Η ACEA, Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, και η CLEPA, Ένωση Ευρωπαίων Προμηθευτών Εξαρτημάτων Αυτοκινήτων, καλεί την ΕΕ να αναστείλει τα πρόστιμα για τα CO2 και να εισαγάγει κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο διάλογος για την αντιμετώπιση της κρίσης στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη συνεχίζεται στις Βρυξέλλες. Το πρώτο θεματικό στρογγυλό τραπέζι πραγματοποιήθηκε τις τελευταίες ημέρες, με επίκεντρο την αγορά και τις υποδομές, στο οποίο κατασκευαστές και προμηθευτές συζήτησαν τις δυσκολίες που σχετίζονται με την αργή εξάπλωση των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων.
Η ACEA και η CLEPA, επανέλαβαν την επείγουσα ανάγκη επανεξέτασης των κυρώσεων για τις εκπομπές CO2 και εισαγωγής συστήματος κινήτρων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
ACEA: Μαζί με την CLEPA ζητούν επανεξέταση των κυρώσεων για τις εκπομπές CO2
Το κύριο πρόβλημα είναι το νέο όριο των 93,6 γρμ/χλμ. CO2, το οποίο πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν θα μπορέσουν να τηρήσουν. Υπολογίζεται ότι τα πρόστιμα θα μπορούσαν να φτάσουν τα 16 δις ευρώ, με σοβαρές συνέπειες για τον κλάδο.
Για το λόγο αυτό η ACEA ζητά την αναστολή ή την αναβολή της ρύθμισης. Προτείνεται επίσης ένα ευρωπαϊκό ταμείο για την παροχή κινήτρων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς πολλές χώρες έχουν μειώσει ή εξαλείψει τα εθνικά κίνητρα.
Η Επιτροπή της ΕΕ αξιολογεί διάφορες λύσεις, συμπεριλαμβανομένων των εκπτώσεων, των φορολογικών ελαφρύνσεων και των άμεσων εισφορών.
Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν μπορεί να βασίζεται μόνο σε κίνητρα, αλλά απαιτεί και ευρεία επέκταση των υποδομών φόρτισης.
Η ACEA έχει επισημάνει μια ισχυρή ανισορροπία στη διανομή τους με το 60% των σταθμών φόρτισης στην Ευρώπη να είναι συγκεντρωμένοι σε μόλις τρεις χώρες, ένδειξη μιας ακόμη αργής και άνισης ανάπτυξης, η οποία πρέπει να επιταχυνθεί.
«Η πολιτική της ΕΕ θα πρέπει να βασίζεται στην αγορά και όχι σε κυρώσεις, εάν πρόκειται να δώσει κίνητρα για την υιοθέτηση αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών και να αντιμετωπίσει την κρίση ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο Sigrid de Vries, γενικός διευθυντής της ACEA.
Ο Benjamin Krieger, γενικός γραμματέας της CLEPA, τόνισε επίσης τη σημασία του συνδυασμού υποδομών και κινήτρων, χωρίς να αποκλείεται οποιαδήποτε τεχνολογία. «Για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες μεταφορές, είναι απαραίτητο να ενισχυθεί η ηγετική θέση της Ευρώπης στη μηχανική και την καινοτομία», πρόσθεσε, επαναλαμβάνοντας την ανάγκη για μια τεχνολογική προσέγγιση χωρίς φραγμούς.