Είστε εδώ

Classic Cars

Mercedes: Το πρώτο λεωφορείο που δεν έσερναν άλογα

του Γιώργου Ψαρρά

Συνδεδεμένα με το ρεύμα της ηλεκτροκίνησης δεν είναι μόνο τα αυτοκίνητα, αλλά και τα επαγγελματικά οχήματα, ενώ εξαίρεση δεν αποτελούν τα λεωφορεία.

Από το 2018 στο Μάνχαϊμ της Γερμανίας η Mercedes κατασκευάζει το αμιγώς ηλεκτροκίνητο αστικό λεωφορείο eCitaro, ενώ από το 2022 η γκάμα του θα επεκταθεί, καθώς θα διατίθεται και ως υδρογονοκίνητο.

Οι ενναλακτικές αυτές μορφές ενέργεια ίσως στο μέλλον εξαφανίσουν τα παραδοσιακά καύσιμα, στο πλαίσιο περιορισμού των εκπεμπόμενων ρύπων στην ατμόσφαιρα, ή μπορεί να δούμε μια συνύπαρξη με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το σίγουρο είναι ότι βρισκόμαστε σε κομβικό σημείο και ότι ιστορία επαναλαμβάνεται, καθώς πριν από 125 χρόνια τα λεωφορεία υπέστησαν μια σημαντική μετάλλαξη.

Ελάτε λοιπόν να ταξιδέψουμε πίσω στο χρόνο και συγκεκριμένα στις 12 Μαρτίου του 1985, όταν στο Μάνχαϊμ, εκεί όπου σήμερα παράγεται το ηλεκτροκίνητο eCitaro όπως προαναφέραμε, παραδόθηκε από την Benz & Cie το πρώτο λεωφορείο στον κόσμο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Βασίζονταν στο Benz Landauer, το μεγαλύτερο τότε όχημα της  Benz & Cie, ενώ προσέφερε θέσεις για οχτώ επιβάτες. Συγκριτικά μιλώντας το σύγχρονο αστικό λεωφορείο Mercedes CapaCity L μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 191 επιβάτες.

Το πρώτο λεωφορείο με κινητήρα εσωτερικής καύσης χρησιμοποιούνταν από την εταιρεία Netphener Omnibus-Gesellschaft, ενώ από 18 Μαρτίου του 1895 εκτελούσε δρομολόγιο ανάμεσα στις πόλεις Σίνγκεν-Νέφεν-Ντόιτς. Στις 29 Μαρτίου του 1895 η Netphener Omnibus-Gesellschaft παρήγγειλε ακόμα ένα ίδιο λεωφορείο από την Benz & Cie, ενώ το παρέλαβε στις 26 Ιουνίου του 1895.

Αμφότερα τροφοδοτούνταν από ένα κάθετα τοποθετημένο στο πίσω τμήμα μονοκύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2.9 λίτρων, ο οποίος απέδιδε μόνο 5 ίππους. Στην οροφή υπήρχε σχάρα για τις αποσκευές ενώ στις πλευρικές της επιφάνειες αναγράφονταν το δρομολόγιο που εκτελούσε και ο αριθμός των θέσεων.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.