Είστε εδώ

Classic Cars

Volkswagen Crafter: 45 χρόνια εργάτης

του Γιώργου Ψαρρά

Από το 1975 μέχρι σήμερα το Volkswagen Crafter έχει συμπληρώσει σχεδόν μισό αιώνα ζωής, ενώ συνολικά οι τέσσερις γενιές του έχουν σημειώσει πάνω από 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις.

Πάμε λοιπόν να θυμηθούμε το πρώτο κεφάλαιο από την ιστορία του Crafter, το οποίο γράφτηκε στο Βερολίνο, όπου έκανε πρεμιέρα. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία το Crafter αποτέλεσε το μεγαλύτερο αδελφό του Transporter, ενώ μπορούσε να μεταφέρει φορτία 2,8 έως 3,5 τόνων.

Αποκαλούνταν LT, ως συντομογραφία του Lasten-Transporter, το οποίο μεταφράζεται μεταφορέας βαρέων φορτίων. Προσφέρονταν με δυο μεταξόνια, με δυο ύψη οροφής, ως βαν, λεωφορείο, διπλκάμπινο pickup και station wagon. Σε σύγκριση με το T2 Transporter το πρώτο Crafter ήταν μόνο 33 εκατ. μακρύτερο και 20 εκατ. φαρδύτερο, όμως διέθετε 50% μεγαλύτερο όγκο φορτίου που έφτανε τα 7.85 κυβικά μέτρα.

Ο κινητήρας του τώρα ήταν εμπρός τοποθετημένος πάνω από το μπροστινό άξονα, ανάμεσα από το κάθισμα του οδηγού και του συνοδηγού. Ο λόγος για ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα απόδοσης 75 ίππων, ο οποίος προέρχονταν από το Audi 100.

Στη γκάμα του πρώτου Crafter υπήρχε και ένας τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 2.7 λίτρων με ισχύ 65 ίππων, ενώ το 1979 απέκτησε και εξακύλινδρο κινητήρα 2.4 λίτρων.

Στο εσωτερικό ο επαγγελματίας οδηγός ήταν στο επίκεντρο, καθώς όλα τα χειριστήρια ήταν τοποθετημένα κοντά του, ενώ το μεγάλο εμπρός παρμπρίζ του προσέφερε ανεμπόδιστη ορατότητα.

Ένα πλεονέκτημα του πρώτου Crafter ήταν ότι διέθετε ανεξάρτητο σύστημα μπροστινής ανάρτησης, κάτι που εκείνη την εποχή δεν ήταν στάνταρ στην κατηγορία, αλλά έγινε αρκετά χρόνια αργότερα.

Το 1983 το πρώτο Crafter ανανεώθηκε καθώς απέκτησε νέους ισχυρότερους κινητήρες, μεταξόνιο 4,6 μέτρων, χώρο για τρίτο επιβάτη στην καμπίνα και ο πίνακας οργάνων επανασχεδιάστηκε.

Το 1985 έφτασε το Crafter των 5,6 τόνων με τετρακίνηση, ενώ οι στρογγυλοί εμπρός προβολείς έγιναν ορθογώνιοι. Τελευταία ανανέωση υπέστη το 1993, όταν άλλαξε η γρίλια της μάσκας και τα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ απέκτησε έναν αναβαθμισμένο turbo κινητήρα.

Το Crafter έγινε δημοφιλές όχι μόνο ως επαγγελματικό όχημα, αλλά και ως τροχόσπιτο. Το 1988 έκανε ντεμπούτο το τροχόσπιτο Florida βασιζόμενο στο πρώτο LT, το οποίο μπορούσε να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες, ενώ διέθετε και μπάνιο.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1980 το LT έλαβε μέρος στο ράλι Παρίσι-Ντακάρ, όπως μπορείτε να δείτε και στην παραπάνω φωτογραφία. Στον πιο απαιτητικό αγώνα για οχήματα και ανθρώπους επέστρεψε το 2012 με υποστηρικτικό ρόλο στη διοργάνωση.

Από το 1975 μέχρι το 1996 η Volkswagen πούλησε 470.000 LT. Ακολούθησε η δεύτερη γενιά από το 1996-2006 με 340.000 πωλήσεις, η τρίτη γενιά από το 2006-2016 με 480.000 πωλήσεις και από το 2016-2019 η τέταρτη γενιά του με 260.000 πωλήσεις.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.