Είστε εδώ

Auto News

Mazda: Γιατί διαφέρει ο βενζινοκινητήρας της Skyactiv-X;

του Γιώργου Ψαρρά

Μπορεί οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν ρίξει σχεδόν όλο το βάρος τους πάνω στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, η Mazda όμως συνεχίζει να επενδύει στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί άλλωστε ο τεχνολογικά προηγμένος νέος δίλιτρος βενζινοκινητήρας Skyactiv-X της ιαπωνικής εταιρείας, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους (6.000 σ.α.λ.) και 224 Nm ροπής (3.000 σ.α.λ.), ενώ συνδυάζεται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που μεταδίδουν την κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς με το σύστημα τετρακίνησης i-Activ AWD (προαιρετική επιλογή αποκλειστικά για το hatchback Mazda 3 Skyactiv-X).

Ποια είναι όμως η καινοτομία του νέου κινητήρα Skyactiv-X; Πρόκειται για τον πρώτο βενζινοκινητήρα παραγωγής στον κόσμο που ενσωματώνει τα πλεονεκτήματα της λειτουργίας ενός πετρελαιοκινητήρα με ανάφλεξη μέσω συμπίεσης.

Ενσωματώνει την τεχνολογία Spark Controlled Ignition Compression (SPCCI), η οποία επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει ιδανικά μεταξύ της συμβατικής καύσης και της αυτανάφλεξης με συμπίεση χρησιμοποιώντας ένα σπινθήρα για να ενεργοποιήσει και τους δύο τύπους καύσης με διαφορετικό τρόπο.

Τα πλεονεκτήματα του νέου  Skyactiv-X είναι ότι συνδυάζει τις επιδόσεις σε υψηλές στροφές ενός βενζινοκινητήρα με την οικονομία στην κατανάλωση, τη ροπή και την απόκριση ενός πετρελαιοκινητήρα, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τις εκπομπές CO2 και NOX.

Αρχικά ένα πολύ φτωχό μείγμα καυσίμου-αέρα (με πολύ μεγάλο ποσοστό αέρα) εισέρχεται στο θάλαμο καύσης στη φάση εισαγωγής, στη συνέχεια ένα στρώμα ατμοποιημένου καυσίμου ψεκάζεται ακριβώς γύρω από το μπουζί στη φάση της συμπίεσης.

Για να αναφλεγεί το μείγμα την κατάλληλη στιγμή, η μικρή έγχυση καυσίμου/αέρα απευθείας γύρω από το μπουζί δημιουργεί ένα πλουσιότερο μίγμα. Όταν το μπουζί παράγει το σπινθήρα, αναφλέγεται η τοπική ζώνη καυσίμου και αέρα. Αυτό αυξάνει την πίεση και τη θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης μέχρι το σημείο όπου ο κύριος όγκος του φτωχού μείγματος καίγεται.

Ο Skyactiv-X τοποθετείται κάτω από τα εμπρός καπό των Mazda 3 και CX-30, με τις τιμές του να διαμορφώνονται στα 28.406 ευρώ και 32.125 ευρώ αντίστοιχα.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.