Αύξηση ιπποδύναμης; Τα τρία στάδια βελτίωσης που θα το απογειώσουν

19 Οκτωβρίου 2020

Χρειάζεσαι περισσότερα άλογα; Νιώθεις ότι πλέον η δύναμη του αυτοκινήτου σου δεν μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις ή τις ορέξεις σου; Δες ποια είναι τα στάδια για να «ξυπνήσεις» το μοτέρ σου, χωρίς να είσαι κάθε βδομάδα συνεργείο.

Αρχικά να αναφέρουμε πως εφόσον αποφασίσεις να «πειράξεις» μηχανικά το αυτοκίνητο σου, πρέπει να το κάνεις σωστά. Μην ψάχνεις την πιο φθηνή λύση ή κάποιον μάστορα που θα μάθει πάνω στο δικό σου αμάξι, γιατί το πιο πιθανόν είναι να τρέχεις και να μην φτάνεις. Εφόσον είσαι διατεθειμένος να αναβαθμίσεις κάτι, πρέπει να το κάνεις σωστά, και  να μην τσιγκουνευτείς ούτε στα αναλώσιμα ούτε στα εργατικά.

Κίνηση 1η, η νέα αναλογία αέρα – καυσίμου: Ως γνωστόν, το μοτέρ χρειάζεται δύο συστατικά. Αέρα και καύσιμο. Η πρώτη κίνηση λοιπόν είναι να αυξήσουμε την ποσότητα του αέρα που δέχεται ο κινητήρας, αντικαθιστώντας το εργοστασιακό φίλτρο με ένα ελευθέρας (ή φιλτροχοάνη) που θα επιτρέπει αυξημένη ροή. Για να αξιοποιηθεί τώρα ο επιπλέον αέρας, θα πρέπει να ρυθμιστεί και η αναλογία καυσίμου, ώστε το μείγμα (οξυγόνο – βενζίνη) να είναι το ακριβές. Αυτό γίνεται με τον επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου μέσω του οποίου ρυθμίζονται εκ νέου ο χρόνος αλλά και η ποσότητα έγχυσης καυσίμου στον θάλαμο καύσης.

Κίνηση 2η, επέμβαση στον εκκεντροφόρο: Με τον κινητήρα να επεξεργάζεται πλέον πλουσιότερο μείγμα από αέρα και καύσιμο, έρχεται η ώρα του συστήματος που ελέγχει την κίνηση των βαλβίδων (εισαγωγής και εξαγωγής) να δεχθεί τροποποίηση. Η σχεδίαση του, η ταχύτητα κίνησης και βυθμίσματος, είναι υπεύθυνα για την μεταφορά της κίνησης, και εδώ ένας ειδικός μπορεί να επέμβει ώστε το έργο που θα προωθείται μέσω του εκκεντροφόρου να είναι μεγαλύτερο. Μάλιστα πολλές φορές για να διατηρηθεί η αντοχή και αξιοπιστία του κινητήρα, πολλά κινούμενα μέρη όπως τα έμβολα, ενισχύονται με σφυρηλάτηση.

Κίνηση 3η, η εκπνοή: Αφού στην αρχή βελτιώθηκε η εισπνοή του κινητήρα, τώρα είναι η ώρα να επέμβουμε και στην εκπνοή του. Η βελτίωση στο σύστημα εξαγωγής (εξάτμιση) βοηθάει στο να απορροφώνται καυσαέρια κατά την εξαγωγή τους, δίνοντας μεγαλύτερη ώθηση, άρα και ιπποδύναμη. Με καλύτερα επίπεδα ροής, μεγαλύτερη διάμετρο και χωρίς συστροφές, το αποτέλεσμα από το νέο σύνολο, μπορεί να εντυπωσιάσει, φυσικά ανάλογα την περίσταση.

Όλα τα παραπάνω, εάν γίνουν από έμπειρο συνεργείο και συνδυαστικά, μπορούν να αυξήσουν σε ιδιαίτερο βαθμό την ιπποδύναμη οποιουδήποτε ατμοσφαιρικού μοτέρ. Το σημαντικό όμως στοιχείο, είναι να γίνουν από επαγγελματίες και φυσικά να υπάρξει δυναμομέτρηση τόσο πριν τις εργασίες όσο και μετά το τέλος του, για να υπάρχει ξεκάθαρο νούμερο βελτίωσης.

 

 

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 19 Οκτωβρίου 2020

0 Σχόλια

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Renault: Μας ξεναγεί στο μέλλον

Renault: Μας ξεναγεί στο μέλλον

Πως μπορεί να είναι το αυτοκίνητα στο μέλλον; Θα φέρουν θερμικούς κινητήρες; Θα είναι μόνο ηλεκτρικά; Με το υδρογόνο τι γίνεται; Θα έρθει πιο γρήγορα απ’ ότι λένε; Η αυτόνομη οδήγηση πως προχωράει; Όλα αυτά σίγουρα θα αλλάξουν το τοπίο πολύ πιο νωρίς απ΄ότι τα...

Διαβάστε Περισσότερα
Formula 1, Γκραν Πρι Μπαχρέιν, Σακίρ: Ο Γκροζάν έδωσε το «παρών» στην πίστα

Formula 1, Γκραν Πρι Μπαχρέιν, Σακίρ: Ο Γκροζάν έδωσε το «παρών» στην πίστα

Ότι και να γίνει ότι και αν συμβεί, η ζωή προχωράει μπροστά, διαφορετικά για τον καθένα, αλλά προχωράει. Έτσι προχωράει μπροστά και η ζωή για τον Ρομαίν Γκροζάν μετά το τρομακτικό ατύχημα του στην πίστα του Μπαχρέιν στις 29 Νοεμβρίου. Ετσι λοιπόν ο Γκροζάν με γάζες...

Διαβάστε Περισσότερα
Toyota: Ένα GR Yaris εμπνευσμένο από την πανδημία

Toyota: Ένα GR Yaris εμπνευσμένο από την πανδημία

Στο φετινό πρόγραμμα του WRC υπήρχε το ράλι Ουαλίας, το οποίο θα διεξάγονταν κανονικά από 29 Οκτωβρίου-1 Νοεμβρίου, ωστόσο η πανδημία του Covid-19 επέβαλε την ακύρωσή του. Μπορεί τελικά οι Έβανς-Μάρτιν να μην οδήγησαν το Yaris WRC, ωστόσο η Toyota Βρετανίας και οι...

Διαβάστε Περισσότερα