Είστε εδώ

Auto News

Ηλεκτρικά: Πώς ο καιρός επηρεάζει την αυτονομία τους;

του Σωτήριου Χάλλα

Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν ακόμα κάτι άγνωστο και εξωτικό για τους περισσότερους από εμάς οπότε είναι απόλυτα λογικό να μη γνωρίζουμε κάποια πράγματα όπως το πώς επηρεάζεται η αυτονομία τους από τις καιρικές συνθήκες.

Αρχικά να πούμε ότι τόσο το κρύο, όσο και η ζέστη, έχουν σημαντική επίδραση στο πόσα χιλιόμετρα μπορούμε να διανύσουμε με το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο, ακόμα και αν η μπαταρία είναι 100% φορτισμένη. Με αφορμή το πρόσφατο κύμα ψύχους που έπληξε τις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά και τον βαρύ χειμώνα που έχει βιώσει φέτος η χώρα μας ας δούμε μια έρευνα που ασχολείται με το πόσο μπορεί να μειωθεί η αυτονομία ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία. Επειδή η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις Η.Π.Α. όπου μετράνε τη θερμοκρασία σε Φαρενάιτ οι μετατροπές σε Κελσίου οδηγούν σε κάπως ασυνήθιστες τιμές.

Το πρώτο που εξετάζει η έρευνα είναι πόσο μειώνεται η αυτονομία στους – 6.6 oC. Το συμπέρασμα είναι ότι η μείωση μπορεί να φτάσει ακόμα και το 41% και αυτό οφείλεται τόσο στην πτώση απόδοσης της ίδιας της μπαταρίας όσο και στη χρήση του συστήματος θέρμανσης της καμπίνας και άλλων θερμαντικών συστημάτων που μπορεί να υπάρχουν σε σημεία όπως τα καθίσματα ή το τιμόνι.

Αν βγάλουμε τη χρήση οποιουδήποτε είδους θέρμανσης από την εξίσωση θα παρατηρήσουμε ότι η πτώση της αυτονομίας είναι σημαντικά μικρότερη αλλά και πάλι φτάνει το 12%, ποσοστό που δεν το λες μικρό.

Αντίθετα, όταν η εξωτερική θερμοκρασία φτάσει τους 35 oC η μείωση της αυτονομίας φτάνει το 17%, ακόμα και με τη χρήση κλιματισμού. Μάλιστα, αν δε χρησιμοποιήσουμε κλιματισμό η πτώση της απόδοσης φτάνει μόλις το 4%.

Η έρευνα διεξήχθη από την Αμερικανική Λέσχη Αυτοκινήτου (AAA – American Automobile Association) και σε αυτή συμμετείχαν πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Πρόκειται για τα BMW i3s του 2018, Chevrolet Bolt του 2018, Nissan Leaf του 2018, Tesla Model S 75D του 2017 και Volkswagen e-Golf του 2017.

Από αυτά, τις χειρότερες επιδόσεις κατέγραψε το i3s αφού σε συνθήκες ψύχους με τη θέρμανση σε λειτουργία η αυτονομία έπεσε κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 50% ενώ σε συνθήκες ζέστης, με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο, κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 20%. Στον αντίποδα, τις καλύτερες επιδόσεις είχε το Leaf του οποίου η πτώση αυτονομίας στο κρύο ήταν λίγο πάνω από το 30% και στη ζέστη, λίγο πάνω από το 10%.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.