Είστε εδώ

Ενέργεια

ΔΕΔΔΗΕ: Το μέλλον και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

του Σωτήριου Χάλλα

Τα επόμενα 10 χρόνια ο ΔΕΔΔΗΕ προβλέπει ότι στους ελληνικούς δρόμους θα κυκλοφορούν 350.000 ηλεκτρικά οχήματα, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων από τις μετακινήσεις, όμως το ερώτημα που προκύπτει είναι αν το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας επαρκεί για να καλύψει την επιπλέον ζήτηση που θα δημιουργηθεί.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά στο πλαίσιο εκδήλωσης της εταιρείας με τίτλο “Η ηλεκτροκίνηση και ο ρόλος του ηλεκτρικού δικτύου στην προώθησή της”, το δίκτυο δε θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα αφού η αύξηση στην κατανάλωση θα είναι μόλις 4%. Συγκεκριμένα, υπολογίστηκε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα χρειάζονται 1.75 TWh (τεραβατώρες) κάθε χρόνο, όταν οι ετήσιες ανάγκες της χώρας είναι 45 TWh.

Επιπλέον, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ήδη προμηθευτεί 200.000 έξυπνους μετρητές, ώστε να δώσει τη δυνατότητα να γίνεται η φόρτιση των οχημάτων τις ώρες που η κατανάλωση είναι μειωμένη, κυρίως το βράδυ που υπάρχει περίσσεια ενέργειας.

Με αυτόν τον τρόπο και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι σταδιακά θα υλοποιούνται οι στόχοι του ΕΣΕΚ (Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα), στους οποίους περιλαμβάνεται η μείωση της καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας σε εθνικό επίπεδο, ο διαχειριστής του δικτύου θεωρεί ότι η ηλεκτροκίνηση θα έχει μηδενικές επιπτώσεις στο δίκτυο. Μάλιστα, αν η φόρτιση από την πλειοψηφία των οδηγών γίνεται το βράδυ, αυτό θα βοηθήσει να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητά του αφού σήμερα εκείνες τις ώρες κάποια ποσότητα ενέργειας “πηγαίνει χαμένη”.

Εκτός των παραπάνω, στο πλαίσιο της εκδήλωσης έγινε αναφορά για τον αριθμό των φορτιστών που πρέπει να υπάρχουν ώστε να μπορεί ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού οχήματος να καλύπτεται επαρκώς. Το πιθανότερο σενάριο κάνει λόγο για 1448 φορτιστές στον αστικό ιστό και 296 έως 340 ταχυφορτιστές στους αυτοκινητόδρομους.

Βασικό ζητούμενο του ΔΕΔΔΗΕ είναι ότι θέλει όλοι οι νέοι σταθμοί φόρτισης να δηλώνονται, ώστε να επεμβαίνει στο δίκτυο ανάλογα με τις ανάγκες. Ωστόσο, μέχρι σήμερα αυτό δε συμβαίνει,  με εξαίρεση τις περιπτώσεις όπου χρειάζεται να δημιουργηθεί νέα παροχή.

Την εκδήλωση προλόγισε η Αλεξάνδρα Σδούκου, γενική γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία είπε ότι ο τομέας του αυτοκινήτου σταδιακά θα έρχεται ολοένα και πιο κοντά με εκείνον της ενέργειας, αφού κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται με εταιρείες πώλησης ηλεκτρικού ρεύματος ώστε να δημιουργήσουν πιο ελκυστικά πακέτα. Επιπλέον, τόνισε την είσοδο εταιρειών πετρελαιοειδών στο χώρο του ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ δεν παρέλειψε και η ίδια να αναφερθεί στην επάρκεια του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.