Είστε εδώ

Classic Cars

Volkswagen ARVW: Η απόλυτη αεροδυναμική

του Σωτήριου Χάλλα

Το κυνήγι για ολοένα και μικρότερες αεροδυναμικές αντιστάσεις είναι διαχρονικό στο χώρο του αυτοκινήτου, όμως σε κάποιες περιπτώσεις οι εταιρείες δημιουργούν κάποιες πολύ διαφορετικές και ιδιαίτερες προτάσεις, όπως στην περίπτωση της Volkswagen με το ARVW.

Με αφορμή την πετρελαϊκή κρίση της δεκαετίας του ‘70, οι Γερμανοί θέλησαν να δείξουν ότι για να έχει ένα αυτοκίνητο υψηλές επιδόσεις δεν είναι προαπαιτούμενο η περίσσεια ιπποδύναμης, αλλά το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να επιτευχθεί με μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις και χαμηλό βάρος.

Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία του ARVW (Aerodynamic Research Volkswagen) στα τέλη της ίδιας δεκαετίας. Το αποτέλεσμα που κατάφεραν οι αεροδυναμιστές της εταιρείας ήταν να ρίξουν το δείκτη αεροδυναμικών αντιστάσεων στο Cd 0.15. Ενδεικτικά, η Mercedes A-Class Sedan έχει CD 0.22 και είναι αυτή τη στιγμή το αυτοκίνητο παραγωγής με τις χαμηλότερες αεροδυναμικές αντιστάσεις.

Το επίτευγμα του ARVW είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό αν λάβουμε υπόψιν ότι το XL1, το πειραματικό αυτοκίνητο που κατασκεύασε η VW το 2011 με στόχο να πετύχει κατανάλωση 1 λτ./100 χλμ. έχει Cd 0.186.

Όσον αφορά τον κινητήρα του ARVW, χρησιμοποιήθηκε diesel σύνολο 2.4 λίτρων το οποίο απέδιδε 179 ίππους, τοποθετήθηκε πίσω από τον οδηγό και μετέδιδε την κίνηση μέσω αλυσίδας. Παρά τη χαμηλή ιπποδύναμη, η αεροδυναμική και το χαμηλό του βάρος το οποίο οφείλονταν στη χρήση αλουμινίου και σύνθετων υλικών για την κατασκευή του αμαξώματος. Ένα πολύ ενδιαφέρον χαρακτηριστικό ήταν ότι υπήρχε δοχείο με νερό το οποίο ψεκαζόταν στην είσοδο της φτερωτής του turbo, προκειμένου να ψύχεται με αυτόν τον τρόπο και να χρειάζονται μικρότερα ανοίγματα αέρα.

Όταν το ARVW μπήκε στην πίστα Nardo για να δοκιμαστεί το 1980, είχε καταφέρει μέσα σε λιγότερο από μία ώρα να πετύχει ταχύτητα που έφτασε τα 355 χλμ./ώρα, ενώ όταν οι δοκιμές συνεχίστηκαν, η τελική ταχύτητα έφτασε μέχρι και τα 362 χλμ./ώρα.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.