Μεικτή εικόνα παρουσίασε η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Ιανουάριο στην Ελλάδα, προβληματίζοντας για τη συνέχεια.
Αυτό συμβαίνει γιατί τον Ιανουάριο ταξινομήθηκαν, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, 527 ηλεκτρικά μοντέλα που ναι μεν είναι περισσότερα σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα (450 και αύξηση 17.1%), αλλά σε σχέση με τους τελευταίους μήνες του 2024, υπάρχει σημαντική πτώση.

Αυτό αντικατοπτρίζεται και στο μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών, που τον Ιανουάριο επέστρεψε στα πέριξ του 5% (4.94%), αλλά υπολείπεται σημαντικά του 12.42% του προηγούμενου μήνα με τις 1.081 ταξινομήσεις ηλεκτρικών μοντέλων. Βέβαια και η συνολική αγορά κατέγραψε σημαντική πτώση για τον Ιανουάριο, αλλά με βάση την εικόνα των τελευταίων μηνών του 2024, το μερίδιο των ηλεκτρικών θα έπρεπε να κινηθεί κοντά στο 10%.
Αγορά ηλεκτρικών: Αλλαγές στις πρώτες θέσεις
Όπως είχε διαφανεί από τους τελευταίους μήνες του 2024, η BYD βρέθηκε με το καλή… χρονιά στην κορυφή των πωλήσεων των ηλεκτρικών, με σημαντικό μερίδιο της τάξης του 31%. Κάτι που σημαίνει ότι περίπου 1 στα 3 ηλεκτρικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς τον Ιανουάριο ήταν της BYD.
Η Tesla παραμένει ψηλά και μακριά από την τρίτη θέση, ωστόσο πολύ δύσκολα θα κατακτήσει φέτος την πρώτη θέση, έχοντας ουσιαστικά δύο μόλις μοντέλα και σίγουρα όχι από τα πιο προσιτά. Εντύπωση πάντως προκαλούν οι 20 ηλεκτρικές Porsche 16 εκ των οποίων Macan και οι υπόλοιπες τέσσερις Taycan.

Όσον αφορά στα μοντέλα, όπως είναι λογικό, το Dolphin βρέθηκε στην πρώτη θέση, συνεχίζοντας την πολύ καλή πορεία των τελευταίων μηνών του 2024, με το Tesla Model 3 και το έτερο BYD, το SUV Atto3 στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.

Εκτός από τις 20 Porsche, τον Ιανουάριο είχαμε και νέες εισόδους, όπως το roadster MG Cyberster, αλλά και τη Maserati GranTourismo που ταξινόμησαν από μία μονάδα αντίστοιχα

Μένει να δούμε αν θα συνεχιστεί αυτή η κάμψη στις πωλήσεις των ηλεκτρικών και αν θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες για τη συνέχιση του προγράμματος ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 3.