Είστε εδώ

Classic Cars

Mazda RX-7: Τρεις γενιές με περιστροφικό κινητήρα

του Γιώργου Ψαρρά

Ένα από τα πιο εμβληματικά και ποθητά μοντέλα στην ιστορία της Mazda είναι αναμφισβήτητα το RX-7.

Πρόκειται για το πρώτο μαζικής παραγωγής σπορ μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας και το εμπορικότερο στην ιστορία της με περιστροφικό κινητήρα. Η πρώτη γενιά του RX-7 λανσαρίστηκε στην πατρίδα του το 1978, ενώ στην Ευρώπη έφτασε ένα χρόνο αργότερα.

Χρησιμοποιούσε την πλατφόρμα FB, ενώ τροφοδοτούνταν από τον αναβαθμισμένο περιστροφικό 12Α κινητήρα των 1.146 κ.εκ. με διπλό ρότορα, ο οποίος ήταν τοποθετημένος λίγο πίσω από τον εμπρός άξονα. Η ισχύς του πρώτου RX-7 κυμαίνονταν από 100 έως 135 ίππους, ενώ στην αγορά της  Ιαπωνίας με turbo έφτασε τους 160 ίππους.

Το πρώτο RX-7 δε ζύγιζε πάνω από τα 1.000 κιλά,  ενώ το αεροδυναμικό του σχήμα, η κατανομή του βάρους και η μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα ήταν οι λόγοι που έκαναν διασκεδαστική την οδήγηση του. 

Το 1985 βρήκε το RX-7 στη δεύτερη πλέον γενιά του, η οποία βασίζονταν στην πλατφόρμα FC, ενώ η σχεδίαση του ήταν εμπνευσμένη από την Porsche. Ο 13Β ατμοσφαιρικός περιστροφικός κινητήρας των 1.3 λίτρων αρχικά απέδιδε 150 ίππους, ενώ αργότερα με σύστημα twin-scroll turbo έφτασε τους 180 και 200 ίππους. Το ταχύτερο RX-7 δεύτερης γενιάς μπορούσε να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 6 δευτ., ενώ έφτανε τα 240 χλμ./ώρα.

Η τρίτη και τελευταία γενιά του RX-7 έκανε πρεμιέρα το 1992 και ανέβασε ψηλά τον πήχη, καθώς ο 13Β κινητήρας με διπλό υπερσυμπιεστή απέδιδε για την ευρωπαϊκή αγορά 239 ίππους, ενώ οι επιδόσεις του εξιτάρουν ακόμα και σήμερα. Επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,3 δευτ. και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Το διθέσιο RX-7 τρίτης γενιάς είχε βάρος 1.300 κιλά, ενώ ήταν δομημένο στην πλατφόρμα FD.

Το 1996 δυστυχώς το RX-7 αποχαιρέτησε την Ευρώπη λόγω των προδιαγραφών ρύπων, ενώ αργότερα στην αγορά της Ιαπωνίας προσφέρονταν με 280 ίππους. Από το 1978 μέχρι το 2002 η Mazda κατασκεύασε συνολικά 811.634 RX-7.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.