Είστε εδώ

Classic Cars

BMW M1 Gr.4: Με άρωμα Λε Μαν

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Ο Piotr R. Frankowski είναι Πολωνός συνάδελφος, που ζει μόνιμα στην Αγγλία. Εκεί έχει την ευκαιρία να οδηγεί αυτοκίνητα που το κάθε ένα αποτελεί και μια ξεχωριστή ιστορία στον χρυσό τόμο της παγκόσμιας αυτοκίνησης.

Και πριν προλάβουμε καλά-καλά να δούμε τις φωτογραφίες που μας έστειλε με το τι οδήγησε το τελευταίο διάστημα, ακούγαμε  από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής τη φωνή του που προσπαθούσε γεμάτος συγκίνηση να μας μεταφέρει την εμπειρία που έζησε οδηγώντας αυτήν την ξεχωριστή αγωνιστική BMW M1 Gr. 4, στη διαδρομή του Goodwood, στην εκδήλωση για ιστορικά αυτοκίνητα.

Είναι η BMW M1 με την οποία συμμετείχαν στις 24 ώρες του Λε Μαν το 1981 ο οδηγός της Formula 1 Κρίστιαν Ντάνερ, ο πρίγκιπας Λεοπόλδος Φον Μπάγερ και ο Πήτερ Όμπερντόφερ. Αγωνιστικός διευθυντής της συμμετοχής ήταν ο Χέλμουτ Μάρκο.

Το αυτοκίνητο φέρει 6κύλινδρο ατμοσφαιρικό εν σειρά μοτέρ, 3.5 λίτρων με μηχανικό ψεκασμό Kugelfisher απόδοσης 470 ίππων, τοποθετημένο στο κέντρο και πίσω, «βιδωμένο» σε σωληνωτό σασί.

Το κιβώτιο είναι της ZF, 5 σχέσεων τύπου «Η» για τις αλλαγές, με την 1η ταχύτητα «πίσω και αριστερά», με την κίνηση στους πίσω τροχούς. Να σημειωθεί ότι όλα τα αγωνιστικά BMW M1 έφεραν ειδικές ζάντες σχεδιασμένες από την Campagnolo.

O ήχος από το μοτέρ, η αίσθηση του επιλογέα, αλλά και το γρανάζωμα του κιβωτίου που σε κάθε αλλαγή αισθανόσουν σαν να έσπρωχνε με φόρα προς τα μπροστά το αυτοκίνητο, ήταν αυτά που έκλεψαν την παράσταση στη «διαδρομή» του Goodwood με τον Piotr στο από ανθρακόνημα bucket της Recaro, εκεί που ο ιδρυτής της McLaren, Μπρους ΜακΛάρεν άφηνε την τελευταία του πνοή.

Η BMW με τα M1 Gr.4 διοργάνωσε το πρωτάθλημα Procar όπου οδηγοί από τη Formula 1 οδηγούσαν αυτά τα αυτοκίνητα στο πλαίσιο των Γκραν Πρι.

Δύο χρονιές προκηρύχθηκε το BMW M1 Procar Championship και οδηγοί όπως Νίκι Λάουντα, Κλέι Ρεγκατσόνι , Νέλσον Πικέ, Χανς Στουκ, Έλιο Ντε Άντζελις, Κάρλος Ρόϊτμαν, Ντιντιέ Πιρονί, Άλαν Τζόουνς, Μάριο Αντρέτι, Έμερσον Φιτιπάλντι, Τζέιμς Χάντ, Ζαν Πιερ Ζαριέ, ήταν μερικοί που βρέθηκαν στο bucket της M1.

Για την ιστορία νικητής στο εσωτερικό πρωτάθλημα της BMW M1 το 1979 ήταν ο Νίκι Λάουντα και το 1980 ο Νέλσον Πικέ.

    

Φωτογραφίες: Hardy Mutschler

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.