motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Αναρωτιόσουν ποιο αυτοκίνητο ήταν το πρώτο με οθόνη αφής; Να η απάντηση!

Σωτήριος Χάλλας by Σωτήριος Χάλλας
11 Οκτωβρίου 2021
in ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
οθόνη αφής

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 75

Η οθόνη αφής το 1986 ήταν κάτι άγνωστο για τον περισσότερο κόσμο, καθώς ήταν ελάχιστοι οι άνθρωποι που είχαν έρθει σε επαφή με αυτή την τεχνολογία.

ADVERTISEMENT

Ωστόσο, ένα αυτοκίνητο θα ερχόταν να το αλλάξει αυτό, εκδημοκρατίζοντας αυτό που σήμερα συναντάμε σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς, ήδη από τη βασική έκδοση.

Το αυτοκίνητο αυτό ήταν διαθέσιμο στην αμερικανική αγορά. Η μάρκα που προχώρησε στην τολμηρή κίνηση ήταν η Buick, με το μοντέλο στο οποίο εφάρμοσε την ιδέα να είναι η Riviera.

Η οθόνη αφής ονομαζόταν Graphic Control Center. Φυσικά από τη στιγμή που μιλάμε για το 1986 η οθόνη δεν ήταν κάποιο λεπτό πάνελ όπως αυτά που υπάρχουν σήμερα, αλλά μία τυπική καθοδικού σωλήνα, δηλαδή οι ογκώδεις οθόνες που κυκλοφορούσαν εκείνη την εποχή.

Οι διαστάσεις του πάνελ που έβλεπε ο χρήστης ήταν 10.16 Χ 7.62 εκατοστά, με τη διαγώνιο να μετράται στις 5 ίντσες, μέγεθος το οποίο θα χαρακτηρίζαμε ως ιδιαίτερα μικρό με βάση τα σημερινά δεδομένα, όμως για το 1986 ακόμα και αυτού του μεγέθους η οθόνη ήταν μια επανάσταση.

Δείτε ακόμα

Ρόκαρε άγρια με τη Mercedes των Rolling Stones!Ο Mick Jagger απολάμβανε 306 ίππους!

Ferrari: Λεκλέρκ και Σάινθ οδήγησαν στο Φιοράνο με την SF21

Κακοκαιρία: Μεγάλη προσοχή στους δρόμους!

Ford Mustang Mach-E Premium AWD: Το άτι που μας οδηγεί με ρεύμα

Nissan-Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.: Επίσκεψη σπουδαστών Μηχανοτρονικής

Toyota: Ούτε ένα αυτοκίνητο δεν θα κατασκευάσει σε αυτό το εργοστάσιο όλο το Φεβρουάριο!

Βέβαια σε επίπεδο γραφικών δεν μπορούμε να περιμένουμε κάτι εντυπωσιακό. Η οθόνη αποτελούνταν απλά από μαύρα και πράσινα στοιχεία, οπότε κάθε τι που εμφανιζόταν σε αυτή είχε μόνο αυτά τα δύο χρώματα.

Η οθόνη φιλοξενούσε λειτουργίες όπως τον έλεγχο του κλιματισμού και όλο τον έλεγχο για το ραδιόφωνο. Εντυπωσιακό για το 1986 ήταν ότι μέσω αυτής ο χρήστης μπορούσε να ελέγξει την κατανομή του ήχου σε όποια πλευρά του αυτοκινήτου ήθελε, ενώ μπορούσε και να ελέγξει το equalizer, δηλαδή το πώς θα επηρέαζε το τελικό αποτέλεσμα ο ενισχυτής σε ό,τι αφορά τις συχνότητες.

Επιπλέον έδειχνε πληροφορίες που σήμερα συναντάμε στον υπολογιστή ταξιδίου, δηλαδή στοιχεία όπως η κατανάλωση, η απόσταση που έχει διανυθεί. Μάλιστα, ακόμα ένα επαναστατικό στοιχείο της εν λόγω οθόνης αφής ήταν ότι τα παραπάνω δεδομένα προσφέρονταν τόσο στο μετρικό σύστημα, δηλαδή αυτό που χρησιμοποιούμε στην Ευρώπη, όσο και στο Imperial, δηλαδή εκείνο που χρησιμοποιούν στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Πρόκειται για κάτι πρωτοποριακό επειδή η Buick θα περίμενε κάποιος να αγνοήσει το μετρικό σύστημα, δεδομένου ότι πρόκειται για αμερικανική εταιρεία και τα μοντέλα της απευθύνονται στην τοπική αγορά.

Tags: 1986BUICKCENTERCONTROLGRAPHICRIVIERASCREENTOUCHΑΦΗΣΟΘΟΝΗ
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS