Το 2025 δεν ξεκίνησε καλά για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, καθώς σημείωσε πτώση της τάξης του 16.4%, προκαλώντας ανησυχία
Αυτό γιατί παραδοσιακά ο Ιανουάριος θεωρείται από τους δυνατούς μήνες που δίνουν ώθηση στον υπόλοιπο χρόνο, ωστόσο το μεγάλο αρνητικό πρόσημο του πρώτου μήνα, σίγουρα δεν φέρνει καλά νέα.

Σύμφωνα με τα πρώτα, ανεπίσημα στοιχεία, τον Ιανουάριο ταξινομήθηκαν 10.687 καινούρια αυτοκίνητα, έναντι 12.784 τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Η μεγάλη αυτή πτώση έφερε και αλλαγές στην κατάταξη, καθώς οι περισσότερες εταιρείες είχαν σημαντικές μεταβολές μεταξύ του φετινού και του περσινού Ιανουαρίου
Αγορά αυτοκινήτου: Αλλαγές στην κορυφή
Μπορεί η Toyota να διατηρεί την πρώτη θέση με αυξημένα μάλιστα μερίδια σε σχέση με το 2024, την έκπληξη τον Ιανουάριο την έκανε η Opel που βρέθηκε στη δεύτερη θέση, ενώ τρίτη παρέμεινε η Peugeot (σε σχέση με το 2024), με μεγάλη όμως πτώση.
Η πολύ καλή επίδοση της Opel οφείλεται στο Corsa, καθώς αναδείχθηκε συνολικά το πιο δημοφιλές μοντέλο της αγοράς για τον Ιανουάριο με 665 ταξινομήσεις, ακολουθούμενο από το Peugeot 2008 με 647 και τον περσινό πρωταθλητή, το Toyota Yaris Cross με 592.

Αλλαγές δεν είχαμε μόνο στα θερμικά/υβριδικά μοντέλα, αλλά και στα ηλεκτρικά, με το BYD Dolphin να εκτοπίζει το Tesla Model 3 από την κορυφή, με 112 πωλήσεις έναντι 54 του Model 3

Επιπροσθέτως, η BYD αναδεικνύεται και σε πρώτη ηλεκτρική εταιρεία με 159 πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών, που κρίνοντας και από τις επιδόσεις της τους τελευταίους μήνες του 2024, θα κόψει πρώτη το νήμα των ηλεκτρικών για το 2025.

Από τα αξιοσημείωτα του πρώτου μήνα του έτους είναι η ταξινόμηση μίας Ferrrari 296 GTB, των 400.000 και πλέον ευρώ, οι τρεις Maserati (1 GrandTurismo & 2 Grecale) και οι 38 Porsche, μία εκ των οποίων μία 718 Spyder και μία Bentley Bentayga.
Αναμένονται με ενδιαφέρον οι πωλήσεις και του τρέχοντος μήνα, ώστε να δούμε πως διαμορφώνεται η πορεία της αγοράς για το 2025.