηρίων του Ομίλου σημείωσαν νέα αύξηση το Β’ τρίμηνο του 2017, με τις συνολικές πωλήσεις στα 4.3 εκατ. τόνους (έναντι 4 εκατ. τόνων το 2016), αυξημένες κατά 7%. Για το σύνολο του Α΄ Εξαμήνου 2017 οι όγκοι πωλήσεων έφθασαν στους 8,3 εκατ. τόνους έναντι 7,4 εκατ. τόνων το 2016, με τις εξαγωγές να αυξάνονται κατά 7% (από 4,2 εκατ. τόνους σε 4,5 εκατ. τόνους), συνεισφέροντας το 55% των συνολικών πωλήσεων. Σημαντική αύξηση σημείωσαν οι πωλήσεις εσωτερικής αγοράς και ναυτιλιακών και αεροπορικών καυσίμων κατά 20% και 19%, ενώ και οι όγκοι προς βιομηχανικούς πελάτες αυξήθηκαν.

Στις 31 Ιουλίου 2017, ο Όμιλος, μέσω της θυγατρικής του HELLENIC PETROMEUM FINANCE plc, προχώρησε στην έκδοση νέου ευρωομολόγου (retap σε υφιστάμενες ομολογίες εκδόσεως HPF plc 47/8%) μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης, με απόδοση 3,33%.  Η έκδοση είναι η πρώτη που εισήχθη σε μεγάλη Ευρωπαϊκή χρηματιστηριακή αγορά, κάνοντας χρήση των νέων Ευρωπαϊκών κανονισμών κεφαλαιαγορών και εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής του Ομίλου για διεύρυνση των χρηματοδοτικών πηγών, βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης και τελικά μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους, το οποίο για το Β’ Τρίμηνο ανήλθε στα €42 εκατ., μειωμένο κατά 16% σε σχέση με το Β’ Τριμ. 2016.

Σε ό,τι αφορά τα Δημοσιευμένα κατά ΔΠΧΠ Αποτελέσματα, επηρεάστηκαν αρνητικά από τη πτώση των τιμών αργού πετρελαίου και προϊόντων, με αποτέλεσμα τα Καθαρά Κέρδη στο Β’ Τρίμηνο να ανέλθουν στα €44 εκατ., έναντι €72 εκατ. το Β’ Τρίμηνο 2016, με τα Καθαρά Κέρδη Α’ Εξαμήνου στα €168 εκατ. (+62%).

Πτώση διεθνών τιμών αργού και δολαρίου

Η ανάκαμψη της παραγωγής σε Λιβύη, Νιγηρία και ΗΠΑ, είχαν ως αποτέλεσμα την υποχώρηση των διεθνών τιμών αργού, παρά τον έλεγχο της παραγωγής των χωρών-μελών του ΟΠΕΚ, με αποτέλεσμα η τιμή Brent να κυμανθεί κατά μέσο όρο στο Β’ Τρίμηνο στα $51/bbl, σημειώνοντας μείωση σε σχέση με το Α’ Τρίμηνο 2017 ($55/bbl), παραμένοντας όμως σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο ($47/bbl). 

Οι μακροοικονομικές επιδόσεις και οι πολιτικές εξελίξεις σε Ευρωζώνη και ΗΠΑ είχαν ως αποτέλεσμα την ενίσχυση του ευρώ, στα 1,12 δολάρια κατά μέσο όρο.

Η σημαντική ενίσχυση των περιθωρίων μαζούτ, στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών, παρέμειναν ο βασικός παράγοντας διαμόρφωσης των διεθνών περιθωρίων στη Μεσόγειο, ενώ μικρή αύξηση σημείωσαν τα περιθώρια μεσαίων κλασμάτων. Τα περιθώρια τύπου FCC διαμορφώθηκαν στα $6,1/bbl, σημαντικά αυξημένα σε σχέση με το Β’ Τριμ. 2016, ενώ τα περιθώρια Hydrocracking ανήλθαν στα $4,4/bbl, έναντι $5,1/bbl πέρυσι.

Αύξηση ζήτησης στην αγορά αεροπορικών και ναυτιλιακών καυσίμων

Η ζήτηση στην εσωτερική αγορά καυσίμων εμφανίστηκε μειωμένη κατά 3% στο Β΄ τρίμηνο του 2017, με τον συνολικό όγκο να ανέρχεται στους 1,5 εκατ. τόνους. Σημαντική αύξηση σημείωσε η αδασμολόγητη αγορά, με τη βελτίωση των συνθηκών στην αγορά ναυτιλιακών καυσίμων να οδηγεί σε σημαντική αύξηση της ζήτησης (+23%), ενώ η αυξημένη τουριστική κίνηση έδωσε ουσιαστική ώθηση στις πωλήσεις αεροπορικών καυσίμων (+12%).

Βελτίωση ισολογισμού, μείωση χρηματοοικονομικού κόστους, υψηλές λειτουργικές ταμειακές ροές

Η χρηματοοικονομική θέση του Ομίλου διατηρείται ισχυρή, με τους βασικούς δείκτες να παραμένουν εντός των προβλέψεων του προγραμματισμού και να εμφανίζουν σταθερή πορεία βελτίωσης, μετά την ολοκλήρωση του στρατηγικού επενδυτικού προγράμματος. Η αποπληρωμή των ομολογιών λήξης Μαΐου 2017 της HPF plc, η μείωση του συνολικού δανεισμού στα €2,6 δισ. -τα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 4 ετών- και σειρά αναδιαπραγματεύσεων του κόστους χρηματοδότησης, είναι οι κύριοι παράγοντες αποκλιμάκωσης του χρηματοοικονομικού κόστους.

Οι λειτουργικές ταμειακές ροές (Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA – επενδυτικές δαπάνες) για το Α’ Εξάμηνο 2017 διαμορφώθηκαν στα €382 εκατ., έναντι €277 εκατ. πέρυσι, δίνοντας τη δυνατότητα για καλύτερη διαχείριση των δανειακών υποχρεώσεων και του κεφαλαίου κίνησης. Ο καθαρός δανεισμός διατηρήθηκε στα €1,8 δισ. στο Β’ Τρίμηνο 2017, σε επίπεδα αντίστοιχα με τα προηγούμενα 2 τρίμηνα.

περισσότερα:

http://www.businessenergy.gr/articlenews/17576/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%...

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.