Είστε εδώ

Classic Cars

Skoda Buggy Type 736: Χειροποίητο…

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Τα τέσσερα από τα πέντε συνολικά Skoda Buggy που κατασκευάστηκαν, ήταν κατασκευασμένα από μαθητευόμενους στο επαγγελματικό σχολείο, στην έδρα της εταιρείας στο Μλάντα Μπόλεσλαβ, ως μέρος των μαθημάτων τους.

Όλα αυτά συνέβησαν στις αρχές του 1970 όπου στην Τσεχία κυριαρχούσαν οι αγώνες Auto-Cross με τη Skoda να θριαμβεύει στην κατηγορία του ενός λίτρου.

Αυτοκίνητο το Skoda 100/110L χωρίς προφυλακτήρες, πίσω πόρτες και εντελώς γυμνό εσωτερικό, που στους αγώνες Auto-Cross κατατρόπωνε κάθε αντίπαλο στην κατηγορία.

Η επιτυχία αυτή στους αγώνες άνοιξε την όρεξη στο στρατηγείο της Skodaστην Μλάντα Μπόλεσλαβ, και το 1973 η εταιρία αποφάσισε να ξεκινήσει το project με τον κωδικό 736, έχοντας σαν στόχο εξαγωγικές δυνατότητες με οικονομικό νόημα.

Το μοντέλο 110 L ήταν η βάση για το πρωτότυπο.

Ακολούθησαν δύο χρόνια εντατικής εργασίας πριν από την ολοκλήρωση των δοκιμών το καλοκαίρι του 1976.

Κατά τις εργασίες οι μηχανικοί εκτός από το σωληνωτό πλαίσιο (μπροστά/πίσω) κόντυναν το μεταξόνιο στα 2.000 χλστ, ενώ τοποθέτησαν ένα σιδερένιο πλαίσιο γύρω από το παρμπρίζ και roll-bar, στη μέση του αμαξώματος,πάνω από τα κεφάλια οδηγού – συνοδηγού, κάτι που πέρα από προστασία σε ανατροπή, εξασφάλιζαν μεγαλύτερη ακαμψία στην όλη κατασκευή

Ο Γιόσεφ Τσεχ ήταν υπεύθυνος για το σχεδιασμό του ανοιχτού αυτοκινήτου με το μεταλλικό αμάξωμα, 2 + 2 θέσεων ώστε να μπορεί να μεταφέρει τέσσερα άτομα. Μέχρι τον Οκτώβριο του 1975, οι μαθητευόμενοι στο επαγγελματικό σχολείο της εταιρείας είχαν ολοκληρώσει 4 πρωτότυπα.

Στο Project 736 ακολουθήθηκαν έξυπνες ιδέες, για την εποχή, στο θέμα κατανομής βάρους, καθώς ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος στο πίσω μέρος.

Έτσι το ψυγείο, η μπαταρία και η δεξαμενή καυσίμου 40 λίτρων βρίσκονταν στο μπροστινό μέρος του οχήματος ενώ οι δύο προβολείςστις άκρες του αμαξώματος έκαναν το αυτοκίνητο ακόμα πιο εντυπωσιακό, όπως επίσης και η ρεζέρβα τοποθετημένη πάνω στο καπό του κινητήρα, που έφερε και ειδικά σχεδιασμένη εισαγωγή αέρα

Ο κινητήρας ήταν 1.100 κ.εκ. απόδοσης 45 ίππων με 74 Nmροπής, με τελική ταχύτητα 107 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση 8.3 λίτρα/100 χλμ.

Το κοντό Buggyμε μήκος 3.32 μ.είχε βάρος μόλις 710 κιλών και μπορούσε να μεταφέρει φορτίο 400 κιλών. Αυτό ήταν αρκετό για τέσσερις ενήλικες και 100 κιλά αποσκευών, για τις οποίες δεν υπήρχε χώρος αποσκευών όταν τέσσερα άτομα (bucket καθίσματα για οδηγό/συνοδηγό) βρίσκονταν στο αυτοκίνητο. Για αποσκευές η λύση ήταν τα πίσω καθίσματα.

Για την προστασία των επιβατών υπήρχε υφασμάτινη οροφή με διαφανή στοιχεία για πόρτες. Την όλη εικόνα συμπλήρωσαν οι ζάντες αλουμινίου 13 ιντσών με δύο είδη ελαστικών, της τσέχικης Βarum φυσικά. Για άσφαλτο διαστάσεων 165-13 και για εκτός δρόμου 175-13.

Το project 736 κάλυψε σχεδόν 30.000 χιλιόμετρα σε δοκιμές και έλαβε πολύ θετικές αξιολογήσεις. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν αρκετό για να ξεκινήσει η παραγωγής του εξειδικευμένου μοντέλου, παρόλο που οι τεχνικοί είχαν παρουσιάσει λύσεις απλοποίησης της παραγωγής και μείωσης του κόστους.

Μάλιστα είχε προταθεί για όχημα της αστυνομίας καιειδικά για την περιπολία των συνόρων λόγω των εκτός δρόμου ικανοτήτων του.

Ωστόσο, το projectδεν προχώρησε και ένα από τα πρωτότυπα (5 κατασκευάστηκαν και το τελευταίο το 1975) τέθηκε σε λειτουργία στο αεροδρόμιο της Πράγας, όπου χρησιμοποιήθηκε ως όχημα “followme” των αεροσκαφών.

Σήμερα το ένα από τα πέντε βρίσκεται στο μουσείο της Skodaστην Μλάντα Μπόλεσλαβ, αφού ανακαινίστηκε προσεκτικά το 2017. Η αποκατάσταση του οχήματος πραγματοποιήθηκε από τους πρώην μαθητές του επαγγελματικού σχολείου,οι οποίοι ήταν υπεύθυνοι για την κατασκευή αυτού του μοναδικού projectστη δεκαετία του 1970.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.