Είστε εδώ

Air News

Low cost air companies: Πώς ξεκίνησε η ιδέα και πώς εξελίσσεται

του Πέρη Χαλάτση

Κάποιες αεροπορικές εταιρίες κατάφεραν έξυπνα να μπουν στην αγορά και στον ανταγωνισμό και να χτυπήσουν τις τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια τόσο πολύ ώστε όλοι να λένε:

Κορόιδο είμαι να πάω με την Α αεροπορική εταιρία όταν η Β έχει  ¼ χαμηλότερες τιμές;

Η σκέψη είναι  σωστή. Κορόιδα δεν υπάρχουν σήμερα. Η κρίση έχει υποχρεώσει όλους να μετράνε τις διαφορές μέχρι και το τελευταίο ευρώ.

Θα πάρουμε παράδειγμα την Ryanair που με τις τιμές της χτύπησε την αγορά.

Σταθεροποίησε την πελατεία της, έπεισε ότι είναι σοβαρή εταιρία και τα αεροπλάνα της είναι τελευταίου τύπου και ανέπτυξε το δίκτυο της.

Στα αεροδρόμια που έχουν υψηλούς φόρους ζήτησε ειδικές τιμές. Σε κάποια το πέτυχε και σε κάποια άλλα η απάντηση ήταν αρνητική.

Η εταιρία βρήκε εναλλακτικές λύσεις μόνο που τα αεροδρόμια αυτά είναι μακριά από τις πόλεις και πρωτεύουσες που προσγειώνονται τα αεροπλάνα της. Έτσι οι επιβάτες υποχρεώνονται να δίνουν τα διπλάσια χρήματα από ένα αεροπορικό εισιτήριο για να φθάσουν με τρένο από το αεροδρόμιο στον προορισμό τους.

Μπορεί ένα εισιτήριο για να πας στην Ιταλία να κοστίζει για παράδειγμα 29 ευρώ αλλά για να γυρίσεις θέλεις 59 ευρώ. Και πάλι φθηνά είναι.

Εδώ χρειάζεται προσοχή. Στα αεροδρόμια που προσγειώνονται οι πτήσεις με εταιρίες low coast στα γκισέ υπάρχουν το πολύ δύο υπάλληλοι. Τεράστιες ουρές σχηματίζονται μπροστά στα γκισέ και προκαλούν εκνευρισμό.

Και αν χάσεις την πτήση για να μπεις στο επόμενο αεροπλάνο της ίδιας εταιρίας  θα χρειαστείς πολλά περισσότερα χρήματα από αυτά που έχεις υπολογίσει ότι θα δώσεις…

Προσέξτε όμως εδώ

Στις πτήσεις με τις λεγόμενες  αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, ότι ζητάς, ακόμη και ένα ποτήρι νερό να το πληρώνεις. Τίποτα δεν είναι δωρεάν.

Και πάλι λογικό ακούγεται. Αφού έχεις φθηνό εισιτήριο δεν πρέπει να έχεις και πολλές απαιτήσεις.

Οι εταιρίες αυτές για να προσελκύσουν  πελάτες σε τακτά χρονικά διαστήματα λένε ότι προσφέρουν εισιτήρια με 10 ευρώ. Αν όμως τη στιγμή που το ανακοινώνουν σερφάρεις στο site και ψάξεις για την ευκαιρία δεν πρόκειται να βρεις ποτέ την ημερομηνία που θέλεις.

Και πάλι λογικό είναι. Γιατί δίνουν σε κάθε πτήση πολύ μικρό αριθμό εισιτηρίων ώστε να υπάρχει η προσφορά. Σίγουρα μπορείς να βρεις φθηνό εισιτήριο αλλά για μετά από …10 μήνες. 

Και αυτό λογικό μπορούμε να το θεωρήσουμε.

Δεν είναι όμως λογικό  κύριοι της Ryanair , να χρεώνετε την χειραποσκευή μέχρι 8 κιλά. Σε όλες τις αεροπορικές εταιρίες η χειραποσκευή δεν χρεώνεται. Εκεί βάζεις το λάπτοπ, τα κλειδιά σου, τα γυαλιά σου, το κινητό τηλέφωνο…

Δεν μπορεί να σου χρεώνουν την χειραποσκευή. Η απόφαση αυτή της Ryanair ήταν λάθος. Και πιο λάθος είναι η δικαιολογία που είπαν για την έξτρα χρέωση.

Χρεώνουν τη χειραποσκευή για να μην υπάρχει συνωστισμός.

Θεωρούμε λοιπόν και  δικαιολογημένη τη φωτογραφία που κάνει το γύρο του διαδικτύου. Οι επιβάτες με τα φθηνά εισιτήρια φθάνουν μέχρι τη ...σκάλα.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.