
Η Volkswagen αποκάλυψε την ανανεωμένη, ευρωπαϊκή έκδοση του Passat (η αμερικανική εκδοχή έχει παρουσιαστεί νωρίτερα) λίγο πριν το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης.
Η σχεδίαση αποτελεί απλά ένα εξελικτικό βήμα με τις αλλαγές να είναι περιορισμένες. Με μια προσεκτική ματιά παρατηρούμε ότι έχει τοποθετηθεί νέος προφυλακτήρας με ανανεωμένη γρίλια και προαιρετικούς προβολείς LED matrix, ενώ στο πίσω μέρος βλέπουμε τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα LED, νέο προφυλακτήρα και δύο εξατμίσεις, κάτι που αποπνέει πιο σπορ εικόνα.
Στην παλέτα του Passat έχουν προστεθεί και τρία νέα χρώματα με τις ονομασίες Lapiz Blue, Bottlegreen και Sandgold καθώς και νέας σχεδίασης ζάντες με διαγώνιο από 17 μέχρι 19 ίντσες.
Στην καμπίνα οι αλλαγές είναι περισσότερες, μεταξύ των οποίων εντοπίζουμε νέο τιμόνι και βελτιωμένης ποιότητας ταπετσαρία ενώ το ρολόι που υπήρχε στο κέντρο του ταμπλό έχει αντικατασταθεί από ένα φωτιζόμενο “Passat”. Αλλαγμένος είναι και ο πίνακας οργάνων που πλέον έχει γίνει ψηφιακός και έχει διαγώνιο 11.7 ίντσες.
Σημαντική αλλαγή αποτελεί το infotainment με την ονομασία ΜΙΒ3 το οποίο διατίθεται με οθόνες 6.5, 8.0 και 9.2 ιντσών. Διαθέτει υποδοχή για κάρτα SIM ώστε να λειτουργεί ανεξάρτητα από το κινητό του οδηγού, μπορεί να συνδεθεί στο internet καθώς και να λειτουργήσει ως hotspot για να επιτρέψει τη σύνδεση άλλων συσκευών. Επιπλέον, μπορεί να ανταποκριθεί σε φωνητικές εντολές φυσικής γλώσσας.
Ένα από τα highlights είναι ότι είναι συμβατό με ασύρματο Apple CarPlay, οπότε οι κάτοχοι iPhone δε θα χρειάζεται να συνδέουν το τηλέφωνό τους με καλώδιο ώστε να χρησιμοποιούν τις εφαρμογές τους μέσα από την οθόνη του αυτοκινήτου. Ανάλογη δυνατότητα θα δούμε και από το Android σταδιακά.
Στο πεδίο των κινητήρων έχουμε πληθώρα επιλογών με τρεις βενζινοκινητήρες, τέσσερις πετρελαίου και ένα υβριδικό σύνολο. Όσον αφορά τη βενζίνη ο μικρότερος κινητήρας είναι στα 1.5 λίτρα και αποδίδει 150 ίππους, ενώ μετά πάμε στα 2.0 λίτρα με απόδοση 190 και 272 ίππων. Στα του πετρελαίου ξεκινάμε από τα 1.6 λίτρα με 120 ίππους και μετά πάμε στα 2.0 λίτρα με 150, 190 και 240 ίππους.
Το υβριδικό σύνολο θα φέρει τα διακριτικά GTE. Συνδυάζει κινητήρα βενζίνης 1.4 λίτρων απόδοσης 115 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η μετάδοση της ισχύος γίνεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων ενώ η συνολική απόδοση φτάνει τους 218 ίππους. Το Pasasat GTE μπορεί να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά για απόσταση μέχρι 55 χιλιόμετρα.
Φυσικά το ανανεωμένο γερμανικό μοντέλο εξοπλίζεται με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού. Σε αυτά συναντάμε το αυτόματο στρίψιμο του τιμονιού σε περίπτωση ανάγκης και το ενεργό cruise control το οποίο έχει, επίσης, τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί δεδομένα από το GPS ώστε να επιβραδύνει ομαλά πριν από κάποιο εμπόδιο, όπως ένας κυκλικός κόμβος και στη συνέχεια να επιταχύνει ξανά, ενώ χρησιμοποιεί και μία κάμερα ώστε να αναγνωρίζει τα σήματα που αναγράφουν τα όρια ταχύτητας και να προσαρμόζεται ανάλογα.
Ωστόσο, το πιο εντυπωσιακό από όλα είναι το Travel Assist που πρακτικά αποτελεί σύστημα αυτόνομης κίνησης επιπέδου 2. Με το συγκεκριμένο, το Passat μπορεί να κινηθεί μόνο του με ταχύτητες μέχρι 210 χλμ./ώρα όμως, επειδή στο επίπεδο 2 τα αυτοκίνητα θεωρούνται ημιαυτόνομα, ο οδηγός συνεχίζει να είναι υποχρεωμένος να έχει τα χέρια του στο τιμόνι.
Για να εξασφαλιστεί αυτό, το τιμόνι του Passat φέρει αισθητήρες που εντοπίζουν τα χέρια του οδηγού και αν τα απομακρύνει για πάνω από 10 δευτερόλεπτα αρχίζουν οπτικές και ηχητικές ειδοποιήσεις. Αν και πάλι ο οδηγός δε βάλει τα χέρια του στο τιμόνι τότε το αυτοκίνητο φροντίζει να σταματήσει μόνο του.