Είστε εδώ

Auto News

Volkswagen ID.R και ID.3: Ομοιότητες και διαφορές στην πίστα και στο δρόμο

του Γιώργου Ψαρρά

Την πρώτη τους κοινή εμφάνιση πραγματοποιούν τα Volkswagen ID.R και ID.3 στο Έσσεν της Γερμανίας, όπου διοργανώνεται η μεγαλύτερη έκθεση βελτιωμένων αυτοκινήτων στην Ευρώπη (30 Νοεμβρίου-8 Δεκεμβρίου).

Μπορεί και τα δυο να φέρουν το σήμα της Volkswagen, ωστόσο έχουν πολλές ακόμα ομοιότητες, αλλά και διαφορές. Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό όχημα ID.R διαπρέπει σε όλο τον κόσμο από το 2018, καθώς σημειώνει το ένα ρεκόρ χρόνου πίσω από άλλο, ενώ το ID.3 που έκανε πρεμιέρα τον περασμένο Σεπτέμβριο είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής της γερμανικής εταιρείας.

Τo ID.R είναι φτιαγμένο αποκλειστικά για χρήση μέσα στην πίστα, ενώ το ID.3 θα κυκλοφορεί νόμιμα στους δρόμους. Η τεχνογνωσία που αναπτύχθηκε κατά την ανάπτυξη του αγωνιστικού ID.R μεταλαμπαδεύτηκε στην οικογένεια ηλεκτροκίνητων μοντέλων ID. Αυτό είναι άλλωστε παραδοσιακά και ένα από τα οφέλη συμμετοχής στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Αμφότερα στοχεύουν στη μεγιστοποίηση της απόδοσης του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης για την εξασφάλιση της βέλτιστης διαχείρισης της διαθέσιμης ενέργειας, είτε στην πίστα είτε στο δρόμο. Βέβαια το ID.R πρέπει να αποδίδει στο όριο σε συγκεκριμένες διαδρομές και ορισμένο χρόνο, ενώ το ID.3 πρέπει να κάνει αποτελεσματική χρήση της ενέργειας του σε καθημερινή χρήση.

Οι μπαταρίες τους είναι ενσωματωμένες στο δάπεδο και έτσι επιτυγχάνεται χαμηλότερο κέντρο βάρους, κάτι που ωφελεί το χειρισμό των οχημάτων. Επίσης και τα δύο διαθέτουν σύστημα ταχείας φόρτισης και ανάκτησης ενέργειας εν κινήσει, ενώ οι ζάντες τους έχουν αεροδυναμική σχεδίαση.

Υπενθυμίζουμε ότι το ID.R αποδίδει 680 ίππους και 650 Nm ροπής, ζυγίζει μόλις 1.100 κιλά και επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 2,25 δευτ. To νέο ID.3 τώρα θα προσφέρεται με τρεις μπαταρίες χωρητικότητας 45kWh, 58kWh και 77kWh, οι οποίες με μια πλήρη φόρτιση θα έχουν αυτονομία 330, 420 και 550 χλμ. αντίστοιχα. Ο ηλεκτροκινητήρας του παράγει 204 ίππους και 310 Nm ροπής.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.