Στη Γερμανία εδώ και καιρό έχει υπάρξει έντονη κινητικότητα σχετικά με το diesel και το μέλλον που έχει ως καύσιμο. Βασικό ρόλο στις εξελίξεις αυτές είχε παίξει το dieselgate όμως τώρα τα πράγματα πάνε ένα βήμα παρακάτω.
Το Μάιο είχε ανακοινωθεί ότι το Αμβούργο, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας, θα απαγόρευε το πέρασμα των diesel αυτοκινήτων με πιστοποίηση Euro 5 και πίσω σε δύο μικρά αλλά ιδιαίτερα κομβικά σημεία της πόλης.
Ο δήμος είχε αυτή τη δικαιοδοσία μετά από απόφαση δικαστηρίου που είχε αναγνωρίσει το δικαίωμα στην τοπική αυτοδιοίκηση να προβαίνει σε τέτοιες ρυθμίσεις προκειμένου να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα στις πόλεις.
Μαζί με το Αμβούργο το δικαίωμα αυτό είχε διεκδικήσει και η Στουτγκάρδη και τώρα ήρθε η ώρα να το ασκήσει.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την απόφαση του δήμου από τον Ιανουάριο του 2019 θα απαγορευτεί η κυκλοφορία των Euro 4 και παλαιότερων πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Η Στουτγκάρδη εμφανίζεται πιο μετριοπαθής αρχικά καθώς δεν απαγορεύει την κυκλοφορία των Euro 5 όμως η απόφαση προβλέπει ότι αν το μονοξείδιο του άνθρακα δεν έχει πέσει στα επιθυμητά επίπεδα μέχρι το μέσο του 2019 τότε θα απαγορευτούν και αυτά.
Βέβαια υπάρχει περίοδος χάριτος μέχρι τον Απρίλιο του 2019 ενώ του κανονισμού εξαιρούνται τα κλασικά αυτοκίνητα και τα οχήματα έκτακτης ανάγκης. Ταυτόχρονα θα δοθούν κίνητρα για τη χρήση των μέσων μαζικής με μείωση της τιμής του εισιτηρίου ενώ οι μαζικές μεταφορές της πόλης θα προμηθευτούν περισσότερα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Η Στουτγκάρδη παίρνει τη σκυτάλη από το Αμβούργο και κάνει το βήμα παραπάνω εφαρμόζοντας καθολικά την απαγόρευση αλλά περιορίζεται στα Euro 4. Θα δούμε και αλλού παρόμοια μέτρα ή αυτές οι δύο πόλεις θα είναι η εξαίρεση;