Πως αλλάζουν τα πράγμα, και πέστε μας ποιος θα περίμενε ότι η Alfa Romeo, με το μήνυμα Cuore Sportivo, θα ακολουθούσε δρόμους με ρεύμα.
Και όμως αυτή είναι η αλήθεια. Alfa Romeo αμιγώς ηλεκτρική, σε μια φοβερή από αισθητικής άποψης σιλουέτα.

Οι Ιταλιάνοι επιτέλους, άφησαν κατά μέρος τις επιφάνειες από το μεγάλο SUV της εταιρίας την Stelvio, όπως έκαναν με την Tonale, και απλά δημιούργησαν
Και επιτέλους ένα αυτοκίνητο του Ομίλου Stellantis που δε μοιάζει με κάποιο άλλο.
Κάθε επιφάνειας αποτελεί μια σχεδιαστική λεπτομέρεια. Από τη μάσκα και τους Led προβολείς, μέχρι το περίεργο τελείωμα της ουράς με τα ενωμένα φώτα.
Που όμως δεν αναγράφεται πουθενά η ονομασία του μοντέλου, ενώ το “Speciale” στα μπροστινά φτερά υπογραμμίζει το επίπεδο του εξοπλισμού.
Επίσης δεν υπάρχει καμία μα καμία λεπτομέρεια χρωμίου. Θα ήταν εντελώς περιττό σε ένα σχήμα όπως η Junior, που φωτίζει τους δρόμους και τραβάει τα βλέμματα σαν μαγνήτης.
Alfa Romeo: Η Junior κατά την άποψή μας το επιθετικό μοντέλο της εταιρίας των τελευταίων 10ετιών.
Η Junior έρχεται με εξωτερικές διαστάσεις 4.173 χλστ. σε μήκος, 1.781 χλστ. σε πλάτος, 1.532 χλστ. σε ύψος με μεταξόνιο 2.562 χλστ..
Εδώ να προσθέσουμε το πορτμπαγκαζ που προσφέρει 400 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη.

Στο εσωτερικό τα βλέμμα μαγνητίζουν τα bucket καθίσματα, με ενιαία προσκέφαλα, που συνδυάζουν αλκαντάρα με δέρμα, ενώ το ψηφιακό ταμπλό το υπογραμμίζουν ο πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και η οθόνη αφής 10.1 ίντσες.
Μια σειρά από μπουτόν για την ένταση του ηχοσυστήματος, και του καλοριφέρ βρίσκονται κάτω από την κεντρική οθόνη.
Ηλεκτροκίνητη λοιπόν και ο ηλεκτροκινητήρας είναι 115 kW (156 ίπποι) με 260 Nm ροπής με μπαταρία 54 kWh, που σε επίτοιχιο wall box 11 kW φορτίζει σε 5,75 ώρες, με κιβώτιο αυτόματο μονής σχέσης και κίνηση μπροστά.
Αυτό το οποίο σε ενθουσιάζει είναι η αίσθηση του τιμονιού, πραγματική Alfa Romeo.

Χαίρεσαι να την οδηγείς σε δρόμους ειδικά με στροφές. Μπορεί να μην έχεις paddles και ήχο για να «παίξεις» διαφορετικά, αλλά σου προσφέρει αυτό που έκαναν τις Alfa Romeo να τις αγαπήσουμε.
Η Junior και λόγω ονομασίας σε «πάει» στο παρελθόν, αλλά αυτή αίσθηση του τιμονιού, μην επαναλαμβάνουμε και σας κουράζουμε..
Ο οδηγός κάθεται πολύ καλά, αν και θα προτιμούσαμε πιο απλά καθίσματα, καθώς αυτά που φέρει η Junior Speciale Elettrica, σε προδιαθέτουν να είσαι διαρκώς «πάνω» στο γκάζι. Αλλά οδηγώντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ακόμα και μια Alfa Romeo, δεν είναι αυτός ο στόχος. Με το ηλεκτρικό όλα γίνονται πιο χαλαρά. Είναι αυτή η ησυχία που επικρατεί, αν και έχει ένα σχετικό χαρακτηριστικό ήχο η Junior, η οποία σε χαλαρώνει, σαν διαβατήριο στην ηρεμία, γι’ αυτό εμείς θα επιλέγαμε το top Hi-Fi, με πιο «απλά» καθίσματα, τα οποία συμβάλλουν στη χαλαρότητα. Να μας πείτε γούστα είναι αυτά, και στην τελική ανάλυση, είναι επιλογή του κάθε αγοραστή.
Τι δε μας άρεσε όμως. Τα μπουτόν του κιβωτίου που θυμίζουν τις άλλες μάρκες της Stellantis. H Alfa Romeo δε μπορεί να «μοιράζεται» τουλάχιστον αυτά που φαίνονται, όση κλίμακα οικονομίας και αν ήθελε ο Carlos Tavares. Aυτά έκανε ο πρώην διευθύνων σύμβουλος που δεν «μπορούσε» να καταλάβει την αξία της κάθε μάρκας, και ο John Elkann, πρόεδρος του Ομίλου Stellantis, του έδειξε την πόρτα εξόδου.

Θα θέλαμε πιο λειτουργικό μενού στην οθόνη αφής, μεγαλύτερη σε μέγεθος και σε πιο πάνω θέση στο ταμπλό.
Οι ανέσεις των πίσω επιβατών είναι συνάρτηση του σωματότυπου οδηγού-συνοδηγού, αλλά θα βρουν το χώρο τους, καθώς υπάρχει και το κεντρικό τούνελ που περιορίζει.
Από πλευράς κατανάλωσης κυμάνθηκε από 16,1 kWh έως 19,1 (αναλόγως το πως κινείσαι) με την τελική ταχύτητα να βρίσκεται 150 χλμ./ώρα, με επιτάχυνση 0-100 σε 9 δευτ.

Συμπέρασμα λοιπόν για την πιο ενδιαφέρουσα Alfa Romeo των τελευταίως ετών.
Πρώτα απ΄όλα το σχήμα. Σιλουέτα με δικό της αποκλειστικό στυλ, τα βλέμματα την ακολουθούν μέχρι να εξαφανιστεί από το οπτικό πεδίο, μια Alfa Romeo που έλειπε από την γκάμα της θρυλικής εταιρίας από το Μιλάνο, με ιστορία που υποκλίνεσαι.
Τιμές από 36.900 ευρώ χωρίς μειώσεις από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά.
Περισσότερες φωτογραφίες:





