Είστε εδώ

Classic Cars

Mazda Familia: Οικογενειακές αναμνήσεις

Μήνυμα σφάλματος

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls στην _menu_load_objects() (γραμμή 579 του /home/motori/public_html/archive/includes/menu.inc).
του Γιώργου Ψαρρά

Προφανώς δε χρειάζεται να διευκρινίσουμε σε ποια κατηγορία αγοραστικού κοινού απευθύνονταν το Mazda Familia.

Πρεμιέρα έκανε τον Οκτώβριο του 1964 με την έναρξη των Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων στο Τόκιο.

Εκτός από το Familia σε διάφορες χώρες οι οικογενειάρχες το γνώρισαν ως Mazda 800 ή 1000. Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία το Familia βασίστηκε στο επιτυχημένο R360 και στο πιο εξελιγμένο Carol P360, ενώ έφερε την υπογραφή του γνωστού Ιταλού σχεδιαστή Τζιορτζέτο Τζιουτζιάρο, ο οποίος εργάζονταν στον οίκο Bertone.

Αρχικά το Familia προσφέρονταν με δίπορτο station wagon αμάξωμα (θύμιζε shooting brake) ικανοποιώντας απόλυτα τις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, ενώ κατάφερε σύντομα να κατακτήσει το 44% από το μερίδιο αγορά της κατηγορίας του στην Ιαπωνία.

Αργότερα το Familia «μεταλλάχτηκε» σε sedan, coupe, και pick-up. Το 1967 έκανε πρεμιέρα η δεύτερη γενιά του, η οποία ονομάζονταν 1000 (μετέπειτα 1200 ή 1300), ενώ ήταν από τα πρώτα μοντέλα της Mazda που έκαναν απόβαση στην Ευρώπη.

Διάδοχος του Familia χρίστηκε το Mazda 323, το οποίο εμφανίστηκε το 1977, ενώ υπάρχει μέχρι σήμερα στη γκάμα της εταιρείας, στην τέταρτη πλέον γενιά του. Το πρώτο Familia τροφοδοτούνταν από κινητήρες 782 κ.εκ., 987 κ.εκ. και 985 κ.εκ. με ισχύ 42, 52 και 68 ίππων αντίστοιχα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.